Ministrija uzņēmumam “Latvijas Dzelzceļa ritošā sastāva serviss” lūgusi skaidrojumu par to, kāpēc laikā, kad plānota dzelzceļa elektrifikācija, tiek iepirktas dīzeļlokomotīves, turklāt lietotas.
„Šeit bija ļoti konkrēts pamatojums, ka ir jānodrošina lielāka vilcienu sastāvu pārvietošana, un bez šīm lokomotīvēm var pārvietot 71 vagonu, kamēr ar mūsu rīcībā esošajām tie bija 56 vagoni. Tātad lielāks apjoms un var strādāt efektīvāk, jo tiek pārvietoti garāki vilcieni,” skaidroja Matīss.
Viņš arī stāsta, ka ministrija bija lūgusi, vai šis iepirkums nav jāapstiprina valdībai, jo tas būtiski pārsniedz limitus, lai valsts uzņemtos saistības.
Taujāts, vai ministrijai radās kādas aizdomas, ka varētu tikt pārmaksāts šādā veidā, ministrs to noliedz: „Nē, nē. Valdei bija jāizvēlas tāda procedūra, lai būtu pilnīgi skaidrs, ka netiek pārmaksāts.”
Kā norāda Matīss, gadījumā, ja pārbaudē atklāsies, ka iepirkuma procesā pieļauti pārkāpumi, iesaistītie darbinieki tiks saukti pie atbildības. Viņaprāt, tas gan attiecas tikai uz “Latvijas Dzelzceļa ritošā sastāva servisu”, bet ne tā mātesuzņēmumu un Satiksmes ministriju.
Tikmēr tieši paša ministra atbildību izcēlusi Latvijas Reģionu apvienība, gatavojoties rosināt Matīsa demisiju.
Vēstīts, ka KNAB sācis kriminālprocesu pret VAS „Latvijas Dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni par teju 500 000 eiro kukuļa piedāvājuma pieņemšanu. Kukulis esot saņemts saistībā ar kādu LDz meitasuzņēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" iepirkumu.
KNAB neatklāj detaļas, savukārt diena.lv vēstīja, ka iepirkums saistīts ar četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest".
Magonim kā aizdomās turētajam šajā lietā ir piemērots drošības līdzeklis – apcietinājums.