Lidostā «Rīga» meklē risinājumu, ko iesākt ar pasažieru pamestajām mantām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Lidosta „Rīga” šobrīd domā, ko darīt ar pasažieru lidostā apzināti pamesto bagāžu. Visbiežāk koferus, bērnu ratiņus un citus priekšmetus ceļotāji pie iekāpšanas sektoriem atstāj, jo to izmērs un smagums neatbilst aviokompānijas atļautajam rokas bagāžas lielumam. Pamestās lietas nu pārpildījušas apmēram 15 kvadrātmetru nelielo mantu glabātavu, kas pēc iespējas ātrāk jāatbrīvo.

Lidostas „Rīga” pārstāve Sarmīte Rinmane stāsta, ka uzņēmumā pirmoreiz radusies situācija, kad glabāšanā atrodas tik daudz mantu bez īpašnieka. Rinmane pieļauj, ka pārsvarā galvenais iemesls pasažierim atstāt mantu ir naudas taupīšana, jo viņi nevēlas maksāt par lidostas bagāžas glabātavu.

„Mēs aicinām pasažierus iepazīties ar tām iespējām, kādas viņiem ir šeit lidostā uz vietas šādos gadījumos. Viņiem ir iespēja atgriezties publiskajā zonā un atdot šīs mantas kādam, kas ir atbraucis līdzi pavadīt. Kādam ir iespēja atstāt arī bagāžas glabātavā lidostā, kur ir iespēja pilnvarot gan radiniekus, gan draugus, gan paziņas, kuri pēc tam atnāk pakaļ šīm mantām,” klāsta Rinmane.

Lidostas pārstāve stāsta, ka dažkārt pasažieri vēršas lidostā ar atstātās mantas aprakstu un cenšas to atgūt. Tomēr uzglabāt mantas, ko cilvēki paši izvēlas līdzi neņemt, neesot lidostas uzdevums, drīzāk labvēlība. Šobrīd lidosta kopā ar policiju plāno pieņemt jaunu kārtību, kas noteiktu, kā lidostai ar šādām mantām rīkoties. Valsts policija uzskata, ka situācija jāskata pēc Civillikuma, saka policijas preses pārstāvis Dairis Anučins:

„Tajos gadījumos, kad lidostas darbinieki, atrodot mantas, nodod šīs mantas tālāk policijas iecirknim, kas atrodas lidostā, tad šīs mantas policija atbilstoši likumam arī uzglabā.”

Civillikums paredz, ka atrasta manta personai jānodod policijā. Policija savukārt to sešus mēnešus uzglabā.

„Ja sešu mēnešu laikā mantas īpašnieks neatrodas, nedod par sevi ziņu vai arī policijai viņu neizdodas atrast, tādā gadījumā manta pāriet atpakaļ atradēja īpašumā. Šajā gadījumā, ja mantu atrod, teiksim, lidosta, tad šī manta arī nonāk lidostas īpašumā. Un tālāk lidosta var pati izlemt, ko tālāk tad darīt ar šīm atrastajām mantām - vai turpināt viņas glabāt, vai citādā veidā rīkoties”, skaidro Anučins.

Uz dažādos medijos izskanējušām baumām, ka lidosta „Rīga” grasās iznīcināt ceļotāju atstātās mantas, sociāli atbildīga izrādījusies Latvijas sabiedrība. Pie fonda „Ziedot.lv” vērsušies cilvēki, kas ieteikuši tās savākt, lai tālāk nodotu labdarībai.

„Ziedot.lv pieņem lietotas vai nedaudz bojātas, vai jaunas mantas, lai tās nodotu tiem, kam tās tiešām nepieciešamas, piemēram, pēc ugunsgrēka vai citām nelaimēm. Mēs uzskatām, ka šajā gadījumā, ja lidostai ir mantas, kuras ir bezsaimnieka tiesību normu izpratnē un kuras ir plānots iznīcināt, tad racionālāk tās noteikti būtu atdot labdarībai,” stāsta „Ziedot.lv” vadītāja Rūta Dimanta.

Parasti sociāli atbildīgi uzņēmumi un organizācijas izvēlas nederīgas preces nodot labdarībai, turpina Dimanta:

„Mums ir ar ļoti daudziem uzņēmumiem šāda sadarbība. Piemēram, neizpārdota [apģērbu] kolekcija - vai ir kāds iziris valdziņš, kaut kas tāds tiek nodots mums. Tāpat arī ar pārtiku, kas ir derīga, piemēram, iepakojums buktēts, tiek nodota labdarībai, jo tas ir, es domāju, resursus cienošākais ceļš, kā risināt. Ja kādam trūkst, tad labāk nodot tam, nevis iznīcināt.”

Lidosta „Rīga” vēl nav nolēmusi, ko ar atrastajām mantām darīt, un no tālākiem komentāriem atsakās. Tā kā atstāto mantu savākšana nav „Ziedot.lv” ideja, fonds pie lidostas pārstāvjiem vēl nav vērsies, taču, iespējams, darīs to gadījumā, ja lidosta nolems mantas iznīcināt.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti