Liepājā jau deviņi jaunie tramvaji; gaidāma vēl vienas līnijas izbūve

Liepājā pašlaik ir jau deviņi jaunie zemās grīdas tramvaji, kas pakāpeniski sāk kursēt pilsētā. Pagaidām vēl esot pāragri spriest, kā pieaugs elektrības patēriņš jaunajiem tramvajiem, jo paralēli uz līnijas atrodas arī vecie vagoni. Iespējamie papildu izdevumi bijuši paredzēti, tāpēc pagaidām izdodas kompensēt izdevumus par elektrību. Kā sokas ar jauno tramvaju vagonu ieviešanu, un kādas ir nākotnes ieceres ar tramvaja līniju attīstību Liepājā?

Liepājā - jau deviņi jaunie tramvaji; gaidāma vēl vienas līnijas izbūve
00:00 / 04:34
Lejuplādēt

Pirmo jauno tramvaju, ko speciāli pilsētas vajadzībām uzbūvēja Horvātijas rūpnīcā „Končar”, pilsēta saņēma pirms gada. Šajās dienās uz Liepāju atvests jau devītais tramvajs. Liepājai paredzēti 14 jaunie zemās grīdas tramvaji, kas pakāpeniski aizvietos līdzšinējos vagonus, kuri kalpojuši vairāk nekā 30 gadus. Pandēmija nedaudz aizkavēja procesu, un reāli tramvaji sāka kursēt šī gada pavasarī.

„Līdz šim brīdim ir atnākuši jau deviņi jaunie tramvaji, katru izmēģinām testa braucienos, pēc tam arī „kaujas apstākļos”, ja tā var izteikties, izmēģinām. Visi ir uz līnijas un darbojas. Katram ir bijušas tehniskas nianses, kas jānovērš,

bet labā ziņa ir tā, ka uz vietas visu laiku atrodas rūpnīcas pārstāvis, tāpēc tehniskos jautājumus atrisina uzreiz,”

 pastāstīja „Liepājas tramvaja” valdes loceklis Aigars Puks.

Jaunie tramvaji ir daudz modernāki, ar kondicionēšanas sistēmu, digitāliem ekrāniem un citām iespējām, kas patērē elektrību. Pagaidām neesot zināms precīzs elektrības patēriņš jaunajiem tramvajiem, jo uz līnijas joprojām atrodas arī vecie vagoni. Pēc Puka teiktā, elektrības cenas kāpums ir bezprecedenta gadījums, taču pagaidām izdodas pieaugumu kompensēt un nav pamata runāt par kādām izmaiņām vai biļešu cenu kāpumu. Tramvaja biļete Liepājā maksā 0,70 centus par braucienu un 1 eiro, ja biļeti iegādājas tramvajā.

„Mums ir tarifs, kur ir gan elektrība, gan pārējās izmaksas, mēs varam kompensēt elektrības cenu kāpumu, varam ko citu nedarīt, tā iztikt kādu laiku. Iespējams, var ciest kādi infrastruktūras projekti,” skaidroja uzņēmuma vadītājs.

Drīzāk bažas rada ceļu satiksmes negadījumi, kuros nokļūst jaunie tramvaja vagoni. Tramvaji ir no cita materiāla, remonts notiek citādi. Puks aicina vadītājus būt piesardzīgiem un ievērot ceļu satiksmes noteikumus, kā arī pievērst uzmanību vietām, kur pilsētā iespējamas šādas sadursmes.

„Diemžēl avārijas notiek. Mums bija klusas cerības, ka jaunie tramvaji ir labāk pamanāmi, taču cerības nepiepildījās.

Pēdējo mēnešu laikā ir notikuši vismaz seši ceļu satiksmes negadījumi, divi bija smagāki, kas prasīja ilgstošu remontu, arī apdrošināšana jaunajiem tramvajiem ir dārgāka,” stāstīja Puks.

Tikmēr attīstības ieceres turpinās, un pilsētā nākotnē varētu veidot vēl vienu jaunu elektrotramvaju līniju uz Ziemeļu priekšpilsētu, ko liepājnieki mēdz saukt par Laumas rajonu.

Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš skaidroja, kas tas ir daudz plašāks projekts, kas paredz savienot pilsētas dienvidu daļu ar ziemeļiem, kas ir ļoti apdzīvots pilsētas rajons. Pieaugot kravu apjomam, kas tiek pārvadāts pa dzelzceļu, šāda pārvada izbūve ir nepieciešama.

„Arī šeit būtu nepieciešams uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumus, bet, protams, šķērsot sliedes vienā līmenī ar tramvaja sliedēm, tā tas parasti nenotiek. Iespējams pagarināt tramvaja līniju, veidojot pārvadu,” stāstīja Jēriņš.

Daļēji pārvada izbūvei varētu izmantot bijušā ''Metalurga teritoriju.

„Mēs nopirkām arī no bijušā „Liepājas metalurga” daļu no teritorijas, kad bija maksātnespējas procesā."

Mums varētu būt iespēja pārvadu veidot pāri šajā teritorijā, līdz ar to būtu mazāk jānojauc esošā apbūve,” skaidroja Jēriņš.

Šādai nākotnes iecerei pašvaldība plāno piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Pagaidām ir tikai izpētes process, tāpēc nav iespējams runāt par konkrētām izmaksām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt