Līdz 3. aprīlim jāiesniedz valsts amatpersonas deklarācija par 2017. gadu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Līdz 2018. gada 3.aprīlim (ieskaitot) valsts amatpersonām ir jāiesniedz kārtējā gada valsts amatpersonas deklarācija par 2017.gadu, atgādina Valsts ieņēmumu dienests (VID). Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Valsts amatpersonas deklarāciju, kā arī jebkuru citu dokumentu iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.

VID pateicas visām valsts amatpersonām, kuras to šogad jau ir izdarījušas. Izanalizējot saņemtās deklarācijas, VID ir konstatējis, ka daļā no tām atkārtojas vairākas līdzīgas kļūdas, t.i.,  

 

  • netiek norādīti papildus valsts amatpersonas amatam ieņemtie amati, noslēgtie uzņēmuma līgumi un citi darbi, kurus valsts amatpersona ir veikusi pārskata periodā, kā arī amatpersonām izsniegtie pilnvarojumi (2.punkts);
  • netiek norādīts lietošanā esošs nekustamais īpašums (3.punkts);
  • nenorāda automobiļa vai arī cita kustama vai nekustama īpašuma pārdošanas rezultātā gūtos ienākumus (7.punkts)
  • ienākumos netiek norādīti laimesti, saņemtā atlīdzība par asins nodošanu un saņemtais mantojums (7.punkts)
  • gadījumā, ja ir iegādāts nekustamais īpašums hipotekārajā kredītā (vai cita veida), deklarācijā netiek norādīti abi darījumi (nekustamā īpašuma pirkums un saņemtais kredīts) (8.punkts)
  • netiek norādīts parādsaistību apmērs uz 31.decembri (9.punkts)
  • netiek norādīti radinieki (14.punkts).

Visas tās valsts amatpersonas, kuras vēl tikai gatavojas iesniegt deklarāciju, aicina pievērst īpašu uzmanību šiem deklarācijas punktiem un neskaidrību gadījumā konsultēties ar VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem, lai izvairītos no šādām vai jebkurām citām kļūdām. 

Jau iesniegtās deklarācijas iespējams precizēt viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā Publiskojamo datu bāzē. Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, un jāpamato precizējumu nepieciešamība.

Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanu pienākumu un kārtību nosaka likums „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”. Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicina valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem vai arī zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu "Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā "Kontakti” ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu "Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti