Sadaļas Sadaļas

Liepnieks: «Dienas» koncerns pieder oligarhiem, «nolaidīs» viņi to uzņēmumu…

Jurģis Liepnieks (bijušais valdības vadītāja un Tautas partijas līdera Andra Šķēles padomnieks), beidzoties pārbaudes laikam, atlaists no izdevniecības "Dienas Žurnāli" izdotā vīriešu dzīvesstila žurnāla "Playboy" galvenā redaktora amata. Aizejot no amata Liepnieks publisko detaļas par Andra Šķēles ietekmi „Dienas Žurnālos”.

Liepnieks norāda, ka viņam nav darīti zināmi nekādi iemesli atlaišanai. Viņaprāt, tos arī grūti "sagudrot", jo žurnāls iznāk regulāri un tiek labi pirkts.

„Arī es pats varu tikai minēt, kas ir īstie iemesli tik lielai nepatikai. Kontekstā svarīgi pakāpties dažus soļus atpakaļ un atcerēties tā saukto oligarhu lietu, kas bija iegansts parlamenta atlaišanai. Oligarhu lieta ir par to, ka tā dēvētajiem oligarhiem – Lembergam, Šleseram un Šķēlem – slepeni, pastarpināti pieder „Rīgas tirdzniecības osta”. No lietas materiāliem izriet, kādas ir proporcijas tur - 36% ir Šleseram, 24% - Šķēlem, 20% - Lembergam, Ralfam Kļaviņam - 20%, procenti varētu būt arī savādāki. Par to ir šī lieta, cik tas ir likumīgi, kā viņi ieguvuši daļas. Bet slavenajās viesnīcā „Rīdzene” noklausītajās sarunās ticis runāts par „Dienu” – ko tur darīt, ko tur likt, kā to pārvaldīt," stāsta Liepnieks.

"Respektīvi, no šīs oligarhu lietas mēs zinām, ka Andris Šķēle, Šlesers, Lembergs ir „Dienas” koncerna faktiskie īpašnieki. „Dienā" to zina katra apkopēja, tas nav nekāds noslēpums. Sākumā viņi uztraucās, lai šīs ziņas būtu slepenas. Šobrīd par to neviens neuztraucas, kas bija gājēji – aizgājuši, bet tagad vadības stils mainās. (..)," atklāj bijušais Šķēles padomnieks.

Liepnieks uzskata, ka bijušā Latvijas Televīzijas vadītāja Edgara Kota darbība ienesusi "Dienā" pilnīgi jaunu stilu un attieksmi.

Tagad prioritāte esot kontrolējami un uzticami cilvēki, kuriem var piedāvāt parakstīt atlūgumus bez datuma vai šantažēt ar naudu, kuri izprastu «mistiskās Šķēles vērtības vai kaut ko tādu».

Liepnieks izvairīgi runā par to, ko viņš būtu nodarījis kādam pāri, lai iekļūtu nemīlēto skaitā. Bet par „Dienas” nākotni skaidrības nav – problēmas ir arī īpašnieku savstarpējās attiecībās. Liepnieks: „Protams, ka „nolaidīs” viņi to uzņēmumu, tas ir pilnīgi skaidrs.”

Pārmaiņas uzņēmuma vadībā notiek kopš 2009.gada, kad zviedru "Bonnier Business Press" pārdeva mediju grupu "AS Diena" un Latvijas biznesa laikrakstu "Dienas Bizness".

Koncerns nodarbojas ar laikrakstu, žurnālu un grāmatu izdošanu, ziņu portālu veidošanu, preses piegādi un tipogrāfijas pakalpojumiem. "Dienas" koncernā ietilpst "Dienas mediji", "Izdevniecība Dienas žurnāli", "Abonēšanas centrs Diena", "Dienas grāmata", "Izdevniecība Dienas Bizness", RPD, "Poligrāfijas grupa Mūkusala" un "Mūkusalas māja". Koncerna īpašnieks ir Rīgas Tirdzniecības osta.

Jau iepriekš medijos izvirzīta versija, ka A /s "Diena" (kuras koncernā iekļaujas arī "Dienas mediji") caur SIA "Rīgas tirdzniecības osta" nopirkuši Ainārs Šlesers, Andris Šķēle un Aivars Lembergs. Oficiāli šādi pierādījumi nav iegūti. Šādi minējumi sākās, kad noplūda Korupcijas apkarošanas un novēršanas biroja tā dēvētās "oligarhu lietas" materiāli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt