Ielā nav arī ietvju un izgaismotu gājēju pāreju. Projekts trotuāriem un gājēju pārejām varētu tapt tikai nākamgad. Iedzīvotāji nejūtas droši, bet pagasta pārvaldē tumsu Maltā attaisno ar ekonomiskiem apsvērumiem.
1.maija iela ir arī A13 autoceļš, kurā vidējā autoplūsmas intensitāte ir aptuveni 4000 automašīnu diennaktī, no tām ceturtdaļa - smagie transportlīdzekļi. Pagājušajā gadā nomainīts ceļa segums, tomēr ietves un gājēju pārejas nav labiekārtotas.
Maltas pagastā dzīvo teju trīs tūkstoši iedzīvotāju, kuri pēc plkst.23 tiek pakļauti riskam, jo plkst. 23 tiek izslēgts viss apgaismojums pagastā, tai skaitā arī „Latvijas Valsts ceļu” pārvaldībā esošajās ielās. Reto gaismas staru dod veikalu skatlogi vai garām braucošās mašīnas.
Maltas iedzīvotāja Natālija atzīst, ka tumsā pārvietoties ir ļoti bail, „sazin’ kas var pienākt klāt. Rīgas autobuss piestāj centrā. Arī bail stāvēt. Sazin’ kas var pa galvu iesist. Visādi var gadīties,” saka Natālija.
Arī autobusa vadītājs Oļegs, kuram naktī, plkst.2.20, Maltas pieturā jāuzņem pasažieri, apliecina, ka tumsā nav droši.
„Piemēram, piebraucu pieturā. Es tur neredzu, vai ir cilvēki vai nav. Pēdējā mirklī tikai redzu, ka tur stāv cilvēki pieturā. Apgaismojumam obligāti vajadzētu būt,” saka Oļegs.
Šāda situācija radusies, jo pagastā visa apgaismes sistēma saslēgta vienā tīklā, un nav iespējams atsevišķi izgaismot „Latvijas Valsts ceļu” pārvaldībā esošās 1.maija un Andrupenes ielas. Turklāt Maltas pagasta pārvaldes vadītājs Vitālijs Skudra neuzskata apgaismojuma trūkumu par problēmu.
„Zinot, ka elektrība kļūst dārgāka un mūsu budžets ir tāds, kāds viņš ir... Es neredzu [iespēju], lai šeit pa nakti degtu gaisma,” norāda Skudra.
„Latvijas Valsts ceļu” Rēzeknes nodaļas vadītājs Voldemārs Stirāns savukārt stāsta, ka šobrīd notiek gan apgaismojuma, gan gājēju ielas izbūves projektēšana. „Projektam jābūt pabeigtam 2015.gada pirmajā pusē, ja nebūs aizķeršanās ar zemēm,” piebilda Stirāns.
Valsts policija ziņo, ka jau šobrīd Rēzeknes iecirkņa teritorijā notriekti 16 gājēji un divi pat gājuši bojā. Diemžēl arī negadījumi Maltā papildina šo nepatīkamo statistiku. Lai padarītu 1.maija ielu drošāku gājējiem, tiek ierosināts uzstādīt fotoradaru, kas disciplinētu automašīnu vadītājus.