LSM.lv decembrī iekļuvis apmeklētāko interneta portālu 3. vietā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Sabiedrisko mediju portāls "lsm.lv" decembrī iekļuvis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu topa 3. vietā, liecina "Gemius" dati. Gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm decembrī skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši Latvijas populārākie ziņu portāli, kamēr statistikā par apmeklējumu no datoriem samazinājusies to vietņu auditorija, kuras lietotāji iepriekš apmeklējuši attālinātās izglītības vajadzībām – "microsoft.com", "e-klase.lv", kā arī "wikipedia.org". 

 

Kopējā statistika visās platformās

Gada pēdējā mēnesī skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli. Topa nemainīgā līdera "delfi.lv" auditorija decembrī pieaugusi par 54 000 lietotājiem (+6 procenti), portālu "jauns.lv" apmeklējuši par 53 000 vairāk "Real Users" (+8 procenti), "apollo.lv" auditorija pieaugusi par 51 000 "Real Users" (+8 procenti), bet sabiedrisko mediju ziņu portālu "lsm.lv" apmeklējuši par 47 000 vairāk lasītāju no visām ierīcēm kopā nekā novembrī (+6 procenti).

Decembra kopējās statistikas topu jeb datus par apmeklējumu no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā, kā minēts, atklāj "delfi.lv" ar 898 000 lietotājiem, kam seko "tvnet.lv" ar 740 000 "Real Users" decembrī (+18 000 lietotāju),

bet "Top 3", pakāpjoties par vienu pozīciju, noslēdz "lsm.lv" ar 722 000 lietotājiem.

Ceturtajā pozīcijā ierindojas "inbox.lv" ar 699 000 lietotājiem, uzrādot topa skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī – par 42 000 "Real Users", bet piektajā vietā seko portāls "jauns.lv" ar 694 000 lietotājiem.

Skaitliski un procentuāli lielāko apmeklējuma pieaugumu kopējās statistikas topā uzrādījis vecāku portāls "mammamuntetiem.lv", kura auditorija, salīdzinot ar novembri, pieaugusi par 68 000 "Real Users" (+22 procenti).

Decembrī, kad tika noteikti jauni ierobežojumi saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, par 32 000 "Real Users" pieaudzis likumdošanas portāla "lvportals.lv" apmeklējums (+10 procenti).

Savukārt, meklējot iespējas iegādāties dāvanas internetā, par 22 000 vairāk lietotāju apmeklējuši cenu salīdzināšanas portālu "salidzini.lv", bet par 17 000 "Real Users" pieaugusi vietnes "kurpirkt.lv" auditorija.

Tikmēr portālu "santa.lv" pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 26 000 mazāk lietotāju (-8 procenti), ziņu un izklaides portālu "skaties.lv" – par 6 000 mazāk "Real Users", bet sociālā tīkla "vk.com" auditorija samazinājusies par 2000 lietotājiem. Decembrī datoru topā atgriezusies arī vietne "press.lv" ar 210 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā.

Apmeklējumi no datoriem

Skaitliski lielāko pieaugumu datos par apmeklējumu no datoriem svētku mēnesī uzrādījusi vietne "swedbank.lv", kuru apmeklējuši par 43 000 vairāk lietotāju nekā iepriekš (+8 procenti). Par 20 000 lietotājiem pieaugusi cenu salīdzināšanas portāla "salidzini.lv" auditorija (+7 procenti), bet par 17 000 vairāk lietotāju decembrī apmeklēja vietni "inbox.lv" (+3 procenti).

Svētku brīvdienu mēnesī liela daļa datoru topa vietņu uzrādījušas "Real Users" kritumus, tostarp tās, kuras lietotāji apmeklē attālināto mācību vajadzībām. Vietnes "microsoft.com" auditorija decembrī uzrādījusi topa lielāko kritumu – par 42 000 "Real Users" (-18 procenti), par 24 000 mazāk lietotāju apmeklējuši mācību platformu "e-klase.lv" (-9 procenti), bet par 22 000 "Real Users" samazinājies interneta enciklopēdijas "wikipedia.org" apmeklējums (-6 procenti).

Tikmēr par 31 000 samazinājusies ziņu portāla "la.lv" auditorija no datoriem (-13 procenti), par 25 000 "Real Users" – sludinājumu portāla "ss.com" lietotāju skaits (-7 procenti), bet par 19 000 lietotājiem mazāk decembrī apmeklējuši valsts pārvaldes pakalpojumu portālu "latvija.lv" (-6 procenti).

