Lai arī Liepājas Jūrniecības koledžas rīcībā jau iepriekš bija līdzīga glābšanas laiva, pēc Latvijas Jūras administrācijas secinājumiem par tās morālo un fizisko nolietojumu tika pieņemts lēmums no Ķīnas pasūtīt pavisam jaunu slēgtā tipa glābšanas laivu, kas paredzēta 20 personām. Tā projektēta un būvēta atbilstoši jaunākajiem drošības noteikumiem un prasībām. Pēc skolas vadības vārdiem, laivai ir pietiekama izturība pret iespējamo slodzi tās nolaišanās laikā, kā arī darbojoties jūrā.
Kopējās projekta izmaksas lēšamas vairāk nekā 50 tūkstošos eiro no skolas finanšu līdzekļiem.
Liepājas Jūrniecības koledžas direktora vietnieks Jānis Džeriņš norādīja: “Projektu uzsākām Covid laikā, tas būtiskākais bija tas, ka tajā laikā tāpat nedrīkstēja notikt nekādi apmācību procesi, un es uzskatu, ka ļoti vērtīgi mēs izmantojām šo laiku, lai attīstītos.”
Mācības ar glābšanas laivu norisinājās vairākos etapos. Vispirms audzēkņiem tika dotas teorētiskās zināšanas, kas iepriekš norisinājās skolas solā. Koledžas instruktors mācību dienā studentus iepazīstināja ar laivas nolaišanas mehānismu jau reālā vidē.
“Liekam atslēgu iekšā, nospiežam kontrolieri, tādā veidā laiva ir sagatavota tam, lai darbotos laivas motors,” sacīja instruktors. Kad tas tika izdarīts, audzēkņiem bija iespēja pašiem laivu nolaist ūdenī līdzīgos apstākļos, kā tas notiktu kuģa avārijas gadījumā.
Liepājas Jūrniecības koledžas direktors Vladimirs Dreimanis uzsvēra, ka jaunajiem jūrniekiem šādas apmācības ir obligāta nepieciešamība, lai pārliecinātos ne tikai par savu individuālo drošību, kas visiem esot pašsaprotami, bet arī parūpētos par citu cilvēku glābšanu kuģu avāriju gadījumā.
“Diemžēl mūsu jaunieši ar katru gadu arvien paviršāk skatās uz aktivitātēm, kas notiek viņu dzīvē, balstoties lielākā daļā uz informāciju, kas ir viņu mobilajās ierīcēs, aizmirstot, ka mobilās ierīces var palīdzēt ar informāciju, bet ne ar reālu darbību. Jūrniecība ir tā, kura ir sakārtojusies pa pēdējiem gadiem mērķtiecīgi – ejot pretī šīs jaunās paaudzes izaicinājumiem,” skaidroja Dreimanis.
Savukārt Liepājas Jūrniecības koledžas 4. kursa students Artūrs Kuzmičenko sacīja: “Uz kuģa jau bija tāds ieskats neliels. Bija tā prātīgi, bija nedaudz bailes. Šodien viss būs jādara profesionāli, viss būs jauns.”
“Vienmēr tas ir jādara reāli, tā kā tiešām var gadīties dzīvē, nevar zināt, kas jūrā notiks, tāpēc vienmēr jābūt gataviem,” pauda koledžas 4. kursa studente Samanta Čepukaite.
Liepājas Jūrniecības koledžas vadība stāstīja, ka šobrīd ar vienu šāda tipa slēgto glābšanas laivu izglītības procesam būs pietiekami, taču skola plāno tuvākajā laikā attīstīt savu mācību kompleksa piestātni Liepājas ezerā, lai tā kļūtu mūsdienīgāka un drošāka.