De Facto

Bordānu kritizē par ZZS atstumšanu

De Facto

Pazuduši zābaki un teltis Jaunsardzē, policija uzsāk kriminālprocesu

Vēlēšanu dienā bijis mēģinājums uzlauzt valsts iestādes e-pastus

LTV: vēlēšanu dienā bijis mēģinājums uzlauzt valsts iestādes e-pastus

13.Saeimas vēlēšanu dienā noticis uzbrukums kādas valsts iestādes e-pastu serveriem, ziņo LTV raidījums "De facto". Par to raidījumu informējis "Cert.lv" vadītājas vietnieks Varis Teivāns. Viņš gan atteicies atklāt konkrētās iestādes nosaukumu.

Runājot par šo un citiem uzbrukumiem Latvijas kibertelpai vēlēšanu dienā,

Teivāns sarunā atklāja, ka "mēģinājumi bija intensīvi un sākās dienu pirms vēlēšanām".

Bez uzbrukuma vēlēšanu drošības sistēmai noticis arī uzbrukums vairākām valsts iestāžu mājaslapām, tostarp Centrālās vēlēšanu komisijas mājaslapai, serveriem, kas nodrošina interneta funkcionēšanu. Tas izturēts, bet noskaidrot, kas bija uzbrucēji, nav iespējams. 

LTV atgādina, ka, izvērtējot ārzemju pieredzi, vasarā izveidoja vēlēšanu drošības koordinācijas darba grupu. Tās uzdevums bija koordinēt visu ministriju, Satversmes aizsardzības biroja, Drošības policijas un citu iestāžu darbu - lai organizētas, pret Latviju vērstas kampaņas gadījumā visi strādātu kopā. Nepieciešamības pielietot šo mehānismu īsti nebija.

Vienīgais gadījums, ko nosauc - kāds bija izveidojis viltus valsts amatpersonas profilu un izplatījis maldinošas ziņas. Par šo gadījumu koordinācijas grupa ziņoja tīkla "Facebook" administrācijai - dažu minūšu laikā profilu dzēsa. Koordinācijas grupas vadītājs nekomentē, vai ar to mēģināts sākt koordinētu kampaņu pret Latviju.

"De facto" atzīmē, ka cilvēku viedokli ar sociālo tīklu palīdzību mēģinājušas ietekmēt arī Latvijas politiskās partijas. Tām bija jāpiesaka izdevumi priekšvēlēšanu aģitācijai. Sociālajiem tīkliem visvairāk plānoja tērēt "KPV LV" un "Saskaņa" - vairāk nekā 40 000 eiro.

"KPV LV" premjera amata kandidāts Aldis Gobzems apgalvo, ka tie bija griesti un gala summas ir daudz mazākas. To pārbaudīs Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā.

Jau saņemta daļa no informācijas, cik partijas tērējuši reklāmai "Facebook". Sliktāka ir sadarbība ar "Google" - viņiem pieder populārs rīks reklāmu izvietošanai internetā, tai skaitā arī "Youtube". Pieprasījums nosūtīts, bet atbildes ar summām vēl nav. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti