Lidostā taksistam par «brīvu konkurenci» reketieriem jāmaksā 150 - 200 eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Lai gan lidostā var atrasties visu taksometru kompāniju mašīnas, katram šoferim par šādu iespēju jāmaksā reketieriem no 150 - 200 eiro, citādi strādāt nav iespējams, eksperimentā noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens".

ĪSUMĀ:

  • Taksistiem lidostā jāmaksā "jumtam" 150-200 eiro.
  • Ir noteikumu kopums, kas taksistam jāizpilda.
  • "Lidostas satiksme", kurai uzdots uzlabot satiksmi lidostas teritorijā, neko nezina.
  • Galvenais "jumts" varētu būt Latvijas Taksometru arodbiedrības vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Vēl nesen lidosta bija noteikusi kritērijus taksometriem, kuri tās teritorijā drīkst sniegt pakalpojumus, un tiem atbilda divas kompānijas - "Red Cab" un "Baltic Taxi". Tomēr 2017. gadā Konkurences padome norādīja, ka šāda kārtība nav pieņemama un lika ļaut pakalpojumus piedāvāt visām firmām. 

"Aizliegtā paņēmiena" pārstāvis eksperimenta nolūkos kļuva par taksometra šoferi un izteica vēlmi strādāt lidostā. Izrādījās, ka viņam jāsatiekas ar "jumtu" uz "darba interviju", kā arī jāsamaksā 150 eiro skaidrā naudā, lai varētu iestāties rindā un piedāvāt savus pakalpojums. 

Pie lidostas izejas durvīm ir divas taksometru rindas. Pirmajā, kas atrodas tuvāk izejai, stāv visādu firmu mašīnas, savukārt otrajā, kas ir tālāk, vietas aizņēmušas sarkanās "Red Cab" un zaļās "Baltic taxi". Dažādu firmu mašīnu rinda ir ne tikai pašā lidostas teritorijā, bet stiepjas vēl tālāk, aiz teritorijas - arī vietā, kuru paši taksisti dēvē par "purvu".

"Tev droši jāzina, ka tu gribi lidostā. Pirmkārt, ir jānoņem uzlīmes no mašīnas.

Uzlīmes noņemšana, uzlikšana - 35 eiro noņemšana, 35 eiro uzlikt. Tas ir no šofera, mums šoferīši, kas tur strādāja, viņi paši arī tās uzlīmes noņēma. Tas ir pirmkārt. Otrkārt, ar tām licencēm tur arī nekādi nieki nav, jo katrai firmai ir kvotas. Kvotas nozīmē, ka katrai firmai, kas tur strādā... Tur 10 mašīnas no "OldCar", 10 mašīnas tur no "Žopcar" un vēl no kaut kādas firmas," "Aizliegtā paņēmiena" taksistam skaidro Vadims, pie kura viņš eksperimenta laikā arī strādājis.

Vēl jāmaksā "jumtam". Lidostā visu kontrolē "bankovščiki", bet ar viņiem varot sarunāt. "Bankovščiki" ir taksisti, kuri klientus ņem "no ielas" un par braucienu iekasē aptuveni divreiz vairāk naudas nekā tie, kuri strādā kompānijās ar zvanu centrālēm vai izmantojot lietotnes taksometra izsaukšanai. Viņi arī neļauj citiem taksistiem stāvēt tādās ienesīgās vietās kā pie stacijas, autoostas un Vecrīgas, izmantojot iebiedēšanu, kā arī bojājot mašīnas.

Satiekoties ar "bankovščiku" pārstāvi Nikolaju, "Aizliegtā paņēmiena" taksistam jāpastāsta, kādēļ viņš vēlas strādāt lidostā, kā arī saņem noteikumu sarakstu, kas jāizpilda:

  • 150 eiro uz rokas, pirms sākt strādāt.
  • lidostā strādā ar speciālām rācijām, un jāņem visi klienti neatkarīgi no tā, kur viņi brauc.
  • nezagt klientus no pirmajām mašīnām. 

"Ja stāv pirmā mašīna, otrā un trešā, klients nāk pie jums, jūs nosūtat viņu pie pirmās mašīnas," stāsta Nikolajs.

Lidostā it kā ir vairāku uzņēmumu pilnsabiedrība "Lidostas satiksme". Pilnsabiedrības uzdevums ir panākt drošāku un ērtāku satiksmi, pilnveidot taksometru kārtību pie lidostas, izstrādāt priekšlikumus par automašīnām un uzlabot arī regulāro autobusu plūsmu.

"Lidostas satiksmes" direktors Sergejs Boiko par notiekošo lidostā nezina - viņam neesot informācijas par shēmu, un tas, kas notiek ārpus lidostas teritorijas, nav uzņēmuma kompetencē.

Boiko gan esot redzēts kopā ar galveno "jumtu" jeb visu "jumtu jumtu", kas, pēc "Aizliegtā paņēmiena" avotiem, varētu būt Latvijas Taksometru arodbiedrības vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Intervijā "Aizliegtajam paņēmienam" Aksjonovs stāsta, ka ar takšu biznesu vairs nenodarbojas, bet neatsakot savu palīdzību, ja kāds nesaprot, kā nopelnīt.

Būdams vadītājs arodbiedrībā, kurā šobrīd esot apmēram 600 biedru, taksistus viņš uzmanot, konsultējot firmas, runājot arī par tarifu politiku, tostarp arī lidostā, bet tieša ietekme viņam uz to visu neesot un "purva" zemgalda darījumos viņš neesot iesaistīts.

Tā apgalvo viņš pats, norādot, ka beidzot ir pienācis laiks taksometru jomu sakārtot, un, ja runā par nodokļu nomaksu, tad kā risinājumu viņš redz patentu maksas ieviešanu par katru šoferi. Tiesa, savas bijušās firmas "Elite Taxi" nodokļa parādu valstij 170 000 eiro apmērā viņš apmaksāt netaisās. Iepriekšējā raidījumā "Aizliegtais paņēmiens" jau skaidroja, ka, lai varētu izvairīties no pievienotās vērtības nodokļa maksāšanas valstij, automašīnas tiek "pārrakstītas" no viena uzņēmuma uz citu ar visiem šoferiem.

Intervijas beigās, kad oficiāli kamera ir izslēgta, Aksjonovs gan dod raidījumam mājienu, ka eksperimenta taksists esot atšifrēts. Tiesības jau nokopētas un ID karte arī.

"Visādu idiotu, kuriem šis varētu nepatikt", esot daudz. Un novēl - "lai negadās tā, ka nodeg mašīna...".

"Aizliegtais paņēmiens" ierosina pašreizējo "bankovščiku" takšu rindu, kas uz centru tūristus ved par 30 eiro  un citviet vēl dārgāk, atdot autobusiem, kuri var aizvest par diviem eiro. Tā vietā lidostas teritorijā autobusu pietura ir noslēpta tālumā, autobusi beidz kursēt vēl pirms pēdējo lidmašīnu reisu beigām un nekā īpaši neizceļas.

Medijos ik pa laikam parādās vēlmes un plāni, kā sakārtot takšu sistēmu lidostā, jo tā var arī "iziet no rāmjiem". Jaunākais piedāvājums ir satiksmes ministra Tāļa Linkaita (Jaunā konservatīvā partija) rosinājums ieviest fiksētu maksu par braucienu no lidostas uz pilsētas centru – “vaučeru”, kuru iegādājoties un uzrādot šoferim, pasažieris varēs nokļūt savā galamērķī pilsētas centrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti