Laukos aizvien mazāk kursē sabiedriskais transports

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Laukos sarūkot iedzīvotāju skaitam, sarūk arī autobusu maršruti. Ir vietas, kur autobuss jau vairs nekursē, vai  kursē labi ja reizi nedēļā, bet līdz novada centram jātiek ir arī tiem dažiem iedzīvotājiem, kas vēl dzīvo attālākās vietās. Sevišķi aktuāla šī problēma jau ir un nākotnē  būs Vidzemē, reģionā ar vislielāko teritoriju, bet zemu iedzīvotāju blīvumu. Kā vienu no risinājumiem vidzemnieki saredz ieviest pakalpojumu „Transports pēc pieprasījuma” – tas nozīmē, ka varētu būt iespēja pieteikt individuālu braucienu un šim nolūkam kalpotu vieglais transports, nevis autobusi.

Jaunpiebalgas autobusu pieturā tobrīd sastaptā Dace Jerumāne stāsta, ka ir Rankas novada iedzīvotāja, bet no viņas mājām nokļūt līdz sava novada centram ir problemātiski. Kad viņa iepazīstas ar ieceri par pakalpojumu „Transports pēc pieprasījuma”, pensionāre to vērtē atzinīgi.

Jaunpiebalgas novads ir viens no tiem, kas ir ieinteresējies kļūt  šāda projekta pilotteritorijām, līdzīgu vēlmi izteikuši arī  Naukšēnu, Alūksnes un Madonas novadi. To, ka situācija šobrīd ir tāda, ka jāmeklē jauni risinājumi pasažieru pārvadājumiem, uzsver Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Lotārs Dravants: „Vidzemē ir izteikts  viensētu princips, bet cilvēku ir maz.”

Pamatdoma šim pakalpojumam ir iepriekš pieteikts brauciens un neliels, ekonomiskāks transports. Bet kā šis pakalpojums darbotos? Ir iecere, ka tajā iesaistītos jau esošie pasažieru pārvadātāji.„Ideja tāda - mobilitātes centrs, cilvēks var pieteikt vajadzību;  tad ir skaidri zināms, kas vajadzīgs,” saka Dravants. 

Te gan jāteic, ka šī  iecere nav no jauna izgudrots divritenis, šāds transporta pakalpojumu veids jau darbojas Grieķijā, Spānijā un arī Austrijā, kur to arī noskatīja vidzemnieki, to atzīst arī Madonas novada domes priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters.

Šobrīd jaunā transporta pakalpojuma ideja vēl ir tikai izstrādes līmenī, bet  agrāk vai vēlāk pašvaldības un pārvadātāji, sarūkot iedzīvotāju skaitam, nonāks pie jautājuma, kā risināt transporta problēmas. Šobrīd vidzemnieki strādā, lai izveidotu pilotprojektu un pierādītu tā dzīvotspēju,  bet vajadzēs arī rosināt mainīt likumdošanu, jo pašreiz tā  diemžēl  neparedz alternatīvas  iespējas pasažieru pārvadājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti