Konkursā šogad piedalās desmit Latvijas augstskolas ar idejām, lai rosinātu uzņēmējdarbību un daudzinātu novada vārdu. Atskatoties tālā un ne tik tālā vēsturē, jāpiebilst, ka Mazsalaca ir īsta velo pilsēta – tur notiek seno velosipēdu salidojumi un tieši Mazsalacā dzimuši izcilie velomeistari Gustavs Ērenpreiss un Voldemārs Veide.
Jauniešiem ideja ražot bērnu velosipēdus bija jau vairākus gadus, un pavisam drīz viņi sāks darbu pie trešā velosipēda prototipa izveides, ievērojot visus Eiropas standartus. Darbnīca taps Mazsalcā un, lai arī visas detaļas viņi nespēj saražot, jau tagad izveidota sadarbība ar vairākiem Latvijas un ārzemju partneriem.
“Mēs šobrīd iekārtojamies telpās. Tiek pasūtītas detaļas no ārzemēm, bet pati velosipēda sirds un galvenā būtība tiek radīta Latvijā. Velosipēda rāmis, stūre un sēdekļa daļas, dakša, viss tiek izgatavots Latvijā pie mūsu partneriem,” stāsta uzņēmuma dibinātājs Jānis Akmentiņš.
Mazam novadam kā Mazsalaca ir svarīgs katrs uzņēmējdarbības veicējs, īpaši jaunieši, kas ar inovatīvām idejām palīdz attīstīt novadu.
“No pašvaldības puses mēs diemžēl varam tikai atbalstīt, mēs varam tikai nākt pretī ar padomu, mēs varam nākt pretī ar savu resursu, ar saviem cilvēkiem, palīdzot risināt jautājumus, bet mēs nevaram būt tie, kas nāk ar savu iniciatīvu. Un te vajag cilvēkus, kuriem ir dūša un griba kaut ko darīt. Un tad mēs esam gatavi visiem spēkiem viņus atbalstīt,” saka Mazsalacas novada domes priekšsēdētājs Harijs Rokpelnis.
Ideja ražot velosipēdus aizsākta projektā “Radām novadam”, kur, iesniedzot biznesa ideju, viņi saņēma iespējas, lai sāktu darbību. Velosipēds būs universāls, kurš paredzēts trīs līdz deviņu gadu veciem bērniem.
“Šis projekts mums piedāvāja gan finansējumu, gan publicitāti, gan arī konsultācijas un citas iespējas. Tad mēs sākām darboties. Šobrīd, kad mēs darbojamies šeit, es neredzu tādus nelabvēlīgus apstākļus, kas mums būtiski traucētu šeit uzsākt ražošanu. Nav tā, ka Rīgā ir daudz labāk,” saka Akmentiņš.