Loginovs saglabā amatu Rīgas ostā, Innusa atkāpjas, bet SM aicina vērtēt valdes atbildību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Rīgas brīvostas ilggadējo pārvaldnieku Leonīdu Loginovu tomēr neatbrīvo no amata, jo valdes ārkārtas sēdē klātesošie pašvaldības pārstāvji balsojuši pret to. Savukārt Satiksmes ministrija aicinās likumsargus vērtēt Rīgas Brīvostas valdes locekļu personīgo atbildību. 

Notikušajā Rīgas brīvostas valdes sēdē par pārvaldnieka Leonīda Loginova atstādināšanu balsojuši visi četri valsts deleģētie brīvostas valdes locekļi, savukārt trīs sēdē klātesošie pašvaldības pārstāvji balsojuši pret to.

Ņemot vērā, ka atbilstoši likumam brīvostas pārvaldnieku var atstādināta tikai tad, ja šo lēmumu atbalsta vismaz pieci valdes locekļi, Loginovs saglabās savu amatu, kurā strādā kopš 1998.gada.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāja vietniece Džineta Innusa, kuru darbam valdē deleģējusi Satiksmes ministrija,  pēc šīsdienas balsojuma iesniegusi atlūgumu. 

Savukārt Satiksmes ministrija pēc šī balsojumā paziņojumā medijiem pauda, ka „ Rīgas Brīvostas pašvaldību pārstāvošie valdes locekļi acīmredzami nevēlas izprast situāciju, kas izveidojusies, Loginovam nepildot valdes lēmumus”.

„Rīgas brīvostas valdei būtu jāmeklē jauns pārvaldnieks, nevis jāmēģina piesegt esošais,” uzskata SM.

Satiksmes ministrija aicinās tiesībsargājošās iestādes vērtēt Rīgas Brīvostas valdes locekļu personīgo atbildību.

Atbildība, kas jāuzņemas gan valdei, gan Brīvostas pārvaldniekam, skar būtisku apdraudējumu Krievu salas projektam nesaņemt Eiropas Savienības līdzfinansējumu 100 miljonu eiro apmērā.

Brīvostas valdes priekšsēdētājs un vicemērs Andris Ameriks ("Gods kalpot Rīgai") apgalvoja, ka valde sēdē rūpīgi vērtējusi ne tikai Loginova, bet arī brīvostas pārvaldes darbu un secinājusi, ka nav izdevies nodrošināt līgumu noslēgšanu ar stividoru kompānijām „Strek” un „Rīgas centrālais termināls”, kam līdz 2016.gada beigām jāpārceļas uz Krievu salu. Tieši šo līgumu neesamība ir radījusi bažas Eiropas savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta iespējamu neizdošanos.

Tiesa gan, trešdien brīvostas valde ir atbalstījusi jau saskaņota līguma noslēgšanu ar vienu no stividoriem – „Strek”. Tāpat brīvostas pārvaldei uzdots līdz šā gada septembra beigām saskaņot līgumu ar otru stividoru – „Rīgas centrālais termināls”.

Ameriks arī pauda, ka nepiekrīt valsts kontrolieres Elitas Krūmiņas secinājumam, ka Rīgas brīvostas pārvalde vairāk nekā pusotra gada laikā nav spējusi ieviest Valsts kontroles ieteikumus. Pēc Amerika teiktā, vēl nav ieviests tikai viens ieteikums, proti, nav lēmuma par velkoņu flotes reorganizāciju. Un viņa ieskatā, pašreizējos apstākļos to nemaz nevajadzētu darītu.

„Es domāju, ka arī Loginova kungs šodien izdarīja visus secinājumus. Es arī gribu uzsvērt, ka Loginovs noteikti nav neaizvietojams, tāpat kā jebkurš cits. Tai pašā laikā mums ir svarīgi, lai šajā situācijā, kura ir tagad, tiktu novest līdz galam šis projekts par dzīves kvalitātes uzlabošanu Rīgā,” klāstīja Ameriks.

Jau ziņots, ka šonedēļ Rīgas brīvostā valsts ieceltie valdes locekļi lūguši sasaukt ārkārtas valdes sēdi un lemt par Loginova atbrīvošanu no pārvaldnieka amata. Rīgas brīvostas valdē ir astoņi valdes locekļi, no kuriem četrus ieceļ valsts un vēl četrus - pašvaldība.

Pērn martā Rīgas brīvostas valde ārkārtas sēdē balsoja par Loginova atbrīvošanu, lēmums bija noraidošs, jo pašvaldību pārstāvji bija pret. Brīvostas valdes sēdēs lēmumi tiek pieņemti, ja par tiem nobalso vismaz pieci valdes locekļi.

Vairākas nedēļas pirms balsošanas Valsts kontrole paziņoja, ka nolēmusi vērsties prokuratūrā, jo Rīgas brīvostā veiktajā revīzijā konstatēts, ka ostas pārvaldes darbība nav bijusi atbilstoša labas pārvaldības principiem un tiesību aktu prasībām, tādēļ pieļauti nelikumīgi un nelietderīgi finanšu līdzekļu tēriņi un nav gūti ieņēmumi, kas pienākas. Prokuratūra lietu nodeva policijai, kas notikušo kriminālprocesa ietvaros izmeklē.

Iepriekš vēstīts, ka Eiropas Komisija 2012.gada aprīlī apstiprināja Latvijas lielo Kohēzijas fonda projektu, kas paredz infrastruktūras attīstīšanu Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas centra. Kopējās projekta izmaksas ir 104 miljoni latu (148 miljoni eiro), no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 54 miljoni latu (77 miljoni eiro).

Lai Krievu salas vērienīgo projektu varētu pabeigt laikā, Rīgas ostai jāpanāk vienošanās ar stividorkompānijām "Rīgas Centrālais termināls" (RCT) un "Strek", kurām līdz 2016.gada decembrim ir jāpārceļ kravu apkalpošana no Rīgas centra uz Krievu salu. Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti