Dienas ziņas

Pieaug interese par mājmācību

Dienas ziņas

Panāk Lielupes krasta stiprināšanas darbu apturēšanu

Ledus sabojā Līgatnes pārceltuvi

Ledus sabojā Līgatnes pārceltuvi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Līdz ar ledus sanesumiem aizpeldējusi arī vēsturiskā Līgatnes pārceltuve, kas ne vien kalpo par pārvietošanās līdzekli pār upi, bet arī ir iecienīts apskates objekts. Tagad desmitiem cilvēku ik dienas nāksies meklēt citus – garākus – ceļus nokļūšanai uz darbu, veikaliem, pastu un citviet.

Līgatnieši ikdienā, izmantojot pārceltuvi, tiek no Gaujas kreisā krasta uz labo. Taču nu pārceltuves nav tai ierastajā vietā.

“Jā, vakar augšpusē pie Spriņģiežiem, tas ir, apmēram kilometru no šejienes, bija milzīgs ledus sablīvējums. Sākumā neizskatījās kritisks, bet ļoti strauji nāca ledus klāt, un, kā saka, vienā brīdī parāva vaļā. Un ledus paņēma līdzi pārceltuvi,” pastāstīja Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins (“Vienotība”).

Gada laikā pārceltuve pārved 23 000 cilvēku. Tagad nav skaidrs, cik ilgi būs jāgaida, lai to atjaunotu. Iedzīvotājiem būs jāmeklē cits – daudz garāks – ceļš, kā nonākt otrā Gaujas krastā.

“Tā ik pa brīžam gadās arī lielu palu gadījumā vai zemu ūdens līmeņu gadījumā. Ir brīži, kad pārceltuve nestrādā. Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgs laiks būs vajadzīgs, lai to savestu kārtībā, bet domāju, ka visīsākajā laikā pārceltuve varēs atsākt savu darbu. Tas varētu būt dažas dienas, varbūt kāda nedēļa, bišku ilgāk. Jāskatās arī, kāda ir tā hidroloģiskā situācija upē,” sacīja Šteins.

Tiesa, Dabas aizsardzības pārvaldē (DAP), kuri ir šīs pārceltuves īpašnieki, norādīja, ka būs vajadzīgs krietni ilgāks laiks, lai novērstu bojājumus.

“Ja šie kuģa bojājumi nebūs konstatēti būtiski, es domāju, ka līdz maijam vajadzētu atgriezties prāmim ūdenī.

Bet jebkurā gadījumā prāmis tiks darbināts tikai tad, kad no visiem atbildīgajiem dienestiem mēs saņemsim atļauju to darīt,” norādīja DAP Vidzemes reģionālās administrācijas vadītāja vietnieks Mārtiņš Zīverts.

Faktiskais Līgatnes pārceltuves konstrukcijas "mugurkauls" ir trose, kas stiepjas pāri Gaujai, un abās upes pusēs zemē iestiprināti betona/koka konstrukcijas enkuri, kas šo trosi un pārceltuves kuģi notur savā vietā. Citādi šie "enkuri" iztur daudz lielāku slodzi, nekā nepieciešams prāmja noturēšanai, taču šoreiz lielā ledus masa bija pārāka.

“Šobrīd tiek apzinātas šīs pozīcijas, kas tātad ir salauztas, kas ir atjaunojams, kas jāmaina no jauna. Bet pilnīgi skaidrs, ka atsevišķas būtiskas konstrukcijas būs jāmaina, tai skaitā trose. Arī tiks no kuģa speciālisti uzaicināti, lai apskatās pašu pārceltuvi, vai nav cietusi šajā ledus iešanas periodā,” norādīja Zīverts.

1994. gadā bija pēdējā reize, kad Līgatnes pārceltuve līdzīgos apstākļos tika aiznesta nedaudz tālāk nekā šoreiz, līdz Gludiezim, pastāstīja Dabas aizsardzības pārvaldē. Tuvākajā laikā pašvaldība un Dabas aizsardzības pārvalde ar ekspertiem aplēsīs, cik lieli zaudējumi ir nodarīti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti