LDz problēmu ar trokšņiem Sarkandaugavā cer risināt, lūdzot valsts finansiālu atbalstu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

VAS "Latvijas dzelzceļš" iecerējis lūgt papildu finansējumu valsts budžetā, lai risinātu samilzušo dzelzceļa trokšņu problēmu Sarkandaugavā.

Jau vēstīts, ka dzelzceļa tuvumā esošo namu iedzīvotāji vērsušies Satiksmes ministrijā (SM), lūdzot risināt esošo situāciju. Atsevišķos dzīvokļos pieļaujamā trokšņa līmeņa norma tiek pārsniegta pat divas reizes.

"Un kā vēl! Protams! Nav iespējams normāli gulēt. Bet ko var darīt? Varbūt kaut ko tur uzbērt, lai nebūtu skaņas. No trokšņa pat dzīvoklī sienas trīc. Visiem ir grūti," toreiz sacīja viena no turienes iedzīvotājām Raisa.

Iedzīvotāji aicinājuši problēmu risināt SM, kas tālāk norādījusi uz LDz atbildību.

"LDz ir gājis tālāk, proti, apkopojis informāciju par vietām, kur ir trokšņa piesārņojums, un ierosinājis šādus jautājumus, tostarp trokšņa piesārņojuma mazināšanu, iekļaut SM gatavotajā indikatīvajā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānā," stāsta LDz pārstāvis Māris Ozols.

Ja infrastruktūras sakārtošanu iekļaus pieminētajā plānā, tad valstij būtu jāpiešķir nauda tālākai problēmas risināšanai. "Ja tas tā notiks, tad LDz kopā ar valsti meklēs labāko risinājumu, kā šo problēmu atrisināt. Pagaidām mums nav pieejama risinājuma, lai mazinātu trokšņus konkrētajā vietā, ja runa ir par Viestura prospektu," pauda Ozols.

SM gan šādu ieceri vēl nekomentē.

Augustā ministrijas pārstāvis pieminēja iespējamu trokšņu aizsargsienas būvniecību, kas, tiesa, izmaksā vairākus miljonus eiro. Esošajā situācijā ir grūti meklēt vainīgos, jo problēma jāskata vēsturiskajā kontekstā.

"Mēs joprojām dzīvojam ar padomju laiku mantojumu, kad mikrorajonus projektēja pie dzelzceļa līnijām. Arī dzelzceļu būvēja pēc pavisam citiem principiem un īpaši daudz nerūpējās par iedzīvotāju veselību un trokšņu līmeni vēl jo mazāk. Mēs diemžēl nevaram šos dzīvojamos kvartālus nedz panest nost no dzelzceļa, nedz pašas dzelzceļa līnijas pārnest tālāk no mikrorajoniem," norāda satiksmes eksperts Tālis Linkaits.

Tā kā pieminētās trokšņu aizsargsienas būvniecība izmaksā pārāk dārgi, viņš norāda, esot arī citi veidi, kā nedaudz uzlabot iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

"Ir arī dažāda veida uzbērumi un koku stādījumi, kas arī samazina trokšņu līmeni, kas nāk no dzelzceļa.

Protams, ka tas nekādā veidā nerisina problēmas tiem iedzīvotājiem, kas dzīvo daudzstāvu māju augšējos stāvos, un tur diemžēl var palīdzēt tikai biezāki logi.

Mēs zinām, ka ir ne tikai dubultie pakešu logi, bet arī trīskāršie pakešu logi, kurus var paši iedzīvotāji izbūvēt," viņš iesaka.

Šādas iedzīvotāju organizētas aktivitātes varētu mazināt diskomfortu, kamēr nav skaidrs, vai valsts minētās problēmas risināšanai piešķirs finansējumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti