Dienas ziņas

Pirmā un otrā klase atsāks mācības klātienē

Dienas ziņas

Valdība lemj par izmaiņām Covid-19 ierobežojumos

Sūdzas par lidojošiem akmeņiem

Madonas novadā nupat atjaunots ceļš – kā nosēts ar akmeņiem; autovadītājiem bail braukt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No lidojošiem akmeņiem saplaisājuši vējstikli, izsisti lukturi un sabojātas auto virsbūves pašlaik ir skarbā realitāte uz autoceļa P84 Madona–Varakļāni. Pērn augustā tur noritēja virsmas atjaunošanas darbi, un iedzīvotāji priecājās, ka ceļš beidzot tiks sakārtots, taču šobrīd pa to pat baidās braukt.

“Ceļu satiksme tiek apdraudēta, mašīnas tiek dauzītas, skrāpētas, sistas ar visiem tiem akmentiņiem. Daudz arī fūristi ir sūdzējušies, ka izsisti stikli, miglinieki,” stāstīja madonietis Aigars Salenieks, kuram arī pašam vairākas reizes sabojāts auto vējstikls.

“Šeit ir redzams – rēķina summa par stikla maiņu 332,74 eiro. Viss kopā ar darbu. Rēķinoties, ja man gadā aiziet divi, trīs stikli...  atvainojiet mani,” viņš uzsvēra.

“Šeit uztaisīja jaunu asfaltu it kā, uzlēja virsū, bet apakšā palika vecā [kārta]. Viņš šobrīd jau dalās, tie akmeņi nost iet, bet pavasarī viņš gabaliem ies nost!” norādīja barkavietis Aivars Salenieks. Viņa auto izsists vējstikls un sabojāti lukturi.

Pamanot filmēšanu, garāmbraucošie auto sāk piestāt un teju ikviens liecina par saskādētu auto, atsaucoties arī uz citiem nupat remontētajiem ceļa posmiem.

“Ja būs vairāk sūdzību, tad ātrumu no septiņdesmit pārtaisīs uz piecdesmit,” komentēja sabojātā auto īpašnieks no Mētrienas Dainis.

Kā skaidro darbu pasūtītājs – "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), virsmas apstrāde ir viena no tehnoloģijām, ko izmanto seguma atjaunošanai, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā .

“Darbu nodošanas brīdī nebija indikāciju, ka šī virsmas apstrāde būtu neizdevusies. Visi rādītāji bija labi. Problēma sākās tagad, ziemā, pie atkušņiem. Visticamāk, problēma šeit būs bijusi materiālos, proti, bitumena emulsijas kvalitātē. Visos gadījumos, kad tiek atjaunots segums, ir trīs gadu garantija.

Visi defekti, kas rodas šajos trīs gados, ir jālabo būvniekam, un ir jālabo par saviem līdzekļiem,”

uzsvēra LVC pārstāve Anna Kononova.

Darbu izpildītājs – Smiltenes ceļu būves uzņēmums “8CBR” – sarunai televīzijā nepiekrita, taču rakstisku atbildi sniedza ceļu departamenta vadītājs Askolds Liedskalniņš:

“Nenoliedzam, ka atsevišķos autoceļa posmos atdalās sīkšķembas, vietas ir apsekotas. Pasākumi ir veikti, saskaņojot darbus ar LVC Madonas nodaļu, uzstādītas ceļa zīmes, kas attiecīgajā ceļa posmā nosaka autovadītājiem braukšanas ierobežojumus, lai novērstu transportlīdzekļiem bojājumus. Uz šodienu esošā autoceļa slaucīšana no liekā materiāla nav nepieciešama.”

Taču realitāte uz ceļa  liek domāt ko citu. Sabraukušie autovadītāji nodemonstrē, kā akmens šķembas saujām ir mirklī salasāmas. Tas liecina, ka līgumā paredzētā liekā materiāla slaucīšana netiek veikta. Līdz ar to braucot šķembas tiek paceltas, īsti nelīdzot arī ātruma ierobežojums, ko daudzi arī neievērojot.

“Atbildību mums nevienam nav kam prasīt.

Stikli arī, ja jāmaina, tad man jau jāmaina par savu naudu, ne jau viņi man atmaksās to stiklu. Un cik tad var mainīt? Katru mēnesi mainīsi?” neizpratnē ir Barkavas pagasta iedzīvotāja Vineta.

Taču cietušajiem ir iespēja piedzīt zaudējumus, būtiski ir pareizi noformēt pieteikumu, kā arī obligāti uz negadījuma vietu ir jāizsauc Valsts policija, jo iesniegums bez protokola nekalpos kā iemesls kompensācijai. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti