Dienas ziņas

Francijā sākas prezidenta vēlēšanu cīņa

Dienas ziņas

Sniegputenis un sals ietekmē pastnieku darbu

Karostas vēsturisko apbūvi savieno ar jaunu rūpnīcu

Liepājā Karostas vēsturisko apbūvi savieno ar jaunu rūpnīcu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Lai gan Karostā pēdējo četru gadu laikā jau uzceltas vairākas rūpnīcas, tagad pirmoreiz tiek būvēta ražotne, kas savienota ar vēsturisko apbūvi – divām Krievijas cara laika ēkām. Uzņēmuma “EB Liepāja” rūpnīcas kopējās izmaksas ir 4,2 miljoni eiro, no kuriem 1,5 miljoni  ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums. Rūpnīcā nākamgad paredzēts izveidot 35–40 jaunas darbavietas. Projekta arhitekts, būvnieki un dome gandarīti, ka vietā, kur atrodas arī tūrisma objekts – Karostas manēža – un šobrīd nav apdzīvota neviena ēka, beidzot kāds nolēmis attīstīt uzņēmējdarbību.

Kad uzņēmums “EB Liepāja” Karostā sāka meklēt vietu jaunas būvniecības veidņu paneļu ražotnes celtniecībai, bija izvēle to darīt pilnīgi tukšā vietā vai uz zemesgabala, kur jau atrodas divas 19. gadsimta beigās celtas virsnieku dzīvojamās mājas. Tās bija Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārziņā, jau daudzus gadus stāvēja tukšas un ļoti sliktā stāvoklī. Atbilstoši pilsētas attīstības plānam, veicot jaunu apbūvi, vismaz pret Zemgales ielu vērsto namu fasādes jāsaglabā to vēsturiskajā izskatā. “EB Liepāja” izšķīrās par labu vēsturei, lai gan tas ievērojami sadārdzināja projektu.

“Lētāk būtu bijis viņu nojaukt un uzcelt jaunu. Šai mājai ir aura. To tiešām var sajust.

Tā aura ir pozitīva un sajūta ļoti laba. Vai tāda būtu, ja mēs to būtu nolīdzinājuši līdz ar zemi un uzcēluši jaunu, iespējams, lētāku stikla klucīti, neesmu pārliecināts,” stāstīja “EB Liepāja” valdes loceklis Māris Pētersons.

Topošās rūpnīcas arhitekts Gundars Vīksna gan uzsvēra, ka šī nav vēsturisku ēku restaurācija. No vienas ēkas, kur atradīsies ofisa telpas, tiks saglabātas un atjaunotas tikai ārsienas, savukārt no otras mājas atlikušas tikai divas sienas, kas iekļautas jaunās rūpnīcas būvapjomā. Abām ēkām nav piemērots arhitektūras vai pilsētbūvniecības pieminekļa statuss.

“Esam noārdījuši lielāko daļu ēkas. Arī es saku, jā, tas ir sāpīgi, bet, ja liekam svaru kausos – vai šo ēku saglabājam, bet no tās pusi noārdām, vai arī viņas visas sabrūk, ja tā vērtē, tad jau labāk saglabāt šo vienu labā paskatā un to otru upurēt,” stāstīja Vīksna.

Būvdarbus un seno ēku fasāžu atjaunošanu veic uzņēmums  “UPTK”, kas atzīst, ka darbi tagad – pandēmijas laikā – mazliet iekavējušies strādnieku slimības un materiālu ieilgušās piegādes dēļ. Taču viss tikšot pabeigts norunātajā laikā – līdz nākamā gada vasarai.

“Liels darbs ir šo ķieģeļu atjaunošana, aizmūrēšana. Ar šiem pašiem vecajiem ķieģeļiem strādājam. Mūrnieku arī vairs nav tik daudz, kas to labi māk darīt. Visi gandarīti par to, ka te nestāv kaut kāds klucis, ka šeit vēsturiska ēka tiek atjaunota,” norādīja uzņēmuma “UPTK” vadītājs Zigurds Kirhners.

Par iespēju Karostā celt jaunu rūpnīcu vai biroja ēku, sapludinot to ar kāda vēsturiska nama fasādi, Liepājas SEZ pārvalde cer ieinteresēt vēl kādu uzņēmēju. Pagaidām nevienu konkrētu investoru viņi gan nosaukt nevar un tukšo, nevienam nevajadzīgo cara laika māju stāvoklis turpina pasliktināties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti