Maltā sāks darbu pie gājēju ietves izbūves

Rēzeknes novada Malta ir visai blīvi apdzīvots pagasta centrs, kam cauri iet valsts nozīmes autoceļš. Lai arī šo ceļu caurbraukšanai izmanto arī kravas autotransports Krievijas - Lietuvas robežas virzienā un satiksme te ir visai intensīva, vien tagad tiks uzsākts darbs pie kājamgājējiem atbilstoša celiņa izbūves un apgaismojuma sakārtošanas.

Ir darba dienas rīta cēliens un Rēzeknes novada Maltā uz autoceļa A13 satiksme ir visai intensīva. Vieglais vai kravas transports lielākoties šo ceļu izmanto, pārvietojoties Grebņeva - Rēzekne - Daugavpils - Medumi posmā. Lai arī, kā jau apdzīvotā vietā, te ir noteikts satiksmes ātruma ierobežojums, tomēr pārvietoties pa šāda ceļa malu kājām nav visai droši, bet arī iekārtotu ietvju šeit šobrīd nav.

Vietējā iedzīvotāja Sofija stāsta, ka pārvietoties pa šosejas malu ir jau pierasts. Viņa norāda, ka ietves te nav bijis nekad, bet tādu te vajadzētu, jo automašīnas brauc ātri, ir bijuši arī ceļu satiksmes negadījumi. Gājēju celiņa izbūves nepieciešamībai piekrīt arī citi maltēnieši. Tā, piemēram, Aleksejs neslēpj - apkārtnes mazpilsētās un ciematos jau sen ierīkoti bruģēti celiņi, asfalts, arī apgaismojums, bet Maltā nekā tāda neesot.

"1.maija iela ir viens no valsts galvenajiem autoceļiem. Ja pa blīvi apdzīvotu vietu iet šāds ceļš, tas ir bīstami. Fūres te iet tā, ka vakaros grūti ceļam pāriet," šī brīža situāciju Maltas centrā atklāj arī pagasta pārvaldes vadītājs Vitālijs Skudra, skaidrodams, ka vien pagājušajā gadā šis ceļa posms arī asfalta seguma ziņā sagaidījis nopietnus uzlabojumus. "Tika novilktas tās līnijas, kas atdala braucamo daļu no ietves, bet tas sanāk tā virtuāli - mēs zinām, ka tur ir ietve, bet ziemā, kad uzkrīt sniegs, līnijas vairs neredz," skaidro Vitālijs Skudra.

Lai arī, kā skaidro pagasta vadība, pārrunas par ietves izbūvi braucamās daļas seguma sakārtošanas projekta laikā jau bija notikušas, tomēr gājēju ceļa izbūves un apgaismojuma sakārtošanas darbu līdzās Maltai cauri ejošo autošoseju "Latvijas Valsts ceļi" uzsākuši vien tagad. "Šī projekta ietvaros, kas faktiski ir jau uzsākts, mēs iegūsim trotuāru pa ceļa labo pusi virzienā uz Daugavpili. Lai arī tas tiks uzlikts pa vienu pusi, Maltas iedzīvotāji būs ļoti apmierināti, jo šī labā puse arī ir aktīvā puse - te ir lielās dzīvojamās mājas, tirdzniecības vietas," stāsta Vitālijs Skudra.

Kā skaidro projekta vadītājs "Latvijas Valsts ceļu" pārstāvis Jānis Rukmanis, jaunizveidotais gājēju celiņš, pie kura darbs sāksies vien pavasarī, būs nedaudz vairāk kā divus kilometrus garš. Šogad darbs ritēs vien pie apgaismojuma, kurš tiks sakārtots no vienas baltās ceļazīmes ar uzrakstu "Malta" līdz otrai. Darbs pie gājēju celiņa izbūves sāksies pavasarī un ilgs divus ar pusi mēnešus.

Arī Jānis Rukmanis nepieciešamību pēc šāda gājēju celiņa Maltā skaidro ar satiksmes drošību: "Tagad gājēji pārvietojās gar pašu brauktuvi, bet pēc projekta realizēšanas gājēju celiņš no brauktuves būs atvirzīts par aptuveni pusotru metru."

Jaunu apgaismojumu maltēnieši 1.maija ielā var sagaidīt vēl šogad, bet droši pārvietoties pa īpaši izveidotu gājēju celiņu uz šosejas A13 varēs vien nākamā gada vasarā. Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 300 000 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti