Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš pastāstīja, ka osta varēs uzņemt līdz pat 50 jahtām un tās piedāvātais serviss neatpaliks no citām Baltijas jūras jahtu ostām.
Ir izbūvētas peldošās piestātnes vismaz 50 jahtām un uzstādīts nožogojums noejai uz tām. Nozīmīgs ieguvums ir arī moderna servisa ēka, kurā būs vienuviet birojs, apmeklētāju dušas, tualetes un veļas mazgātava, kā arī citi nepieciešamie pakalpojumi. Tāpat ir uzstādīta videonovērošanas sistēma, uzlabojot vispārējo drošības līmeni, pieejams bezmaksas Wi-Fi nodrošinājums visā jahtu ostas teritorijā.
Liepājas SEZ valde šā gada 14. maijā pieņēma lēmumu par projekta “Jahtu ostas infrastruktūras būvniecība 1. kārta” būvdarbu veikšanu un nolēma slēgt līgumu par būvprojekta īstenošanu ar SIA “RERE meistari”. Līguma summa ir 569 265 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. Projekts tika īstenots INTEREG Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības programmā.
Liepājas SEZ pārvaldes Drošības, aizsardzības un vides daļas vadītājs Kaspars Poņemeckis uzsvēra, ka jaunizbūvētā Jahtu osta ļaus strādāt jaunā, augstākā līmenī. Viens posms noslēdzas un sākas pilnīgi jauns. “Beidzot mums būs Jahtu ostas servisa ēka, kur apmeklētāji varēs aprunāties, izmazgāt veļu, uzzināt par vietām, ko Liepājā apskatīt. Pati piestātnes infrastruktūra pilnībā sakārtota, būs elektrība, ūdens un drošība,” viņš paskaidroja.
Pie stacionārajām un peldošajām piestātnēm vienlaikus varēs noenkuroties aptuveni 50 jahtas. Pie piestātnēm uzstādīti slēdzami vārti, lai uz jahtām nekāptu nepiederošas personas, un padomāts arī par vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Būvdarbus veica SIA “RERE meistari”, kas neslēpj, ka Covid-19 ietekmē dažbrīd kavējusies materiālu piegāde, tomēr visus sarežģījumus izdevies operatīvi atrisināt, un gala rezultātu paši būvnieki vērtē atzinīgi. SIA “RERE meistari” būvdarbu vadītājs Oskars Šolins uzsvēra, ka no arhitekta domu lidojuma līdz projekta rezultātam bijis sarežģīts ceļš, bet viss izdevies, kā plānots.
Uzstādītās peldošās piestātnes nepieciešamības gadījumā no ūdens iespējams arī izcelt, taču pagaidām laikapstākļi tās neapdraudot. Būvnieki stāsta, ka tās veidotas tik stabilas, ka ūdenī gandrīz nešūpojas. “Betona peldošās piestātnes spēj funkcionēt pie vēja ātruma līdz 35 m/s. Katrai no šīm betona stacijām ir četri enkuri, un katrs enkurs sver 4 tonnas,” pastāstīja Šolins.
KONTEKSTS:
Liepājas SEZ pārvalde Liepājas Jahtu ostu savā pārvaldībā pārņēma 2015. gada maijā.
Liepājas Jahtu ostu 2016. gada sezonā apmeklēja 326 jahtas, 2017. gadā – 327 jahtas, 2018. gadā – 359 jahtas, 2019. gadā – 370 jahtas, 2020. gadā – 170 jahtas. (2020. gada sezonā jahtu skaits Liepājā, tāpat kā citās ostās, bija ievērojami mazāks nekā ierasts. Tas saistīts ar Covid-19 pandēmiju un ceļošanas ierobežojumiem.)
Liepājas Jahtu ostā jau 13 gadus ir vides un servisa kvalitātes simbols – Zilais karogs.