Dienas ziņas

Gada sociālā darbiniece -Balvos

Dienas ziņas

IZVEIDO VESELĪBAS GRUPU VENTSPILĪ

"Maxima" beidzot atvainojas par notikušo

«Maxima» atvainojas par Zolitūdes traģēdiju un rīcību pēc tās (papildināts)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Pusotru nedēļu pēc Zolitūdes traģēdijas „Maxima" mainījusi krīzes komunikāciju. Preses konferencē "Maxima" akcionārs Igns Staškevics atzina, ka uzņēmums ir līdzatbildīgs notikušajā traģēdijā, atvainojās un solīja arī uzlabot darbinieku apstākļus. Iepriekš no „Maxima" pārstāvju puses izskanēja vien attaisnošanās un centieni izvairīties no atbildības, tā raisot ļoti negatīvu sabiedrības attieksmi un arī veikalu boikotu.

Šobrīd ir acīmredzams, ka mēs nespējam pareizi tikt galā ar situāciju - tā pusotru nedēļu pēc Zolitūdes traģēdijas otrdien preses konferencē norādīja uzņēmuma „Maxima" akcionārs un krīzes vadības grupas vadītājs Igns Staškevičs. Viņš lūdza pieņemt patiesu atvainošanos un nožēlu „Maxima" īpašnieku vārdā:

Es atvainojos, ka kompānija nedarīja visu iespējamo, lai novērstu briesmīgo mājas sabrukšanu. Man patiesi žēl, ka „Maxima" komanda nespēja glābt mūsu darbiniekus un pircējus un ka gāja bojā drošsirdīgie glābēji. Vēlreiz izsaku līdzjūtību radiniekiem un visiem Latvijas cilvēkiem".

Staškevičs arī atvainojās par uzņēmuma nepareizo rīcību, maldinošo komunikāciju un nesenajiem aizvainojošajiem izteikumiem no „Maxima" pārstāvjiem. Jau vēstīts, ka pēc pagājušajā nedēļā notikušās preses konferences tika atlaists „Maxima Latvija" valdes loceklis Gintars Jasinsks. Un pēc Staškeviča teiktā, Jasinsks vairs nestrādājot „Maxima grupe". Pēc Zolitūdes traģēdijas Maxima atzīstot savas kļūdas:

„Mana kā līdzīpašnieka lielākā mācība šajā situācijā ir tā, ka mēs augām pārāk strauji, izaugsmes gaitā piemirstot par būtiskiem darbības procesiem un svarīgām vērtībām. Bet esmu pārliecināts, ka „Maxima" ir sākusi būtiskas izmaiņas," sacīja Staškevičs.

Preses konferencē arī tika uzdoti daudzi jautājumi par pēdējā laikā aktuālo problēmu - darba apstākļiem „Maxima" veikalos, sūdzībām par darba tiesību un darba aizsardzības pārkāpumiem. Jautāts, kā uzlabot darba apstākļus darbiniekiem, Staškevičs solīja vispirms pievērsties ēku drošības jautājumam:

„Visās valstīs, kur „Maxima" darbojas - no Igaunijas līdz Bulgārijai - cilvēki pārbauda ēku jumtus, iesaista ekspertus. Lai nebūtu ne mazāko šaubu, ka mūsu darbinieki un arī pircēji ēkās var justies droši. Bet ne tikai tas. Es zinu, ka „Maxima", būdama mazumtirdzniecības jomas līdere Baltijā un dažkārt arī pircēju novērtēta kā mīļākais zīmols, līdz šim nav novērtēta kā perfekts darbadevējs."

„Maxima" akcionārs uzsvēra īpašnieku nostāju  - lai katram darbiniekam „Maximā" būtu pieklājīgi apstākļi un pieklājīga alga un, ja ir kādas sūdzības, lai tās var paust vadībai. Tomēr par algu palielinājumu Staškevičs skaidri neatbildēja:

„Būdams Krīzes vadības grupas vadītājs, es nevēlētos iejaukties kompānijas organizatoriskajos jautājumos. Jau pirms traģēdijas „Maxima" darbinieku algas tika salīdzinātas ar citām algām šajā industrijā, un, manuprāt, „Maxima" nav nekāds izņēmums tirgū. Taču ir pamanītas zināmas neatbilstības atalgojumā".

Staškevičs norādīja, ka brīvajā tirgū kompānijas sacenšas ne tikai par algām, bet arī par darba apstākļiem. Tāpēc algas „Maxima" darbiniekiem tikšot pārskatītas, tomēr lielāks uzsvars, viņaprāt, jāliek uz uzņēmuma iekšējo kultūru un uzņēmuma vērtībām. Staškevičs solīja, ka netiks vairs paciesta augstprātība no jebkura līmeņa vadītājiem.

Nepilna laika līgumi ar summēto darba laiku, neskaidra apmaksas kārtība, garas darba stundas un sodu politika darbiniekiem - to „Maximā" atklāja arī Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs „Re Baltica". Skumju ainu Latvijas Radio uzbūra kāda „Maximas" bijusī darbiniece:

„Viņi taupa uz strādniekiem, ja trīs strādnieku vietā strādā viens strādnieks. Ja zina, ka atbrauks lietuvieši pārbaudīt, uzreiz tiek izsauktas visas divas maiņas, visi uzreiz ir veikalā. Lietuvieši atbrauc - jā, strādnieku pilns veikals. Viņi taču nezina, ka viens cilvēks strādā pa diviem, pa trijiem, viņi taču nezina, ka cilvēks nav izgulējies, ka cilvēks jūk prātā".

Arī Latvijas Tirdzniecības darbinieku arodbiedrībā norāda, ka minimālā stundas tarifa likme „Maximas" darbiniekiem ētiski ir nesavienojama ar šīs kompānijas peļņu, tās mārketingu un daudzo jauno veikalu atvēršanu.

Par „Maxima" darbinieku apstākļiem, proti, 10-11 stundu ilgo darbadienu ar īsu pārtraukumu un grūtībām pat atrast laiku tualetes apmeklējumam, Staškevičs atbild izvairīgi:

„Jāņem vērā, ka negatīvas emocijas no Zolitūdes traģēdijas tagad dod dažādas krāsas dažādām problēmām, ar kurām „Maxima" strādā savā ikdienā. Tāpēc es tagad neieslīgtu izvērstā diskusijā un mēģinātu saprast, kur te ir pārspīlējumi problēmai un kur ir patiešām nepareiza „Maximas" menedžeru rīcība. Mēs to rūpīgi vērtēsim soli pa solim".

Jautāts par uzņēmuma tēlu pēc traģēdijas, „Maxima" akcionārs norādīja, ka, viņaprāt, zīmola maiņa nebūtu labs risinājums - tāpat visi ilgu laiku atcerēšoties uzņēmuma logo. Tāpēc jāmaina esot izpratne, attieksme un arī kompānijas sauklis.

Jau vēstīts, ka iepriekš „Maxima Latvija" vadītājs Gintars Jasinsks pauda, ka nejūtas vainīgs par notikušo un norādīja, ka ir jāatkāpjas tiem, kas jūtas par to vainīgi. Viņš arī neatvainojās par notikušo. Viņa teiktais radīja sašutumu Latvijas un Lietuvas sabiedrībā un daļa no tām pauda gatavību vairs neiepirkties „Maxima" veikalos. „Maxima" tajā pašā dienā no darba atbrīvoja Jasinsku, savukārt mediji norādīja uz darbiniekus pazemojošajiem darba apstākļiem veikalos, kā arī uzskaitīja melus, ko „Maxima" bija klāstījusi pēc katastrofas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti