Maijā Latvijā populārākās interneta vietnes – «Delfi», «Inbox» un LSM

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Maijā Latvijā apmeklētākās interneta vietnes bija "Delfi", "Inbox" un LSM, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu Top 20 maijā.

Maijā neuzrādot krasas auditorijas izmaiņu tendences, piecas apmeklētākās vietnes gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā atsevišķi pa ierīcēm saglabājušas savas pozīcijas, liecina vietņu Top 20. Hokeja un Eirovīzijas mēnesī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no datoriem uzrādījis portāls LSM.lv, tikmēr kopējās un mobilās statistikas topiem pievienojusies vietne "sportacentrs.com".

Kopējās statistikas topu tāpat kā iepriekš atklāj "delfi.lv" ar 806 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 5000 lietotājiem mazāk nekā aprīlī. Otrajā pozīcijā seko "inbox.lv", kuru no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā maijā apmeklējuši 751 000 lietotāji. 

Par 27 000 lietotājiem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla "LSM.lv" auditorija – tas ieņem kopējās statistikas topa trešo pozīciju ar 700 000 lietotājiem.

Tikmēr par 30 000 lietotājiem vairāk maijā apmeklējuši ziņu portālu "tvnet.lv" (699 000 lietotāju maijā), kas ieņem topa ceturto vietu, bet par 29 000 lasītājiem pieaugusi vietnes "jauns.lv" auditorija, kas maijā sasniegusi 641 000 lietotāju un noslēdz kopējās statistikas Top 5.

Skaitliski lielāko apmeklētāju pieaugumu – par 50 000 lietotājiem – maijā uzrādījusi laika ziņu vietne "gismeteo.lv", kuru apmeklējuši 325 000 interneta lietotāju. Par 35 000 lietotājiem, salīdzinot ar aprīli, pieaugusi arī portāla "skaties.lv" auditorija. Tikmēr skaitliski lielākos auditorijas kritumus maijā uzrādījusi vietne "mammamuntetiem.lv", kuru no visām ierīcēm apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju, un portāls "bb.lv", kura auditorija samazinājusies par 28 000 lietotājiem.

"Gemius" atzīmēja, ka hokeja mēnesī maijā kopējās statistikas Top20 vietnēm pievienojies sporta jaunumu portāls "sportacentrs.com", kuru maijā no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 182 000 lietotāju.

Apmeklējumi no datoriem

Datoru topu maijā, kā ierasts, atklāj "Google" ar 1 012 000 lietotājiem no datoriem (-25 000 lietotāji), kam seko "Youtube" ar 746 000 lietotājiem (-13 000 lietotāji), bet Top 3 noslēdz sociālā platforma "Facebook", ko maijā no datoriem apmeklējuši 674 000 interneta lietotāju (+26 000). Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, arī maijā datoru topa ceturtajā un piektajā pozīcijā seko pašmāju vietnes "inbox.lv" ar 564 000 lietotājiem (-9 000 lietotāji) un "delfi.lv" ar 518 000 lietotājiem (par 2 000 mazāk nekā aprīlī).

Lai arī vairāk nekā puse datora topa vietņu, salīdzinot ar aprīļa datiem, uzrādījušas auditorijas kritumus, hokeja un Eirovīzijas mēnesī maijā par 43 000 lietotājiem no datoriem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla  LSM.lv auditorija, kas ir skaitliski lielākais pieaugums starp topa vietnēm,

bet par 25 000 lietotājiem vairāk pēdējā mācību gada mēnesī apmeklējuši platformu "e-klase.lv". Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī uzrāda saziņas platforma "zoom.us", kuras auditorija samazinājusies par 46 000 interneta lietotājiem, par 36 000  lietotājiem samazinājies arī "microsoft.com" apmeklējums, bet par 32 000 lietotājiem, salīdzinājumā ar aprīli, samazinājusies sludinājumu portāla "ss.com" auditorija no datoriem.

Datoru topa 14. pozīcijā ar 257 000 lietotājiem maijā atgriezusies globālā iepirkšanās vietne "aliexpress.com", bet 17. pozīcijā ar 243 000 lietotājiem atgriežas "Instagram.com", topu pametot vietnēm "vid.gov.lv" un "apollo.lv".

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Mobilo ierīču topu maijā ar 790 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm un aplikācijas atklāj ziņu portāls "delfi.lv" (+2000 lietotāji), kam seko "tvnet.lv" ar 680 000 lasītājiem, kas ir par 36 000 lietotājiem vairāk nekā aprīlī.

Līdzīgu auditorijas pieaugumu – par 39 000 lietotājiem – maijā uzrādījis arī portāls "LSM.lv", kuru no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 643 000 lietotāju.

Tāpat kā aprīlī ceturto pozīciju ieņem portāls "jauns.lv" ar 590 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm (+22 000 lietotāji), bet Top 5 noslēdz "la.lv" ar 544 000 lasītājiem (+12 000 lietotāji).

Tāpat kā kopējā statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu – par 56 000 lietotājiem –  uzrādījusi laika ziņu vietne "gismeteo.lv", kuru siltajā maijā no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 253 000 lietotāju. Par 33 000 apmeklētājiem pieaugusi arī ziņu un izklaides portāla "skaties.lv" auditorija, maijā sasniedzot 533 000 lietotājus no mobilajām ierīcēm un topā pakāpjoties par vienu pozīciju uz 6. vietu. Tikmēr nelielus auditorijas kritumus no mobilajām ierīcēm maijā uzrādījušas vien dažas no topa vietnēm – par 17 000 lietotājiem, salīdzinot ar aprīli, pagājušajā mēnesī samazinājusies portāla "santa.lv" auditorija, par 12 000 mazāk lietotāju apmeklējuši vecāku portālu "mammamuntetiem.lv", bet par 11 000 kritusies izklaides portāla "spoki.lv" auditorija.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī mobilo ierīču topa vietnēm 16. pozīcijā pievienojusies vietne "sportacentrs.com" ar 148 000 lietotājiem no mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem, bet topa 18. pozīcijā topam pievienojas portāls "mixnews.lv" ar 123 000 lasītājiem maijā.  

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar "gemiusAudience" datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām maijā 55,35% jeb 823 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi "TVNET" grupa jeb dati par portāliem "tvnet.lv" (t.sk., "receptes.lv"), "spoki.lv" un "apollo.lv", kā arī statistika par "tvnet.lv", "apollo.lv" un "rus.tvnet.lv" aplikācijām, kas ir par 16 000 lietotājiem vairāk nekā aprīlī.

Tikmēr "DELFI" mediju grupa – dati par "delfi.lv", t.sk., "calis.lv", "atverskapi.lv", "mansdraugs.lv", "tavsdarzs.lv", vietni "bilesuparadize.lv", "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai salīdzinot ar aprīli sarūkot par tūkstoti, sasniegusi 54,55% Latvijas interneta lietotāju jeb 811 000 lietotāju, kas apmeklējuši grupas vietnes.

Tāpat kā iepriekš, trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem "Rīgas Viļņu" mediju grupa, kas maijā sasniegusi 641 000 jeb 43% lietotāju, kas apmeklējuši vietnes "jauns.lv", t.sk., "otkrito.lv" jeb "rus.jauns.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv", kā arī lietojuši "jauns.lv" straumēšanu, kopējai auditorijai, salīdzinot ar aprīļa datiem, pieaugot par 29 000 lietotājiem.

Tikmēr TV3 mediju grupa, kas aptver datus par "tv3play.skaties.lv", "skaties.lv" video un "starfm.lv" straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 38% jeb 568 000 Latvijas interneta lietotāju (par 19 000 lietotāju mazāk nekā aprīlī), bet "Mail.ru" grupas vietnes "mail.ru", "ok.ru" un "vk.com" pagājušajā mēnesī sasniedza 316 000 un 21% interneta lietotāju (-9 000 lietotāju).  

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti