Par vairāk nekā miljonu eiro LDz pērn īstenojis remontus 58 objektos, bet vēl lielākas investīcijas veiktas virknē staciju, piemēram, Majoros, Rīgā, Koknesē, Ludzā, Naujenē, Imantā, Asaros, Babītē, Mellužos un citur.
Piemēram, 13 staciju sakārtošana Jūrmalas virzienā izmaksāja vairāk par 12 miljoniem eiro.
„Stacijas ēkas tika renovētas, labiekārtotas un, ja tā var teikt, „uzfrišinātas”. Visās vietās, kur tika uzstādīti šie peroni, bija iekārtotas labierīcības, lai cilvēki varētu ērtāk apmeklēt stacijas,” klāsta LDz pārstāvis Māris Ozols.
Tomēr atjaunotajās stacijās kasieres laipni pavēsta, ka labierīcības ir slēgtas. Kā pagaidu risinājumu pie katras no sakārtotajām un vēl vecajām stacijām LDz nostāk uzlicis pārvietojamo biotualeti. Tādu kopumā ir 53. „Mēs vēlamies sadarboties ar pašvaldībām un vēlamies nodot tualetes viņu apsaimniekošanā. Mēs esam ieguldījuši pietiekami lielus līdzekļus šo tualešu izbūvē, un šīs tualetes lielā mērā izmanto pašvaldību cilvēki un tūristi. (..) Dažādās pašvaldībās ir dažāda izpratne par šo jautājumu,” saka LDz pārstāve Linda Štokmane.
Pašvaldības piekritušas pārņemt tualetes Koknesē, Pļaviņās un Salaspilī, nupat panākta vienošanās arī ar Jēkabpili, kas rūpēsies par labierīcībām Krustpils stacijā.
„Sarunu iznākums ir pozitīvs. Summa nebūs tik ievērojama, lai mēs to nedarītu mūsu pilsētas labā,” stāsta Jēkabpils Pilsētsaimniecības departamenta vadītājs Raits Sirmovičs.
Tikmēr ne tik raiti sokas ar Jelgavas un Jūrmalas virziena stacijām un turienes pašvaldībām.
Jūrmalas dome no «Latvijas dzelzceļa» līdz šim apsaimniekošanā pārņēmusi Dubultu staciju ar visu tualeti. Uzturēšana pašvaldības budžetā prasa 60 000 eiro. Pilsētai stacija ir ieguvums, stāsta Pašvaldības īpašumu nodaļas vadītāja Indra Dreika. „Būtiskākais, ka tur ir Laikmetīgā mākslas izstāžu telpa, kura regulāri tiek papildināta ar dažādiem pasākumiem un skaistām izstādēm, kuras ir publiski un bez maksas apskatāmas (..) un integrējamas mūsu pilsētas iedzīvotāju un viesu ikdienā,” stāsta Dreika.
Tikmēr par pārējo 12 staciju pārņemšanu Jūrmala pašlaik nedomā, turpina Dreika. „Nekur citur nav paredzēts veidot izstādes vai tamlīdzīgas ekspozīcijas. LDz infrastruktūras pārņemšana pilsētai nav lietderīga un attaisnojama. Pašam LDZ ir jāuztur gan sliedes, gan stacijas,” sacīja Dreika.
Lai runātu par sadarbības iespējām tualešu apsaimniekošanā, tuvākajā laikā plānotas «Latvijas dzelzceļa» vadības un pilsētu mēru tikšanās.