Pagājušajā mēneša datoru topu atklāj tā nemainīgais līderis "Google", ko decembrī apmeklējuši 1 023 000 lietotāji (-2 000 "Real Users"), otro pozīciju ieņem "youtube.com" ar 749 000 lietotājiem, kas ir par 33 000 mazāk nekā novembrī (-4 procenti), bet Top 3 noslēdz "facebook.com" ar 701 000 lietotāju, kas ir par 8 000 "Real Users" vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Ceturtajā pozīcijā ar 585 000 lietotājiem no datoriem ierindojas "inbox.lv", bet piektā populārākā vietne pēc apmeklējuma no datoriem arī decembrī bija "delfi.lv" ar 554 000 lietotājiem (+5 000 "Real Users").

Decembrī datoru topu pametusi iepirkšanās vietne "aliexpress.com", kuras vietā topa 18. pozīcijā stājies interneta veikals "220.lv" ar 239 000 lietotājiem no datoriem, bet "seb.lv" datoru topā nomainījis meklēšanas portāls "kurpirkt.lv" ar 238 000 "Real Users".

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī datos par apmeklējumu no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā ievērojamus un skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli. Vietni "apollo.lv" no mobilajām ierīcēm, tostarp lietojot mobilo aplikāciju, apmeklējuši par 60 000 vairāk lasītāju (+10 procenti), par 58 000 "Real Users" pieaugusi "delfi.lv" auditorija (+7 procenti), portālu "jauns.lv" apmeklējuši par 57 000 vairāk lietotāju (+9 procenti),

bet "lsm.lv" – par 55 000 vairāk "Real Users" nekā novembrī (+8 procenti).

Decembrī mobilo ierīču topu atklāj "delfi.lv" ar 880 000 lietotājiem, kam seko portāls "tvnet.lv" ar 720 000 "Real Users", bet trešo pozīciju, tāpat kā novembrī ieņem sabiedrisko mediju ziņu portāls "lsm.lv" ar 661 000 lietotāju. Mobilās statistikas topa ceturtajā pozīcijā ierindojas "jauns.lv" ar 654 000 lietotājiem, bet, pakāpjoties par divām pozīcijām topā, "Top 5" noslēdz ziņu portāls "apollo.lv" ar 615 000 lasītājiem.

Lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm novembrī uzrādījis vecāku portāls "mammamuntetiem.lv", kura auditorija pieaugusi par 79 000 lietotājiem (+30 procenti).

Par 44 000 lietotājiem decembrī pieaugusi vietnes "spoki.lv" auditorija, bet par 36 000 lietotājiem vairāk no mobilajām ierīcēm apmeklējuši tiesību aktu portālu "lvportals.lv". Tikmēr tikai trīs vietnes uzrādījušas apmeklējuma kritumus – par 77 000 lietotājiem decembrī samazinājusies "inbox.lv" auditorija (-17 procenti), bet par 17 000 "Real Users" mazāk decembrī apmeklēja vietni "santa.lv", savukārt portālu "vk.com" decembrī apmeklēja par 5 000 mazāk lietotāju.  

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar "Gemius Audience" datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, gada pēdējā mēnesī "DELFI grupa" – dati par "delfi.lv", t.sk., "calis.lv", "atverskapi.lv", "mansdraugs.lv", "tavsdarzs.lv", vietni "bilesuparadize.lv", "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju – sasniegusi 904 000 un 61 procentu Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – kopā. Tikmēr "TVNET grupa" - dati par portāliem "tvnet.lv" (t.sk., "receptes.lv"), "spoki.lv" un "apollo.lv", kā arī statistika par "tvnet.lv", "apollo.lv" un "rus.tvnet.lv" aplikācijām pagājušajā mēnesī sasniegusi 59 procentus interneta lietotāju un 879 000 "Real Users" no visām ierīcēm kopā.

Gada izskaņā "Rīgas Viļņu mediju grupa" apsteigusi "TV3 grupu", sasniedzot 47 procentus Latvijas interneta lietotāju (695 000 "Real Users"), kas apmeklējuši vietnes "jauns.lv", t.sk., "otkrito.lv" jeb "rus.jauns.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv", kā arī lietojuši "jauns.lv" straumēšanu. Bet "TV3 mediju grupa", kura aptver datus par "tv3play.skaties.lv", "skaties.lv" video un "starfm.lv" straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" aplikāciju, gada pēdējā mēnesī sasniegusi 45 procentus Latvijas interneta lietotāju (671 000 "Real Users"). Mediju grupu topu noslēdz "Mail.ru" grupa, kuras vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 25 procentus interneta lietotāju jeb 366 000 "Real Users" no visām ierīcēm kopā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti