Dienas ziņas

Turciju satricinājusi jauna zemestrīce

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Grūtības pārdot SIA "Liepājas tramvajs" vecos vagonus

Liepājā grūtības pārdot vecos tramvaju vagonus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lai gan pilnībā pabeigta pašvaldības SIA "Liepājas tramvajs" vagonu nomaiņa pret jauniem zemās grīdas tramvajiem, depo joprojām vietu aizņem vairāki vecie vagoni, kurus uzņēmumam pagaidām nav izdevies pārdot. Pazeminot sākotnējo izsoles cenu, daļa vagonu nodota metāllūžņos, bet divus nopirkuši uzņēmēji, solot tiem atrast jaunu, ar pasažieru pārvadāšanu nesaistītu pielietojumu.

Ziemeļu mols Liepājā ir iecienīta vētru un saulrietu vērošanas vieta, kur nekad nav bijusi tramvaja līnija, taču drīzumā atradīsies viens no Liepājas tramvaja vecajiem vagoniem. Vietējais uzņēmējs Vilmārs Bogdanovs tajā iecerējis izveidot kafejnīcu un kultūrvietu.

"Katrs varētu iekāpt tramvaja vadītāja vietā un pamēģināt, kā ir ar tramvaju braukt. Ja vēl ar 3D varētu izbraukt visai pilsētai cauri, būtu ideāli," pauda uzņēmuma "Rietumkrasts" īpašnieks Vilmārs Bogdanovs.

Šobrīd vagons vēl atrodas depo, un jaunais īpašnieks gaida sociālajos tīklos veiktās iedzīvotāju aptaujas rezultātus par to, kādā krāsā šo tramvaju krāsot.

"Šo es nopirku par lūžņu cenu, tas ir kādas 18 tonnas lūžņu, un vēl viss pārējais – nekas dižs nav. Rēķinos, ka aptuveni 10 tūkstoš eiro tas ar visu ieguldījumu izmaksās," atklāja uzņēmējs.

Pārdodot vienu vagonu Bogdanovam un vēl vienu kādai firmai Jaunmārupē, uzņēmums "Liepājas tramvajs" ieguvis aptuveni 9,5 tūkstošus eiro. Vēl piecus vagonus mēģināts pārdot izsolē, kur katra tramvaja sākumcena bija 10 tūkstoši eiro, taču solītāji nepieteicās. Intereses nebija arī atkārtotajā izsolē, kad sākumcena jau bija samazināta par 20%.

Lai depo atbrīvotu vietu jaunajiem vagoniem, vecos visbeidzot nācies nodot metāllūžņos, kopumā iegūstot aptuveni 19 tūkstošus eiro.

"Mūsu teritorija, cik liela ir, tik ir. Ja 14 jauni vagoni ienāk iekšā, tas nozīmē, ka vietas paliek mazāk," sacīja SIA "Liepājas tramvajs" pārstāvis Andrejs Rjabcevs.

Šobrīd atlikuši vēl 10 vecie vagoni, no kuriem četrus "Liepājas tramvajs" paturēs pasažieru pārvadāšanai, bet sešus vēl vēlas pārdot. Pagaidām neviens interesents neesot pieteicies, un uzņēmumā domā, ka diez vai kāds pircējs aptuveni 40 gadus vecos vagonus vairs gribēs izmantot pasažieru pārvadāšanai.

"Daudziem faktoriem jāsakrīt – sliežu platumam. Un pilsētas pāriet uz to, ka visur nepieciešami zemās grīdas tramvaji, lai var ērti iekāpt gan cilvēki ar bērnu ratiņiem, gan veci cilvēki, tāpēc šie pakāpieni ir problemātiski," skaidroja Rjabcevs.

Pagaidām liekie vagoni vēl lūžņos nodoti netiks, cerot, ka kāds tiem gribēs dot jaunu dzīvi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti