Rīta Panorāma

Rīgas Doma kora skola sāk jauno mācību gadu

Rīta Panorāma

Drošība uz ceļa: Sarkanā gaisma

Intervija ar Mārci Auziņu, LU rektors 2007–2015

Mārcis Auziņš: Darbs pie izglītības kvalitātes nedrīkst apstāties

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem un 1 mēneša.

Latvijas Universitātes (LU) Fizikas un matemātikas fakultātes profesors, bijušais LU rektors Mārcis Auziņš uzskata, ka iecerētā izglītības satura reforma, ieviešot skolās kompetenču pieejā balstītu saturu, ir pareiza un atbalstāma, bet pēc tās īstenošanas nedrīkst apstāties.

Auziņš LTV “Rīta panorāmai” norādīja, ka šobrīd Latvija ir ļoti labā situācijā izglītības kvalitātes ziņā, jo kompetenču izglītības satura projekts jeb “Skola 2030” ir ļoti labs, tas iet pareizā virzienā un pie tā strādā ļoti labi profesionāļi.

Bet tas, kā “pietrūcis kādu brīdi un kas ir bīstams moments”, ir izglītības satura veidošana kā projektu pasākums – pirms vairākiem gadiem bija viens projekts, tagad ir projekts “Skola 2030”, taču ar to izglītības kvalitātes uzlabošana nevar beigties, norādīja Auziņš.  

“Izglītības kvalitāte ir process, kas nepārtraukti attīstās, jo dzīve ir dinamiska un izglītības saturam jāmainās līdzi,” sacīja Auziņš.  

Viņš uzsvēra, ka jau tagad būtu jāsāk domāt, kā strādās pie izglītības kvalitātes pēc 2030.gada. 

Auziņš arī pauda pārliecību, ka labās izglītības pamatā ir skolotājs: “ja ir pozitīvs, zinošs un optimistisks skolotājs, tad viss notiek”.

KONTEKSTS:

Saeima šogad jūnijā akceptēja grozījumus Vispārējās izglītības likumā, kas paredz izglītības reformas īstenošanu, ieviešot skolās kompetenču pieejā balstītu saturu.

1., 4., 7. un 10.klasē mācības kompetenču pieejās būs no 2020.gada 1.septembra, 2., 5., 8. un 11.klasē - no 2021.gada 1.septembra, bet 3., 6., 9. un 12.klasē - no 2022.gada 1.septembra.

Izmaiņas paredz mācību priekšmetus apvienot jomās. Mācību joma definēta kā saturiski saistītu mācību priekšmetu kopums, kas ietver būtiskākās zināšanas, prasmes un attieksmes nozīmīgos cilvēka darbības virzienos. Definēta arī mācību organizācijas forma, nosakot, ka tā ir noteiktā kārtībā noritoša pedagoga un izglītojamā sadarbība, kas reglamentē pedagoga un izglītojamā kopīgo darbību un ir īstenojama kā mācību stunda, rotaļnodarbība, praktikums, spēle, rotaļa, nodarbība dabā vai mācību ekskursija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti