Liepājā atklāj jauno tramvaja līniju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Tagad Liepājā ar tramvaju varēs aizbraukt līdz pat ezeram. Šodien Liepājā svinīgi atklāj jauno tramvaja līniju. Tramvaja līnijas pagarinājums vienlaikus ir unikāls projekts tehniskā izpildījuma ziņā, jo Latvijā līdz šim nekur nav uzstādītas rūdītas sliedes uz betona gulšņiem. Jaunās tramvaja līnijas garums ir pusotrs kilometrs.

Pilnīgi jauna tramvaja līnija Liepājā pēdējo reizi būvēta pirms gandrīz 35 gadiem. Tā ir vecākā elektriskā tramvaja līnija Baltijā. Šodien tramvajs oficiāli izbrauks pa jauno maršrutu un uzņems pasažierus.

Tramvaju vadīs Lidija Račinska, viņa ir pieredzes bagāta tramvaja vadītāja, jo uzņēmumā sāka strādāt pirms 43 gadiem. Lidija vienmēr rūpīgi seko līdz tam, kādā stāvoklī ir vecās sliedes, bet par jaunajām viņa saka atzinīgus vārdus: ”Jauns ir jauns. Arī kontakttīkls ir jauns. Nav tāds vecmodīgs, kā šis. Klusāk iet, dikti smuki.”

Ar neapbruņotu aci uz sliedēm atrast savienojuma vietas ir pagrūti. Sliežu stiprinājuma konstrukcija ir elastīga, tā maksimāli ļauj samazināt pārvietošanās troksni. Izbūvējot tramvaja līniju, ieviesti daudzi tehnoloģiski jauninājumi, uzsver uznēmuma „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks: ”Ir izmantoti betona gulšņi, kā arī ozolkoka gulšņi, kas līdz šim Liepājā nav bijuši. Agrāk mēs lietojām parastos - piesūcinātos priedes gulšņus. Taisnajos posmos ir rūdītās sliedes. Savukārt krustojumos ir betona plātnes, kurās speciāli gumijā iepresētas īpaša profila sliedes, kas nodrošina drošāku pārbraukšanu pāri sliedēm.”

Bet autovadītāji jau izsaka savus iebildumus gan par satiksmes organizēšanu, gan sliežu izvietojumu. Sandijam šķiet, ka krustojumos tramvaja sliedes varēja izbūvēt labāk: ”Sliedes varēja būt zemāk, lai neskan, jaunas taču taisītas. Ja taisa normāli, tad taisa, ja nē, tad nē...”

Liepājniece Linda stāsta, ka noteikti izmantos jauno tramvaja līniju: ”Līdz šim, ja man vajadzēja tikt uz šo pilsētas galu, tad tikai ar autobusu, bet tagad priecājos, ka būs iespēja ar tramvaju - ērtāk, vienkāršāk.”

Jaunas tramvaja līnijas būvniecība izvērtās par vienu no nozīmīgākajiem projektiem arī Liepājas domes Attīstības pārvaldei, stāsta tās vadītājs Vilnis Vitkovskis. Projektam bijuši gan savi plusi, gan mīnusi, bet šobrīd var teikt, ka līnija ir uzbūvēta, paralēli tam sakārtojot komunikācijas, ielas, apgaismojumu, un radīta pievilcīga vide kādreiz tik dezorganizētajā Ķempes ielā, kuras galā atrodas Liepājas ezers: ”Tas ir visunikālākais projekts mūsu pieredzē, jo jauna tramvaja līnija pārskatāmā pagātnē ne Latvijā, ne Baltijā nav būvēta. Mums un būvniekiem bija interesanta pieredze. Esošai līnijai tiek pieslēgta jauna. Veselam dzīvojamam rajonam, daudziem Liepājas iedzīvotājiem ir iespēja izmantot ērto, kluso un videi draudzīgo sabiedriskā transporta viedu – tramvaju.”

Kopējā ERAF līdzfinasētā projekta izmaksas ir 8 miljoni latu, no tiem 2 miljoni ir pašvaldības ieguldījums. Liepājā šī projekta ietvaros pašlaik turpina mainīt arī vecos sliežu posmus. Tālākā nākotnē Liepājā varētu būt vēl viena tramvaja līnija līdz Velnciemam. Plānots arī mainīt aptuveni 30 gadus vecos tramvaja vagonus, taču pagaidām nav zināms, kad izdosies šīs ieceres īstenot.

No 30. maija tramvajs kursēs pēc jauna grafika, ar ko var iepazīties interneta lapās - www.liepajas-tramvajs.lv un www.liepajastransports.lv.

Pašlaik Liepājā kopējās tramvaja līnijas garums ir jau 7,5 kilometri vienā virzienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti