Panorāma

LR žurnālisti izsaka neuzticību LR valdei

Panorāma

Panorāma

Atsaka braucienu pasažierim riteņkrēslā

«Lux Express» atsaka braucienu pasažierim riteņkrēslā; atzīst – biļešu iegādes sistēma jāuzlabo

Tā arī vēl nesācies brauciens no Rīgas uz Daugavpili beidzās kādam vīrietim riteņkrēslā. Lai gan vīrietis bija iegādājies pasažiera biļeti, tālāk par Rīgas autoostu viņš netika.

ĪSUMĀ:

  • “Apeirons” eksperimentā pārbaudīja, vai starppilsētu autobusi pieejami cilvēkiem ratiņkrēslā.
  • Internetā pērkot biļeti RīgaDaugavpils, nebija norādīts, ka cilvēkam ratiņkrēslā autobuss nebūtu piemērots.
  • Taču “Lux Ekspress” pasažieru ratiņkrēslā autobusā neielaida – viņu nevarot uzņemt.
  • “Apeiron” dalībnieks Gunārs: Ar transportu Latvijā nebija problēmu, tāpēc nolemts izmēģināt starptautisko reisu.
  • “Lux Express Latvia”: Starptautiskie reisi ratiņkrēsla izmēriem nav piemēroti; pasažierim piedāvāts to likt bagāžas nodalījumā.
  • “Lux Express Latvia” pauda nožēlu, ka šāda situācija radusies.
  • “Lux Express Latvia” piekrīt – biļešu iegādes sistēmā nepieciešami uzlabojumi.

Invalīdu un viņu draugu apvienība “Apeirons” šonedēļ īstenojusi sociālo eksperimentu, pārbaudot, cik pieejami autobusi ir personām riteņkrēslā. Iecerētais maršruts bija Rīga-Daugavpils pusvienos dienā, un izvēlētais pārvadātājs - “Lux Express”. Biļeti pirkuši internetā, un tur nebija norādīts tas, ka autobusi nebūtu piemēroti personām riteņkrēslā.

Taču “Lux Ekspress” pasažieri ratiņkrēslā autobusā neielaida, norādot, ka uzņemt pasažieri nevar, un aicinot izvēlēties citu kompāniju.

Pieturā atstātais pasažieris, apvienības “Apeirons” dalībnieks Gunārs Grabinskis stāstīja, ka ar iekšzemes sabiedrisko transportu valsts robežās problēmu neesot bijis, tāpēc vēlējies izmēģināt braukšanu ar starptautisko reisu. Juties sāpināts.

“Bija plānots aizbraukt, bet diemžēl bija jāpaliek mājās. Bēdīgi,” noteica Gunārs.

Apvienības “Apeirons” darbinieks Raitis Briedis piebilda, ka autobusu kompānija “tiek reklamēta kā laba un ērta. Pērkam biļetes, tur nekas netiek prasīts, un domājām – forši. Brauksim. Viņiem viss ir sakārtots. Aizbraucam uz autoostu, un tur šoferis izskatās manāmi apjucis. Nezina, ko darīt”.

Kompānijā “Lux Express Latvia” pauda nožēlu, ka šāda situācija radusies. Uzņēmums uzsvēra, ka vīrietis saņēmis atteikumu braukt, sēžot riteņkrēslā, jo starptautiskie reisi riteņkrēsla izmēriem neesot piemēroti.

Tā vietā viņam esot piedāvāts palīgierīci ievietot bagāžas nodalījumā, kam pasažieris nepiekritis.

Tam, ka biļešu iegādes sistēmā būtu veicami uzlabojumi, ieviešot prasību norādīt, ka personai ir invaliditāte, uzņēmums gan nepiekrīt.

“Šie ir starptautiskie reisi, līdz ar to mēs paļaujamies uz Eiropas regulu, kas arī saka - pasažieriem ar kustību traucējumiem ir iespējas ceļot, un mēs nekādā veidā nemēģinām to atturēt, bet pasažierim ir 36 stundas līdz izbraukšanai jāinformē pārvadātājs un, vēlams, arī autoosta,” norādīja uzņēmuma pārstāvis Krišjānis Reķis.

“Apeironā” gan uzsvēra, ka tas biļešu iegādes lapā nebijis norādīts.  

1 komentārs
Anonīms lietotājs 22614
Ne velti metro staciju shēmās norāda, kuras stacijas ir aprīkotas ar liftiem un nobrauktuvēm - tāpat arī autobusu reisiem būtu jānorāda, vai un cik vietas ir pieejamas cilvēkiem ar ratiņkrēsliem. Starptautiskajos reisos, būtībā, ierobežojoša ir iekļūšana busā, jo pārsvarā ir jākāpj augšā un ne katru autobusu var aprīkot ar liftu. Arī velosipēdu nevar aizvest ar kuru katru autobusu.....Tāpēc ir jāmeklē abpusēji pieņemams risinājums, lai gan pasažieru vajadzības tiek apmierinātas, gan arī pārvadātāji netiek iedzīti stūrī.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti