4. studija

Ceturtā studija

4. studija

Kāpēc vieglajiem automobiļiem liedz no Tallinas šosejas pagriezties uz Carnikavu?

Uzmanieties no krāpnieciskiem ziņojumiem par it kā «Lidl Latvija» rīkotu konkursu!

«Lidl» aicina neuzķerties uz krāpnieciskām «WhatsApp» ziņām par konkursu

Lietotnē "WhatsApp" tiek pārsūtītas ziņas par vilinošu konkursu ar 1000 eiro balvu, kuru it kā rīko "Lidl". Lai konkursā piedalītos, "labā vēsts" jāpārsūta citiem. Tomēr "Lidl Latvija" uzsvēra, ka uzņēmuma vārdā rīkotajam konkursam nekādas saistības ar "Lidl" nav. Cilvēkus aicina neiekrist krāpnieku lamatās.

""WhatsApp" aplikācijā tiek izsūtīta krāpnieciska saite. Aicinu uzreiz to izdzēst! Sūtītāji adresātam paziņo, ka it kā par godu "Lidl" 50 gadu jubilejai tu esi laimējis 1000 eiro un liek tev sūtīt saiti 20 un vairāk draugiem, lai tiktu pie lielā laimesta. Īstenībā beigās ir tā, ka viņi tev liek instalēt kaut kādas spēļu programmatūras, kur jāiemaksā dalības maksa, lai vari spēlēt," pastāstīja Ansis, kurš vēlas brīdināt par krāpniecību.

Par uzņēmumu "Lidl" pieejamā informācija liecina, ka pirmais veikals atvērts Vācijā 1973. gadā, tātad – tikai nākamais būs uzskatāms par jubilejas gadu. Tomēr kāds to nolēmis nosvinēt jau gadu ātrāk, turklāt – nopelnot uz labticīgu cilvēku rēķina.

"Mēs redzam, ka šādi viltus konkursi ir diezgan populāri un notiek diezgan daudz. Parasti tiek izmantoti populāri zīmoli un uzņēmumi, lai radītu to uzticamību konkursam. Protams, ka šogad "Lidl" nesvin 50 gadu jubileju. "Lidl" veikali, kā zināms, atvērās pagājušajā gadā Latvijā, un šādi konkursi tiešām no mums netiek rīkoti," apstiprināja "Lidl Latvija" Korporatīvās komunikācijas departamenta pārstāvis  Ingars Rudzītis.

Tātad – jābūt uzmanīgiem un, pirms iesaistīties šādā komunikācijā, jāpārliecinās, vai piesauktais uzņēmums patiešām rīko konkursu, vai arī šo paziņojumu kāds izstrādājis sava labuma gūšanai, izmantojot populāra zīmola vārdu. 

"Pirmkārt, pārliecinieties, vai tas konts, no kura jūs saņemat ziņu, ir verificēts. Pieņemsim, "Lidl Latvija" visi konti ir verificēti vai, vienkāršāk sakot, ir tie zilie bumbulīši, zilie ķeksīši pie konta. Mēs arī nekad neprasīsim jūsu personīgo bankas informāciju, jo tai ar konkursu norisi vispār nav nekāda sakara. Vēl viens veids, kā pārliecināties, vai konkurss ir īsts vai neīsts, ir – vienkārši atnākt uz mūsu mājaslapu, jo, ja tas ir oficiāls konkurss, tad konkursa noteikumi būs atrodami arī mūsu mājaslapā. Ja jūs to neredzat vai nevarat atrast, tas jau arī liecina, ka konkurss, visticamāk, ir neīsts," stāstīja Rudzītis.

Tāpat uzņēmumā aicina izpētīt interneta adresi, no kuras izsludināts konkurss. Ja tas būs krāpnieku darbs – tajā būs redzamas dažādas ciparu un burtu kombinācijas un nebūs nekādas saistības ar kompānijas nosaukumu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt