Dienas ziņas

Baltijas jūrā kravas kuģu avārija, divi cilvēki pazuduši

Dienas ziņas

Prezentē jaunu metodi, kā atklāt aplokšņu algu maksātājus

Mazpilsētu autoostas – nereti slēgtas vai sliktā stāvoklī

Mazpilsētu autoostas – nereti slēgtas vai sliktā stāvoklī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Šā gada sākumā Autotransporta direkcija pārtrauca dotēt vairāku mazo autoostu izmaksas uzgaidāmo telpu uzturēšanai un trīs mazpilsētās tās slēdza. Divas no tām, Ilūkstē un Dagdā, atkal ir vaļā, jo izmaksas apņēmušās segt pašvaldības, bet Kārsavas autoosta joprojām ir slēgta. Uzturēt mazās autoostas traucē arī tas, ka to ēkas nereti ir sliktā tehniskā stāvoklī.

Dagdā un Ilūkstē, attiecīgi Krāslavas un Augšdaugavas novada pašvaldības, līgumu ar autoostu ēku īpašnieku SIA "Daugavpils autobusu parks" noslēdza pirms pāris nedēļām šoruden. Līdz ar to uzgaidāmā telpa jeb autoosta pasažieriem atkal ir vaļā. 

Kārsavā autoosta joprojām gan ir slēgta, taču pašvaldībā saka, ka sasildīties un sagaidīt savu autobusu var ielas pretējā pusē esošajā kultūras namā. To "ReTV" uzzināja no Ludzas novada pašvaldības pārstāves, taču nekur citur, piemēram, uz autoostas durvīm, informāciju par šo iespēju neatrodam.

"Ir apkure, šeit ir arī labierīcības. Es domāju, tas cilvēkiem ir viens labs piedāvājums. Bet pats īpašnieks nebija sazinājies tādā veidā, ka viņš nepiedāvāja pašvaldībai šo ēku," klāstīja Ludzas novada domes priekšsēdētāja vietniece Ināra Silicka (Zaļo un Zemnieku savienība).

Kārsavas autoostas īpašnieki AS "Rēzeknes autobusu parks" izvēlējās meklēt īrniekus – komersantus, taču ar to īsi neveicās. Pašvaldībā vērtēja, ka, iespējams, cena ir par augstu, uzņēmumā to neatklāja.

"Varam izskatīt jebkuru risinājumu, bet, kad man būs, ar ko runāt, tad varēšu pateikt, cik tas maksās. Šobrīd to nevaru pateikt. Protams, tās nav kaut kādas kosmiskas cenas, tās ir normālas tirgus cenas Kārsavas apvidū," teica AS "Rēzeknes autobusu parks" valdes priekšsēdētāja Svetlana Smule.

Viņa apstiprināja, ka tagad pārrunas notikušas arī ar pašvaldības pārstāvi, bet par telpu īri interesējas arī kāds komersants.

Attiecības starp pašvaldību un pārvadātāju noteikušas arī Preiļu autoostas likteni. Tur autoosta ir vaļā, turklāt, tā kā pasažieru aprite šeit ir lielāka, to dotē arī valsts un te strādā kasiere. Tomēr autoostas ēkai no ārpuses drūp apmetums, telpa tiek slikti apsildīta ar apaļajām krāsnīm, labierīcību šeit nav. 

Ēka agrāk piederēja vietējam pārvadātajam "Jēkabpils autobusu parks", bet pirms pāris gadiem to iegādājās Preiļu novada dome, sākot kalt plānus par ēkas atjaunošanu. Tas gan joprojām nav izdevies.

"Cilvēks var uzturēties ēkā, bet cilvēkam uz galvas var uzkrist virsū apmetuma gabals. Plus vizuālais stāvoklis. Nevarēja veikt kosmētisko remontu, neveicot šo apmetuma sakārtošanu," stāstīja Preiļu novada domes izpilddirektors Aigars Zīmelis.

"Tad, kad mēs bijām kā īpašnieki, tad bija varianti, mēs arī gribējām kaut ko ieguldīt, bet zemes gabals tomēr nepiederēja mums. Ilgtermiņā tas būtu diezgan sarežģīti un diezgan dārgi," norādīja SIA "Jēkabpils autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis.

Pašvaldībā lemts kā pagaidu variantu uzbūvēt un līdzās esošajai autoostai novietot moduļu ēku ar labierīcībām, uzgaidāmo zāli pasažieriem, telpu kasierei.

"Šāds risinājums [citur] nav redzēts. Tā bija mūsu iniciatīva, kā ātrāk nodrošināt nepieciešamās telpas, neieguldot līdzekļus nekvalitatīvi un sasteigti izstrādātā projektā," teica Preiļu novada domes būvvaldes arhitekte Agnija Pastare.

Šoziem autoostu moduļu mājā preilēniešiem gan visdrīzāk vēl neizdosies sagaidīt. Arī Kārsavā un Ilūkstē uzgaidāmās telpas pasažieriem nav remontētas gadiem un labierīcību tajās nav.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti