Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai papildu nepieciešami vairāk nekā 31 miljons eiro: nākamā gada četriem mēnešiem – nepilni 11 miljoni, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem. Diemžēl nepieciešamo līdzekļu trūkst, tāpēc jaunā modeļa ieviešanu visdrīzāk uz gadu atliks.
„Pašlaik diemžēl tā sajūta ir tāda, ka ir pateikts noteikts naudas apjoms un ir tajā jāiekļaujas. Par to arī liecina nemitīgas pārmaiņas, kaut vai samazinātās amatalgas – sākumā bija viens cipars, tagad ir krietni zemāks cipars, proporciju maiņas, procentuālās maiņas. Un diemžēl izskatās, ka vairāk pielāgosim modeli kādai noteiktai summai X,” sacīja Vanaga.
Viņa gan arī piebilda, ka pedagogi ir gatavi iesaistīties arī papildu naudas meklēšanā budžetā, tādējādi novēršot arīdzan nelietderīgus tēriņus, par kuriem nereti nākas dzirdēt. „Bet no savas puses mums ir ieceres, ka mēs gribam norādīt, sastādot budžetu, kur, mūsuprāt, ir naudas rezerves,” sacīja Vanaga.
Lai arī jauno pedagogu atalgojuma modeli plānots ieviest nākamgad, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nevēlas kavēties ar atbilstošu Ministru kabineta noteikumu virzīšanu. Taču pirms to darīt, ministrija drīzumā skolotāju algu modeli vēl pārrunās ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (LIZDA), kas norādījusi uz vairākiem trūkumiem un cer uz korekcijām.