Lielākajai daļai skolēnu izdevies pieslēgties tiešsaistes latviešu valodas eksāmenam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lielākajai daļai – nepilniem 5000 skolēnu no 7000, kas bija pieteikušies pārbaudes darbu kārtot, pirmdien izdevies pieslēgties tiešsaistes latviešu valodas eksāmenam. Pirmais tiešsaistes eksāmenu mēģinājums novembrī bija neveiksmīgs, taču atbildīgās ministrijas darbinieki tehniskās kļūmes novērsuši. Kā noritēja digitālais latviešu valodas un literatūras eksāmens?

Rīgas 49. vidusskolas skolēni ieņēmuši vietas pie galda datorklasē, kur rakstīs eksāmenu latviešu valodā un literatūrā. Iepriekš pie digitālā eksāmena angļu valodā šie skolēni, tāpat kā citu skolu audzēkņi, nemaz netika.

"Mēs toreiz kādu stundu mēģinājām, un pēc tam mūs visus palaida prom," pastāstīja Rīgas 49. vidusskolas 12. klases skolniece Līva Stašāne.

Tā kā pagājušajā reizē elektroniskā sistēma tā arī nesāka strādāt, šoreiz Izglītības un zinātnes ministrija noteikusi, ka ceturksni pirms eksāmena sākuma skolēni var sākt to testēt, un, ja līdz plkst.14 sistēma vēl nestrādās, tad skolēni eksāmenu drīkst nekārtot. Bet skolēniem izdodas tikt pie uzdevumiem.

Skolotāja dod instrukcijas eksāmenam, norādīdama, ka ir atsevišķas tehniskas kļūmes, tomēr kopumā uzdevumus var sākt pildīt. Iepriekš aptaujātie audzēkņi gan atzina, ka pēc iepriekš gūtās rūgtās pieredzes labprātāk eksāmenu pildītu pa vecam.

"Mums sanāca tikt iekšā, bet tad jau redzēs. Es ceru, ka [eksāmens] nebūs īstenībā.

Pēc tam varētu labāk mājās izpildīt, kā mēs iepriekš varējām to angļu valodas [eksāmenu] mājās izpildīt. Man liekas, ar papīru ir vieglāk, jo tās ir pārbaudītas vērtības. Un ar datoriem, kā mēs redzējām iepriekš, neaizgāja. Un tas, man liekas, nav īpaši droši," stāstīja 12. klases skolniece Anete.

Arī skolniece Līva Stašāne dodu priekšroku pildspalvai un papīram.

 "Man šķiet, ka vieglāk rakstās nekā pie datora. Un labāk domājas, un ir arī drošāk, ka viss aizies," sacīja jauniete.

Skolas vadība ļoti cer, ka eksāmena beigas būs tikpat labas kā sākums. Pirmajā mēģinājumā novembrī eksāmenu kārtoja vairāki desmiti skolēnu aktu zālē. Šoreiz eksāmens notika datorklasē un tikai vienai klasei.

"Viena klase tāpēc, ka iepriekšējam eksāmenam mēs  gatavojām visas klases, un mēs gatavojām telpas, nesām datorus visiem skolēniem. Pilna aktu zāle bija ar portatīvajiem datoriem. Šobrīd, uz šo otro reizi mēs neesam gatavi tādus resursus tērēt," uzsvēra Rīgas 49. vidusskolas direktors Imants Mednis.

Otrajam piegājienam stiprināta sistēmas kapacitāte, un starts bijis veiksmīgs, norādīja atbildīgie. Pieslēgties izdevies nepilniem 5000 skolēnu visā Latvijā no 7000, kas bija pieteikušies pārbaudes darbu kārtot.

"Jā. Bija pieteikušies 7000 skolēnu. Bet ir arī izglītības iestādes, kuras tomēr izmēģinājuma eksāmenā šodien nepiedalās. Bija arī individuāli skolēni, kuriem neizdevās pieslēgties sistēmai, bet ar tiem šobrīd strādā lietotāju atbalsta dienests, lai palīdzētu viņiem sistēmā tikt un uzdevumus izpildīt," pastāstīja Valsts izglītības satura centra pārstāve Liene Bērziņa.

KONTEKSTS:

Jau ziņots, ka novembrī skolās visā Latvijā ceturtdien bija plānots pirmo reizi izmēģināt centralizēto eksāmenu kārtot tiešsaistē. Tomēr ne visām skolām un skolēniem izdevās pievienoties Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmai un izpildīt pirmo izmēģinājuma eksāmenu.

No 2022./2023. mācību gada paredzēta pakāpeniska pāreja uz augstākā līmeņa valsts pārbaudes darbu īstenošanu tiešsaistē. 10. novembrī augstākā līmeņa eksāmena izmēģinājums angļu valodā bija pirmais solis, lai virzītos uz šo noteikumu praktisko realizāciju.

Tajā piedalījās 12. klašu skolēni un profesionālās izglītības iestāžu 3. kursu audzēkņi. Izmēģinājuma eksāmena kārtošanai bija pieteikušies 5857 eksāmena kārtotāji no 264 izglītības iestādēm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti