Lielākie priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumi – «Saskaņai», «Attīstībai/Par» un NA

Partijas līdz 15. jūlijam ir noslēgušas līgumus par aģitācijas izdevumiem kopumā 646 091 eiro apmērā, un lielākie izdevumi līdz šim ir bijuši partijām "Saskaņa", "Attīstībai/Par" un Nacionālajai apvienībai (NA), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) informācija.

"Saskaņa" līdz šim noslēgusi līgumus par 179 164 eiro, "Attīstībai/Par" – par 139 253 eiro, NA – 101 776 eiro, Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) – 92 001 eiro, "Konservatīvie" – 71 404 eiro, "Jaunā Vienotība" – 34 774 eiro, "Suverēnā vara" – 16 940 eiro, "Stabilitātei" – 6298 eiro, "Liepājas partija" – 3508 eiro, "Progresīvie" – 665 eiro, Latvijas Reģionu apvienība – 158 eiro, Latvijas Krievu savienība – 60 eiro, "Kustība "Par!"" – 45 eiro, bet "Republika" – par 40 eiro.

Izdevumu struktūra liecina, ka partijas pārsvarā saslēgušas līgumus par vides reklāmām, bet, piemēram, ZZS lauvas tiesu līgumu noslēgusi par reklāmām radio, bet "Jaunā Vienotība" – par aģitāciju presē.

KNAB skaidroja, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem.

Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Katras partijas maksimālo limitēto izdevumu apmēru, kuru tā drīkst tērēt pirms 14. Saeimas vēlēšanām, KNAB aprēķinās, kad Centrālajā vēlēšanu komisijā tiks iesniegti visi deputātu kandidātu saraksti.

Vienlaikus KNAB vērš uzmanību uz to, ka aģitācijas veicējiem, tostarp, partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz 5. maijam KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei iesniedza priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus. 

Partijām visa informācija par limitētajiem un nelimitētajiem izdevumiem būs jānorāda vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā, kas būs jāiesniedz KNAB 30 dienu laikā pēc vēlēšanām.

Jau ziņots, ka Latvijā 4. jūnijā sākās oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 14. Saeimas vēlēšanām, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt