Auziņš LTV “Rīta panorāmai” norādīja, ka šobrīd Latvija ir ļoti labā situācijā izglītības kvalitātes ziņā, jo kompetenču izglītības satura projekts jeb “Skola 2030” ir ļoti labs, tas iet pareizā virzienā un pie tā strādā ļoti labi profesionāļi.
Bet tas, kā “pietrūcis kādu brīdi un kas ir bīstams moments”, ir izglītības satura veidošana kā projektu pasākums – pirms vairākiem gadiem bija viens projekts, tagad ir projekts “Skola 2030”, taču ar to izglītības kvalitātes uzlabošana nevar beigties, norādīja Auziņš.
“Izglītības kvalitāte ir process, kas nepārtraukti attīstās, jo dzīve ir dinamiska un izglītības saturam jāmainās līdzi,” sacīja Auziņš.
Viņš uzsvēra, ka jau tagad būtu jāsāk domāt, kā strādās pie izglītības kvalitātes pēc 2030.gada.
Auziņš arī pauda pārliecību, ka labās izglītības pamatā ir skolotājs: “ja ir pozitīvs, zinošs un optimistisks skolotājs, tad viss notiek”.
KONTEKSTS:
Saeima šogad jūnijā akceptēja grozījumus Vispārējās izglītības likumā, kas paredz izglītības reformas īstenošanu, ieviešot skolās kompetenču pieejā balstītu saturu.
1., 4., 7. un 10.klasē mācības kompetenču pieejās būs no 2020.gada 1.septembra, 2., 5., 8. un 11.klasē - no 2021.gada 1.septembra, bet 3., 6., 9. un 12.klasē - no 2022.gada 1.septembra.
Izmaiņas paredz mācību priekšmetus apvienot jomās. Mācību joma definēta kā saturiski saistītu mācību priekšmetu kopums, kas ietver būtiskākās zināšanas, prasmes un attieksmes nozīmīgos cilvēka darbības virzienos. Definēta arī mācību organizācijas forma, nosakot, ka tā ir noteiktā kārtībā noritoša pedagoga un izglītojamā sadarbība, kas reglamentē pedagoga un izglītojamā kopīgo darbību un ir īstenojama kā mācību stunda, rotaļnodarbība, praktikums, spēle, rotaļa, nodarbība dabā vai mācību ekskursija.