«Latvijas Valsts ceļi» grib stingrākas prasības velotreniņiem uz šosejām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" rosina diskusiju par iespēju aizliegt bērnu un jauniešu velosipēdistu treniņu braucienus pa valsts galvenajiem autoceļiem. Tikmēr Latvijas Riteņbraukšanas federācijas prezidents uzsver, ka nelaimē visdrīzāk vainojams ir kravas auto, tādēļ stingrāki ierobežojumi nav vajadzīgi.

"Latvijas Valsts ceļi" rosinās noteikt stingrākas prasības velosipēdistu grupu braucieniem pa valsts galvenajiem lielceļiem.

“Šobrīd Ceļu satiksmes noteikumos nav precīzi atrunāts, kā ir jābūt aprīkotam pavadošajam transportlīdzeklim, kas pavada riteņbraucēju grupas. Un mēs no savas puses rosināsim stingrāk un kārtīgāk, un precīzāk aprakstīt, kā ir jābūt aprīkotam šim transporta līdzeklim. Pirmkārt, kādām ir jābūt bākugunīm, ka tām ir jābūt vismaz divām, kādām ir jābūt norādēm, kā šo riteņbraucēju grupu apbraukt. Un katrā gadījumā darīt visu, lai šie velosipēdisti būtu labāk pamanāmi uz ceļa.

Protams, mēs arī rosināsim diskusiju, vai vispār bērniem ir jāatrodas un jātrenējas uz valsts galvenajiem autoceļiem,” stāsta "Latvijas Valsts ceļu" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis piekrīt, ka velosipēdisti uz ceļa ir jāpadara redzamāki. Tajā pašā laikā viņš neuzskata, ka jauniešiem vispār vajadzētu aizliegt trenēties uz lielceļiem: “Es nebūtu tik pārsteidzīgs un kategorisks šajā jautājumā, ņemot vērā to, ka šādi negadījumi mums nav sistemātiski. Godīgi sakot, vairāk nekā 20 gadu sava dienesta laikā šādus gadījumus neatceros. Protams, aizliegt mēs varam. Jautājums, kā mēs radīsim iespēju topošajiem sportistiem trenēties? Nu, diez vai tikai pa treku. Protams, tas ir diskutējams jautājums, bet - ko no tā iegūs sabiedrība?”

Tikmēr Latvijas Riteņbraukšanas federācijas prezidents Igo Japiņš uzsver, ka negadījums ir šofera, nevis riteņbraucēju vaina. Turklāt jauniešiem, tāpat kā pieaugušajiem, ir vajadzīga vieta, kur trenēties: “Ko nozīmē jaunieši? Nu jaunieši piedalās pasaules čempionātos! Citi runā, ka nebrauciet pa to ceļu, brauciet pa apmalēm vai brauciet pa citu ceļu, bet tur būs divvirzienu kustība, šaurāks ceļš! Tas pats gadījums. Atkal viņš var uzbraukt virsū, ja neskatās. Vai tad tā nav? Tā taču ir. Mašīnas brauc pa jebkuru ceļu. Tāpat viņš var uzbraukt virsū. Tad ko mums darīt? Aizliegt braukt ar riteņiem?”

Savukārt Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš intervijā Latvijas Radio norādīja, ka Latvijā starptautiskie kravu pārvadātāji tiekot mazāk kontrolēti nekā vietējie, piemēram, pārbaudot, vai šoferis nebrauc ilgāk, nekā atļauts. Taču Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis šādu informāciju noliedz. Viņš uzsver, policija pret visiem izturoties vienādi. Krapsis arī apliecināja, ka šajā gadījumā kravas auto vadītājs nav pārkāpis darba režīmu.

Pašlaik kravas auto vadītājs, kurš uztriecās jauniešu riteņbraucēju kolonai, atrodas Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietā. Trešdien, 28.oktobrī, tiks lemts, kādu drošības līdzekli vadītājam piemērot.

Ziņots, ka pirmdien, 26.oktobrī, pirms pusdienlaika uz Vidzemes šosejas Garkalnē kāda kravas automašīna sadūrusies ar vieglo automašīnu, kas pēc sadursmes ietriekusies vairākos velosipēdistos - aptuveni desmit bērnu grupā, kas bija devušies treniņa braucienā. Viens cietušais - 12 gadus vecs pusaudzis - ir smagā stāvoklī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti