Rīta Panorāma

Intervija ar Valsts Policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieku Arti Velšu

Rīta Panorāma

Intervija ar ģenerālprokuroru Ēriku Kalnmeieru

Intervija ar Anriju Matīsu

Matīss: Ceļu uzturētājiem ir jāstrādā arī preventīvi, nedrīkst domāt tikai par naudu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Ceļu uzturētājiem ir rūpīgāk jāseko līdzi brauktuvju stāvoklim un jānovērš bīstamas situācijas maksimāli ātri, un nevar atrunāties ar ierobežoto finansējumu, būs jāievieš arī preventīvie darbi, savlaicīgi nokaisot brauktuves, lai neveidotos ledus, LTV raidījumam „Rīta Panorāma” atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.  

Matīss pauda, ka, viņaprāt, šobrīd nav nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktus, vienkārši ir labāk jāstrādā, ceļu uzturētājiem būtu rūpīgāk jāseko līdzi brauktuvju stāvoklim, lai nekavējoties novērstu bīstamās situācijas.   

Matīss arī uzsvēra, ka nevar atrunāties ar ierobežoto finansējumu. „Ir gada 14. diena,  un finansējums nekādi nevarētu būt beidzies,” sacīja ministrs.

Viņš uzsvēra, ka nevar arī taupīt naudu un neiztīrīt ceļus; ja būs nepieciešams vairāk naudas pēc ziemas sezonas vasaras darbiem, „iesim uz valdību, runāsim,  bet nevar pieļaut, ka ir neskaitāmas avārijas un iet bojā cilvēki”.

Matīss solīja arī, ka būs ieviesta preventīva kaisīšana – ceļa apstrāde ar pretslīdes materiāliem vēl pirms izveidojas „melnais ledus”. 

Nevar pieļaut ka iet bojā cilvēki. Ja nepieciešams  finansējums, tas jāatrod, un preventīvā kaisīšana ir vienīgais veids, „nevar skatīties tikai uz naudu, jo statistika ir baisa”, sacīja Matīss.

Ministrs arī norādīja, ka normatīvie akti arī šobrīd neaizliedz preventīvu kaisīšanu, un galvenā problēma šobrīd nav normatīvajos aktos, galvenā problēma ir darba izpildē – ceļi  ir jākaisa „visiem spēkiem, nav jādomā, ka beigsies nauda”.

Tomēr arī trešdienas rītā braukšanas apstākļi pa daudziem ceļiem bijuši kritiski – vairākas mašīnas ieslīdējušas grāvī un arī glābēji atzinuši: ceļš ir tik slidens, ka uz tā grūti pat nostāvēt. Tāpēc šobrīd starp amatpersonām ir izcēlusies neklātienes diskusija par to, vai ceļu uzturētājam pirms gaidāmā sala ceļi nebūtu jākaisa preventīvi.

Ziema Latvijā ir nepastāvīga parādība, kuras laikā var sākties arī lietus un noskalot uzkaisīto sāli, tāpēc iespēja ceļus kaisīt preventīvi, pēc prognozēm par apledojumu, esot vērtējama neviennozīmīgi. Tā otrdienas vakarā Latvijas Radio „Aktuālajā tematā” norādīja Valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs. „Mēs ceļu uzturam līdzīgi kā [strādā] Valsts kontrole. Mēs nedrīkstam ceļus kaisīt preventīvi. Mēs viņus drīkstam kaisīt preventīvi tad, kad viņi ir apledojuši. Atbilstoši tam finansiālajam stāvoklim, kāds ir šobrīd Latvijā, tas ir pareizs lēmums. Kabineta noteikumi paredz darbību pēc dabas parādības iestāšanās – tas ir sniegs, ja ir daži centimetri sniega, tad mēs drīkstam kaisīt smiltis, ja ir ledus, tad mēs drīkstam kaisīt pretslīdes materiālus,” teica Kononovs.

Skeptiski par preventīvo kaisīšanu izteicās arī Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. „Ir vēl viena trešā puse, kas saka, ka tas ir ļoti liels kaitējums dabai un jākaisa tikai tad, kad ir ļoti nepieciešams (..),” uzsver Vectirāns.

Latvijas Radio gan pārliecinājās, ka Ministru kabineta „Noteikumos par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli” nekāds liegums preventīvi kaisīt ceļus nav minēts.

Kononovs norādījis, ka preventīvai kaisīšanai būtu nepieciešams trīs reizes vairāk līdzekļu nekā pašlaik tiek piešķirts ceļu uzturēšanai. Visticamāk, asas diskusijas par šo jautājumu vēl notiks, arī 26.janvārī sasauktajā Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē.

Jau ziņots, ka otrdien rītā situācija uz autoceļiem apledojuma dēļ vietām bija katastrofāla - līdz pulksten 10 Latvijā policija saņēmusi izsaukumus par 57 negadījumiem. Vairākas galvenās šosejas bija bloķētas vai daļēji bloķētas.

„Latvijas autoceļu uzturētājs” savukārt skaidroja, ka  drīkst ceļus kaisīt tikai pēc sniega vai ledus parādīšanās uz tā, bet preventīvai kaisīšanai būtu nepieciešams trīs reizes vairāk līdzekļu nekā pašlaik tiek piešķirts ceļu uzturēšanai, bet pašlaik nedz normatīvie akti, nedz ceļu uzturēšanai paredzētais finansējums neparedz preventīvo darbu, lai nepieļautu apledojumu uz ceļiem, un cilvēkiem jārēķinās ar to, ka ziemā ceļi nav tādi kā vasarā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti