Ar katru gadu Latvijā pieaug ārzemju tūristu skaits, tomēr lauku tūrisma uzņēmēju galvenais klients joprojām ir vietējais ceļotājs. Turklāt ceļotāju tēriņi ir cieši saistīti ar ekonomikas uzplaukumu vai kritumu.
"Mēs ceram uz ekonomikas augšupeju līdz ar struktūrfondu ienākšanu. Ceļotāju nav mazāk, bet viņi tērēja mazāk pagājušajā gadā.
Saimnieki lēš, ka kritums ienākumos ir līdz pat 15%, bet tai pašā laikā darba bijis vairāk, jo ceļotāju nebija mazāk," stāsta Asnāte Ziemele, Latvijas lauku tūrisma asociācijas ''Lauku ceļotājs'' prezidente.
Uz tūrisma nišu cerīgi raugās arī Pierīgas novadi, kuri līdz šim ne pašmāju ceļotājiem, ne ārzemniekiem visbiežāk neasociējas ar atvaļinājuma vai brīvdienu atpūtu. Tomēr tieši šiem novadiem varētu būt vislielākās iespējas izvilināt ārpus galvaspilsētas ārzemju viesus.
"Jā, ir šis jautājums, ka tūrists galvenokārt brauc uz tiem galvenajiem Latvijas galamērķiem kā Rīga, Jūrmala. Un tad viņam paliek viena vai divas dienas, tāpēc ir ļoti labi, ja tieši Pierīgā ir tas piedāvājums, ar ko viņš var papildināt savu ceļojumu," norāda Mārupes novada tūrisma organizatore Elīna Brigmane.
Pierīgas trumpis - aktīvā atpūta
Pierīga nevar lepoties ar senām pilīm un muižām, kas raksturīgas Zemgalei, tāpēc šogad izlemts veidot kopīgu piedāvājumu. Lai apkopotu idejas, uz pirmo kopīgo semināru pulcējās biedrība ''Pierīgas partnerība'', partnerība ''Daugavkrasts'' un lauku partnerība ''Lielupe''.
"Ir ļoti daudz [pieejama] aktīvā atpūta, piemēram, zirgi - mums ir ļoti daudz zirgu saimniecību. Aktīvais tūrisms kā golfs un veikparki, pastaigu takas, kas šobrīd tiek apzinātas," stāsta Alīna Lukjanceva, biedrības ''Pierīgas partnerība'' valdes locekle.
Pēc statistikas datiem pagājušajā gadā vairāk nekā 70% ārzemju viesu uzņemti Rīgā, bet Pierīgā populārākais galamērķis bijusi Sigulda, kuru apmeklējuši nepilni 2% ārvalstu ceļotāju.