Mazsalacas dome pieļauj nojaukt tiltu, jo eksperti norādījuši uz tā nolietotajām koka konstrukcijām.
Tādējādi tilts vairs nav drošs, ja pār to pārbrauc ar automašīnu.
Domes izpilddirektors Ritvars Sirmais stāsta, ka lēmuma par tilta nojaukšanu nav.
Tiesa, ir izsludināts publiskais iepirkums par nojaukšanu. Viņš gan uzsver, ka tas noticis tādēļ, lai saprastu, kādas varētu būt izmaksas, ja tiltu nojauc vai tomēr rekonstruē, kas arī ir pieļauta kā viena no iespējām. "Ne vienmēr izsludinātais publiskais iepirkums noved pie reālas darbības," norāda Sirmais.
Viņš arī uzsver, ka līdz šim notikušajā publiskajā apspriešanā 93 cilvēki parakstījušies par tilta nojaukšanu, savukārt 82 par celtniecību.
Iedzīvotāji domei netic.
Parakstus, kas it kā iegūti publiskajā apspriešanā, viņi sauc par safabricētiem un norāda, ka ir savākti gandrīz 200 mazsalaciešu paraksti par to, lai tiltu saglabātu. Sirmais gan atsaka, ka tā vairs nav publiskā apspriešana un šos parakstus nevar ņemt vērā. Iedzīvotāji arī apšauba, vai tilts ir tik bīstams, lai nebūtu labs gājējiem. Vietējais iedzīvotājis Jānis Bēteris, kurš asi iestājies par tilta saglabāšanu, stāsta, ka "dome pateica, ka tas [tilts] ir bīstams, bet nepateica, kam tas ir bīstams: gājējiem vai smagajām mašīnām".
Savukārt citi iedzīvotāji domei pārmet nesaimnieciskumu. "Tos 300 000 eiro [līdzekļi, kas varētu būt vajadzīgi tilta nojaukšanai] var ielikt kanalizācijas sistēmā, ūdens sistēmā, bērniem nav ielas, pa kuru uz skolu iet. Tāpēc jau mēs cīnāmies. Ne jau tāpēc, ka mums to tiltu vajadzētu atstāt," dusmojas vietējā iedzīvotāja Iveta.
Iedzīvotāji gan nolēmuši vērsties valsts instancēs un pierādīt, ka tilts ir vēsturisks, līdz ar to atņemot domei iespēju, kā viņi uzskata, realizēt jau pieņemto lēmumu nojaukt tiltu.