Sadaļas Sadaļas

Liepājnieki popularizē elektrovelosipēdus

Ceturtdien Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera pasniegs iedibinātās eksporta balvas. Tā ir K. Valdemāra balva „Latvji, brauciet jūriņā” un „Sprīdīša balva”. Piecu pretendentu vidū ir arī Liepājas uzņēmums „Blue Shock Taxi”, kas drosmīgi attīsta elektrovelosipēdu ražošanu un eksportēšanu. Vēl viens darbības virziens ir kartingi.

Ar elektrību darbināmu velosipēdu katru dienu, lai brauktu uz studijām augstskolā un uz darbu, izmanto viens no uzņēmuma darbiniekiem Andris Uščins. Mēnesī viņš uzlādei iztērē vien 20 centus.

„Šis velosipēds ir ļoti ātrs. Pilsētā īpaši. Es gandrīz vienmēr esmu piecas minūtes ātrāk nekā sabiedriskai transports.  Protams, izmaksas ir lielākas nekā parastam, bet tā vietā es maz spēka pielietoju, varu uz skolu aizbraukt nesasvīdis un neaizelsies.  Sēžot skolas solā, varu justies komfortabli. Ziemā, kad auksts, minos visu laiku, lai nenosaltu,” stāsta Andris.

Mūs reizēm sauc par ķertiem - šādus izteikumus nākas dzirdēt elektrovelosipēdu biznesa attīstītājam Liepājā Artim Dauginam. Komandā pašlaik strādā 14 cilvēki. Šajā biznesā uzņēmums „Blue Shock Taxi”  darbojas tikai trīs gadus, bet šobrīd ar drosmīgu mārketingu Latvijā un ārvalstīs popularizē elektrotransportu.

„Elektrotransports bija vēl pirms iekšdedzes transporta. Tas bija pirmais. Ja paskatāmies vēsturē, kad elektrotransports varēja uzrādīt trīs reizes labākus rezultātus nekā iekšdedzes auto, tad rodas jautājums, kāpēc mēs 120 gadus esam „presēti” uz šādu filozofiju. Šobrīd mēs atgriežamies. Ja mēs būtu sākuši pirms 120 gadiem, iedomājieties, cik šī transporta tehnoloģija būtu progresīva šodien.”

Elektrodivriteņa galvenais uzdevums ir pārņemt visas slodzes, kas jums rodas braukšanas laikā. Tam ir jāsaprot jūsu vēlmes un braukšanas paradumi, stāsta Artis Daugins. 

„Parasti tas pieslēdzas, līdz ko jūs uzsākat mīties; arī  velosipēdu var paātrināt manuāli ar roku [pārslēdzot ātrumus], līdzīgi kā tas ir skūterim vai motociklam. Citādi tas ne ar ko neatšķiras no parasta velosipēda.”

Ja sākumā izveidotais „Blue Shok Bike” zīmols iznomāja citu ražotos velosipēdus, tagad jau tā ir individuāla pieeja velosipēdu komplektēšanai un ražošanai. Svarīgi ir saražot lētāk un kvalitatīvāk, turpina Artis Daugins: „Mēs ne tikai komplektējam, bet   daudz darām paši. Mums industrijas profesionāļi pārstāvji saka, ka esam „ku-kū”, jo tāpat lētāk kā Ķīnā vai Japānā nesaražosim un neattīstīsim tehnoloģijas. Mācāmies no primitīvākā un ejam uz priekšu. Klienti tad var izvēlēties dažādas lietas.”

Artis stāsta, ka ikdienas darbā tiek meklēti arvien jauni risinājumi. Šāda velosipēda izmaksas var pielīdzināt parasta, bet ļoti augstvērtīga divriteņa izmaksām. Jārēķinās ar summu, kas pārsniedz 1000 eiro. 

Uzņēmums „Blue Shock Taxi” šogad plāno ievērojami palielināt velosipēdu pārdošanas apjomus - iecerēts pārdot vismaz 500 velosipēdus. 

Šis produkts ir saistošs pastniekiem, kuriem jāpārvadā smagumi, policijas darbiniekiem patruļu laikā un ikvienam, kurš vēlas būt mobils un ātrs, sevi nepārslogojot. Vienlaikus uzņēmums attīsta arī kartingu ražošanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt