Lietotne «Cēsis 8911» palīdz ātrāk novērst saimnieciskas nebūšanas pilsētā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Lai operatīvāk varētu risināt dažādus sabiedriskās kārtības un arī saimnieciskās jomas jautājumus, pirms gada Cēsu novada pašvaldība ieviesa mobilo lietotni „Cēsis 8911”. Tagad var vērtēt, ka novada iedzīvotāji to ir arī aktīvi izmantojuši, jo gada laikā saņemti 464 iedzīvotāju iesniegumi, un tas ļāvis šīs problēmas arī ātri atrisināt. Iedzīvotāji ziņojuši gan par ielu apgaismojuma un ceļa zīmju bojājumiem, gan par neatļautu auto stāvēšanu, arī par komunālās saimniecības jautājumiem.

''Lietotājam viņa izskatās šādi, ļoti mobili var iesniegt ziņojumu uzreiz uz vietas,'' ar mobilās lietotnes jeb aplikācijas „Cēsis 8911” lietošanu iepazīstina novada pašvaldības policijas inspektors Kaspars Blaumanis, kura pārziņā ir pašvaldības saistošo noteikumu uzraudzīšana. ''Uzreiz var uzņemt fotogrāfiju, nosūtit mums, pievienot arī kādu aprakstu, ja ir nepieciešams, parādās arī karte, kur tas atrodas. Ceļa zīmes ir nolauztas ļoti bieži vai satiksmes spoguļi nedarbojas, luksofori, visdažādākās problēmas, kas novadā notiek. Un tad policijas dežurants novirza attiecīgajiem dienestiem informāciju. Ieguvums ir liels, es domāju, galvenokārt iedzīvotājiem, jo tas viņiem ļauj, zināmu intimitāti saglabājot, nosūtīt policijai to visu informāciju, ko viņi grib nosūtīt. Cilvēki daudz brīvāk var justies, nav iesniegums jāraksta, nav jānāk uz policiju.''


Lietotne «Cēsis 8911» palīdz ātrāk novērst saimnieciskas nebūšanas pilsētā
00:00 / 02:05
Lejuplādēt
Arī Cēsu pašvaldības Klientu servisa un komunikācijas nodaļas speciāliste Edīte Matuseviča stāsta, ka par vecpilsētu ir diezgan daudz iedzīvotāju ierosinājumu vai arī ieraudzītu problēmu:

''Diezgan daudz cilvēku arī te katru dienu staigā, dažādas problēmas pamana un arī nekavējoties par tām ziņo. Pavisam nesen bija nolauzti stabiņi, kas norobežo Rožu laukumu no Rīgas ielas, par to tika paziņots tajā pašā dienā, kad tas notika, un līdz ar to remontdarbi tika veikti ļoti ātri. Protams, ir dienas, kad neviena problēma neiekrīt mūsu pastkastē, bet ir dienas, kad ir daudz vairāk, vienkārši cilvēki, kas iziet cauri Cēsīm, pamana – nu tur ir bedrīte, tur nedeg lampa, tur sadauzīts lukturis, un tādas pastaigas laikā iesniedz vairākas problēmas.''

Pašvaldībā secina, ka aplikācija un iedzīvotāju vērīgums palīdz likvidēt daudzas problēmas, kuras nereti veidojas arī saistībā ar dažādām avārijas situācijām vai piemēram, vēja lauztiem kokiem uz novada ceļiem.

''Bieži vien ir tā, ka tas, kas tiek iesniegts aplikācijā, ir ļoti svarīgs iedzīvotāju drošībai, nu kaut vai tas pats nokritušais zars traucē satiksmi vai arī ceļa zīmes, ja tās ir nolauztas, vai nepareizi uzstādītas, apdraud satiksmes dalībniekus. It sevišķi nomaļākās pilsētas vietās pašvaldības speciālisti nevar redzēt visu,'' klāsta Matuseviča.

To, ka gada laikā, kopš darbojas mobilā aplikācija, ir bijusi tik liela iedzīvotāju aktivitāte, Cēsīs skaidro ar to, ka ir rasts veiksmīgs risinājums, kā operatīvi reaģēt, kad ir saņemts kāds iesniegums. Dispečera loma šajā ziņā ir Cēsu pašvaldības policijas dežurantam, skaidro Matuseviča:


''Mums ir izstrādāts mehānisms - iesniegums vispirms nonāk pie pašvaldības policijas dežuranta, kas sniedz atbildi, ka tas ir saņemts, lai iedzīvotājs zinātu, ka tā problēma nekur nav pazudusi. Un tad, kad tai problēmai ir rasts risinājums, par to iedzīvotājam ziņo kāds no pašvaldības speciālistiem.

Katram iedzīvotājam, par katru problēmau tiek atbildēts, vidējais vienas problēmas risināšanas laiks ir apmēram 52 stundas.''

Ātrāk rast risinājumu iedzīvotāju iesniegtajiem ierosinājumiem un problēmām – to kā galveno mobilās aplikācijas izveides mērķi uzsver arī tās izstrādātājs SIA „Mobio” valdes loceklis Reinis Kūla:

''To aplikāciju radījām tāpēc, ka cilvēki pamatā visu laiku sociālajos tīklos liek sūdzības un pretenzijas, ka pašvaldība kaut ko nedara, tāpēc mēs to aplikāciju izstrādājām. Tieši lai cilvēki varētu organizēti un kontrolēti iesniegt pieteikumus un redzēt šo darbu izpildi.''

Reinis Kūla arī stāsta, ka līdzīgas aplikācijas ieviesušas arī citas pašvaldības, taču ne visur tās arī veiksmīgi veic savu uzdevumu:

''Sistēma ir lielākoties tikai rīks, kā to darīt, tālāk jau ir tas, kā pašvaldība organizē, kā viņa nosaka [rīcību]. Piemēram, viena pašvaldība pasaka, ka atbildei cilvēkam ir jābūt sniegtai ne vēlāk, kā trīs stundu laikā, bet cita pašvaldība tam nepievērš uzmanību, un tur tas rezultāts arī parādās.''

Cēsu mobilās aplikācijas darbības piemēru izstrādātājs vērtē kā savā ziņā visveiksmīgāko. Un pērn Cēsu novadā sāka darboties arī četrzīmju telefona numurs 8911, kas ļauj novada iedzīvotājiem vēl ātrāk sazināties ar pašvaldību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti