Jaunpiebalgas autobusu pieturā tobrīd sastaptā Dace Jerumāne stāsta, ka ir Rankas novada iedzīvotāja, bet no viņas mājām nokļūt līdz sava novada centram ir problemātiski. Kad viņa iepazīstas ar ieceri par pakalpojumu „Transports pēc pieprasījuma”, pensionāre to vērtē atzinīgi.
Jaunpiebalgas novads ir viens no tiem, kas ir ieinteresējies kļūt šāda projekta pilotteritorijām, līdzīgu vēlmi izteikuši arī Naukšēnu, Alūksnes un Madonas novadi. To, ka situācija šobrīd ir tāda, ka jāmeklē jauni risinājumi pasažieru pārvadājumiem, uzsver Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Lotārs Dravants: „Vidzemē ir izteikts viensētu princips, bet cilvēku ir maz.”
Pamatdoma šim pakalpojumam ir iepriekš pieteikts brauciens un neliels, ekonomiskāks transports. Bet kā šis pakalpojums darbotos? Ir iecere, ka tajā iesaistītos jau esošie pasažieru pārvadātāji.„Ideja tāda - mobilitātes centrs, cilvēks var pieteikt vajadzību; tad ir skaidri zināms, kas vajadzīgs,” saka Dravants.
Te gan jāteic, ka šī iecere nav no jauna izgudrots divritenis, šāds transporta pakalpojumu veids jau darbojas Grieķijā, Spānijā un arī Austrijā, kur to arī noskatīja vidzemnieki, to atzīst arī Madonas novada domes priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters.
Šobrīd jaunā transporta pakalpojuma ideja vēl ir tikai izstrādes līmenī, bet agrāk vai vēlāk pašvaldības un pārvadātāji, sarūkot iedzīvotāju skaitam, nonāks pie jautājuma, kā risināt transporta problēmas. Šobrīd vidzemnieki strādā, lai izveidotu pilotprojektu un pierādītu tā dzīvotspēju, bet vajadzēs arī rosināt mainīt likumdošanu, jo pašreiz tā diemžēl neparedz alternatīvas iespējas pasažieru pārvadājumiem.