Līdz nākamā gada rudenim slēgs tiltu pār Gauju pie Cēsu novada Rāmniekiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No 1. septembra līdz 2023. gada rudenim Cēsu novada Priekuļu pagastā būs slēgta satiksme pār Gaujas tiltu pie Rāmniekiem uz vietējā autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) (4,2. kilometrā (km)). Tilts tiks slēgts pārbūves laikā, kas sāksies pirmdien, 29. augustā, informēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.

Slēgto posmu būs iespējams apbraukt pa valsts autoceļiem un pašvaldības ielām, savukārt gājēju pārvietošanās, kā līdz šim, notiks pa līdzās esošo gājēju tiltu.

Apbraucamā ceļa maršruts organizēts caur Auciemu Raiskuma pagastā, jo tuvākā apkārtnē nav lokālu apvedceļu; visa maršruta kopgarums ir aptuveni 30 km. No Rāmniekiem Gaujas labajā krastā varēs nokļūt pa vietējo autoceļu Dukuri–Rāmnieki (V330), Festivāla un Gaujas ielām Cēsīs, reģionālo autoceļu Umurga–Cēsis–Līvi (P14) un vietējo autoceļu Auciems–Miglači–Ķiene (V288). 

Lai nodrošinātu iedzīvotāju mobilitāti remontdarbu laikā, VSIA “Autotransporta direkcija” (ATD) jau no šā gada 22. septembra ieviesusi izmaiņas reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta maršrutos: Cēsis–Lenči vienīgais reiss ir atcelts, maršruta Cēsis–Rāmnieki–Strīķi reisi tiek izpildīti līdz pieturai "Rāmnieki", savukārt maršruta "Cēsis–Lenči–Kūdums–Cēsis" reisi pagarināti līdz Strīķiem, kā arī izveidots vēl viens jauns reiss ar izpildi plkst. 10.30 no Cēsu autoostas. Visa informācija par izmaiņām reisu izpildē būvdarbu laikā pieejama ATD mājaslapā. 

Tilts pār Gauju pie Rāmniekiem uzbūvēts 1995. gadā pārceltuves vietā, tilta laiduma konstrukcija būvēta no padomju laika tipveida tērauda kopņu pagaidu tilta konstrukcijām. Tā garums ir 97,80 metri (m), brauktuves platums – 4,2 m. Pēc pārbūves tilts būs 98 m garš ar  7 m platu brauktuvi un divvirzienu satiksmi. Gājēju kustībai izbūvēs 1,5 m platu tērauda ietvi, savukārt līdzās esošo gājēju tiltu pēc autotransporta tilta pārbūves paredzēts nojaukt.

Ekspluatācijas laikā tilta laiduma konstrukcijas elementi ir korodējuši un konstrukcijas deformējušās. Bojātās konstrukcijas demontēs un izbūvēs jaunu trīslaidumu tēraudbetona siju laiduma konstrukciju, tās šķērsgriezumā izvietos tērauda sijas, virs kurām izbūvēs dzelzsbetona plātni.

Savukārt tilta balsti ir labā tehniskā stāvoklī un tiks saglabāti. Jau 1994. gadā tie projektēti ar perspektīvu, lai uz tiem varētu izbūvēt laiduma konstrukciju ar divām braukšanas joslām. 

Tilta pieejās (3,70.–4,40. km) paredzēts pārbūvēt ceļa segu un divās kārtās ieklās asfaltu: Vaidavas pusē – no tilta līdz nobrauktuvei uz stāvlaukumu, ieskaitot nobrauktuvi; Cēsu pusē –  ap 450 m garā posmā. Paredzēts arī sakārtot nobrauktuves un pieslēgumus, kā arī autobusu pieturvietas.

Lai nodrošinātu projektā paredzētos ūdens atvades risinājumus, ceļa nodalījuma joslā tiks nozāģēti 48 bojāti un autoceļa pārbūvi traucējoši koki, kā arī krūmi. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem “Noteikumi par koku ciršanu ārpus meža”, toreizējā Priekuļu novada pašvaldība, kā arī Cēsu novada pašvaldība izvērtējusi koku ciršanas atbilstību normatīvajiem aktiem, tai skaitā iegūstot Dabas aizsardzības pārvaldes sniegto atzinumu, jo būvdarbu zona atrodas Gaujas nacionālā parka teritorijā.

Būvdarbus veic SIA “ACBR” par līgumcenu 3 197 536,01 eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Pārbūves projekta autors ir SIA “Projekts 3”, būvuzraudzību veic SIA “Būvju profesionālā uzraudzība”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti