Kādreizējais dzelzceļa pārvads Mazsalacā savu laku ir nokalpojis. Tā koka virskārtā manāmi bojājumi, ko radījis gan laika zobs, gan dažādi ārējie faktori, kā rezultātā auto satiksme kļuvusi nedroša, un nu tā pār pārvadu arī aizliegta.
Lai gan izziņota publiskā apspriešana par diviem iespējamajiem tilta rekonstrukcijas risinājumiem, arī Mazsalacas iedzīvotāji vēl aizvien sadalīti divās frontēs – vieni, kas uzskata, ka tilts ir nedrošs un būtu jānojauc, un otri, kas vēlas saglabāt to kā vēsturisku vērtību.
“Es domāju, ka ir jāatstāj, jo te jau lielākā daļa ir gājuši gan skolas laikos, gan skolnieki ir gājuši. Rēķini, vēl viena josla jāizbūvē, pēc tam otra būs jābūvē,” saka Mazsalacas iedzīvotājs Sandris.
Tilta rekonstrukcijas projekts paredz vecā pārvada demontāžu, gala balstu rekonstrukciju un asfaltbetona seguma izveidi pašreizējā koka vietā.
“Nu, man liekas, ka finansiāli lētāk būtu to nojaukt, nekā pēc kādiem gadiem atjaunot, jo jebkurā gadījumā kaut kādu betonu šausmīgo, kas ir pāri Valmieras ceļam, mēs šeit necelsim. Ērtāk arī būtu, ka tas šeit nebūtu vispār,” uzskata Mazsalacas iedzīvotāja Daiga.
Savukārt tilta nojaukšanas gadījumā plānota divu braukšanas joslu izbūve ar apgaismojumu abās malās, gājēju ietvi un soliņiem. “Pēc projektētāja aprēķiniem aptuvenās izmaksas tilta nojaukšanai varētu būt līdz 300 tūkstošiem eiro un tilta pārbūvei – līdz 450 tūkstošiem eiro,” stāsta Mazsalacas novada domes priekšsēdētājs Harijs Rokpelnis.
Pašvaldībai tā arī nav izdevies gūt finansējumu no valdības vai Eiropas Savienības fondiem, tāpēc tilta rekonstrukcijas darbus plāno segt pati pašvaldība ņemot kredītu. “Saimnieciskais aspekts ir ļoti svarīgs, un tas jāņem vērā. Viens, kas ir lētāk, kādu darbību ir lētāk veikt – būvēt vai nojaukt. Bet otrs - tālāk mēs domājam arī par uzturēšanu. Un arī jebkura būve jo sarežģītāka, jo dārgāka ir tās uzturēšana nākotnē,” skaidro Rokpelnis.
Publiskā apspriešana par Mazsalacas dzelzceļa pārvada rekonstrukciju notiks līdz 27.jūlijam, savukārt jau nākamajā nedēļā iedzīvotāji tiksies sanāksmē, kur savu viedokli par pārvada rekonstrukcijas projektu būs iespēja izteikt arī publiski.