Apvienojot 1. un 2. vidusskolu, Maltas vidusskola šobrīd ir viena no prestižākajām Rēzeknes novadā. Tur strādā vairāk nekā 80 pedagogi, bet izglītojamo skaits – 558. Skolas infrastruktūra aizņem aptuveni piecus hektārus.
Ņemot vērā šos kritērijus, Maltas vidusskola nonāca to 100 skolu vidū, kur jau šobrīd tiek īstenota jaunā kompetencēs balstīta izglītība.
“Mēs šobrīd esam izveidojuši jaunu sistēmu skolā – esam apvienojuši klašu priekšmetus pa blokiem. Tādi ir trīs bloki: dabas zinību bloks, valodu bloks un sākumskolas bloks,” stāsta Maltas vidusskolas direktore Vinera Dimpere.
“Skolas ir sadalītas pa tā saucamajām caurviju tēmām, un mūsu skolai tēma ir sadarbība un līdzdalība. Skolā ir izveidotas aprobācijas komandas, kopumā tie ir 27 skolotāji,” stāsta Maltas vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Sandra Štekele.
Rēzeknes novadā šim projektam bija piemērotas tikai trīs izglītības iestādes: Maltas vidusskola, Verēmu pamatskola un Silmalas bērnudārzs. Kompetenču izglītības galvenā ideja ir fundamentāli mainīt ne tikai bērnu izpratni, bet arī pašu pedagogu pieeju mācību vielu pasniegt radoši un mūsdienīgi.
“Dažreiz, strādājot klasiski, tie rezultāti ir daudz stabilāki, bet bērns tajā sistēmā ir tā kā klausītājs. Šobrīd jaunajā sistēmā bērns būs radītājs – viņš ir centrā. Visas zināšanas viņam pašam būs jārok ārā, un skolotājs ir tikai virzītājs,” skaidro Maltas vidusskolas direktore.
Tikmēr Štekele vērš uzmanību arī uz pašu skolotāju mācīšanos: “Skolotāji mācās viens no otra, un šajā projektā liela uzmanība tiks pievērsta skolotāju savstarpējam mācīšanās procesam.”
Kompetenču izglītība balstās uz dzīvē praktiski noderīgo, un Maltas pedagogi to vērtē atzinīgi. Izteikt kritiku varēs mācību gada beigās. Pēc izmēģinājuma jauno reformu mācību procesā pakāpeniski ieviesīs visā valstī: sākotnēji pirmsskolā, pirmajās un ceturtajās klasēs, bet turpmāk ar katru gadu aptverot visas klases.