Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Valabijs lēkā slimnīcā

Dienas ziņas

Vēl viens solis Marsa izpētē

Liepājā testē jauno zemās grīdas tramvaju

Liepājā testē jauno zemās grīdas tramvaju

Šonedēļ Liepājas ielās sākušies pirmie testa braucieni jaunajiem zemās grīdas tramvajiem.  Līdzšinējie 30–40 gadu senie vagoni ir gan tehniski, gan morāli novecojuši. Ar pārbaudēm apmierināti ir gan horvātu uzņēmuma “Končar” pārstāvji, kuri vagonus radījuši tieši Liepājas vajadzībām, gan tramvaju vadītāji.    

Turpmāk katru darba dienas vakaru no astoņiem līdz pusnaktij pilsētvidē tiks testēti jaunie zemās grīdas tramvaja vagoni. Trešdien tika pārbaudīts viens vagons, iespējams, nedēļas laikā sāks testēt visus trīs šobrīd piegādātos vagonus.

Galvenais uzdevums ir pārbaudīt tehniskos parametrus un atbilstību pilsētvidei, ņemot vērā, ka jaunie vagoni ir lielāki par līdzšinējiem aptuveni 30 gadus vecajiem “Tatra” tramvajiem – piemēram, garuma atšķirība ir aptuveni 2 metri.

SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks skaidroja, ka pārbauda “saderību ar mūsu infrastruktūru, vai tiešām var izbraukt visas vietas, kur stabi ir tuvāk līnijai vai apmales un ceļa zīmes. Bet galvenais ir tehniskie rādītāji – spriegumi, bremzes un tamlīdzīgas lietas.”

Tāpat vienlaikus notiek Liepājas tramvaju vadītāju instruktāža. Līdz šim no viņiem atsauksmes saņemtas pozitīvas – esot ērtāka braukšana, sajūtas esot, kā vadot kosmosa kuģi.

Jaunie vagoni aprīkoti ar kamerām, kas gan aizvieto atpakaļskata spoguļus, gan ļauj pārredzēt salonā notiekošo.

“Mazliet ir stress iekšā, jo agrāk tā vadīšana mums bija ar kāju, tagad mums tā ir ar kreiso roku, tad bija par to nedaudz stress.  [Tagad] mēs redzēsim salonā, kas notiek. Ļoti bieži jandāliņi notiek tramvajā un demolēšanas, tagad mēs varēsim piefiksēt. Tas ir ļoti liels pluss. Arī tas, ka ir kondicionieris iekšā,” atzina tramvaja vadītāja Marika Gordeja.

Horvātu kompānijas “Končar Electric Vehicles Inc” attīstības projektu vadītājs Čedomirs Glavašs skaidroja, ka Liepājas tramvaja vagonus izgatavot bija viegli, jo Zagrebā ir tāds pats tramvaja sliežu platums, kāds Liepājā, taču šeit vagoni bija jāpielāgo infrastruktūrai un arī Latvijas aukstajām ziemām.

“Nav nekādu šaubu, ka ar regulāru tehnikas apkopi šie vagoni var kalpot 35–40 gadus. Kā visiem mūsu klientiem, arī liepājniekiem turpināsim sniegt palīdzību tramvaju apsaimniekošanā visā to ekspluatācijas laikā,” sacīja Glavašs.

Plānots, ka pasažieru pārvadājumiem trīs tramvaji būs pieejami martā, savukārt jau šobrīd ir skaidrs, ka nākamie trīs vagoni ieradīsies tuvāko mēnešu laikā. Nākamie seši šeit nonāks laika posmā no šā gada oktobra līdz 2022. gada aprīlim.

Runājot par vecajiem vagoniem, “Liepājas tramvaja” vadība atklāja, ka par tiem ir izrādīta interese no ārvalstīm, tāpat, iespējams, dažus vagonus atstās Liepājā rezerves daļām, dažus varētu pārdot izsolē.

Taču šobrīd uzņēmums atsakās minēt konkrētas summas, jo vēl jāveic tramvaja vagonu novērtējums, un, tikko būs skaidrība, sabiedrība tikšot informēta.  

KONTEKSTS:

Liepājā janvāra vidū tika nogādāts jau otrais zemās grīdas tramvajs, taču praktiska tramvaju nonākšana uz līnijas kavējas. Bija gaidāms, ka tas notiks pagājuša gada nogalē. Kavēšanās saistīta ar pandēmijas ierobežojumiem un iespēju apmācīt vadītājus un tehniskos darbiniekus.

Liepājā kopumā būs pieejami 14 zemās grīdas tramvaji. Praktiski ikdienā uz līnijas atrodas desmit.

Kopumā Liepājas tramvaja jauno vagonu iegādei,  sliežu ceļu posmu un pieturu pārbūvei atvēlēti 20 miljoni eiro no valsts, pašvaldības, kā arī Kohēzijas fondu līdzekļiem.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt