Vēl nesen Madonas ainavu pamatīgi bojāja padomju laiku mantojums - milzīgs drūpošs lopbarības tornis draudīgi sveicināja ikvienu iebraucēju pilsētā, līdz pirms trim mēnešiem monstrs tika uzspridzināts un jau šodien teritoriju skārušas lielas pārmaiņas. Lūkojot pēc atbilstošas vietas graudu pārkraušanas punkta izbūvei, Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība „Latraps” šo vietu pārveidojusi lauksaimnieku vajadzībām, un par bijušo būvi liecina vairs tikai sasmalcinātu būvgružu kaudzes.
„Šeit bija Madonā vienīgā pieejamā vieta, kur bija saglabāta dzelzceļa infrastruktūra, kuru pilnveidojot, atjaunojot un sakopjot spējām arī visu to paveikt,” stāsta "Latraps" Barkavas iecirkņa vadītājs Alberts Gailums.
Vērienīgajā projektā uzņēmums ieguldījis ap pusmiljonu eiro. Jau tagad ir pilnībā veikta torņa demontāža, ir uzbūvēta graudu pieņemšanas bedre, trīs lieli bunkuri graudiem, laboratorija, pagarināts dzelzceļš, lai varētu izvietot pēc iespējas lielāku vagonu skaitu un uzstādīti verificēti svari.
„Zemnieks var būt pilnīgi drošs - ir laboratorija, verificēti autosvari, tāpat arī dzelzceļa svari, jo mums ir svarīgi būt pārliecinātiem par to svaru, kas ir iekrauts, jo arī vagonus nedrīkstam pārkraut, un galapunktā mēs zinām precīzi to, ko mēs iekrāvām, kāds ir rezultāts,” skaidro Gailums.
Šobrīd darbi rit izmēģināšanas režīmā, lai varētu novērtēt, kas vēl uzlabojams, taču jau pavisam drīz te varēs pārkraut lielu daudzumu jaunās ražas, stāsta "Latraps" graudu pirmapstrādes nodaļas vadītājs Mārtiņš Jansons: „Mēs varēsim diennaktī pārkraut apmēram 900 tonnas, jo mums katrs bunkurs ir uz 300 tonnām, nu un ar to, es domāju, mēs paātrināsim visus tos darbus!”
Graudkopji izmanto katru labvēlīgu dienu, tāpēc jo īpaši svarīgi graudus operatīvi savākt un nogādāt pārstrādei. No jaunā objekta ieguvēji būs gan zemnieki, gan iedzīvotāji, - tas radīs ātru produkcijas nodošanas punktu un sakārtotu teritoriju pilsētas rūpnieciskajā apbūvē.