Pusdiena

Pusdiena 20.12.2016

Pusdiena

Merkele: Kravas auto iebraukšana pūlī Berlīnē bija terorakts

Latvijas tālbraucēji uz Eiropas ceļiem – par drošību jārūpējas pašiem

Latvijas tālbraucēji uz Eiropas ceļiem – par drošību jārūpējas pašiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Kravas auto iebraukšana pūlī Berlīnē raisīja jautājumus par to, cik droši uz ārvalstu auto ceļiem jūtas Latvijas tālbraucēji. Nozares asociācijā norāda, ka uzņēmējiem pašiem jāinstruē savi darbinieki un rūpīgi jāizvērtē, ko pieņem darbā. Citviet Eiropā pieteikties šim darbam mēģinājušas arī radikāli noskaņotas personas. Darba drošības instrukcijās uzņēmēji mudina šoferus rūpīgi izvēlēties vietas, kur atpūsties, taču garantēt drošību nevarot.

Berlīnē kravas auto mērķtiecīgi iebraucis cilvēku pūlī, un šogad tas ir jau otrais šāda veida uzbrukums nevainīgiem cilvēkiem Eiropā. Auto pieder kādai Polijas firmai, un tās šoferis atrasts nonāvēts.

Jautājums par autovadītāju drošību terorisma un migrācijas dēļ kļuvis aktuāls arī Latvijas šoferu vidū. Pagājušajā vasarā Latvijas Radio ziņoja par nekārtībām Kalē ostā Francijā. Jūrnieku streika dēļ tālbraucēji no visas Eiropas bija spiesti gaidīt diennaktīm un saskarties ar migrantu mēģinājumiem iekļūt auto un tālāk nokļūt Lielbritānijā.

"Viņi, smejoties acīs, iet garām, māj ar roku un rāda, re kur, mēs kāpsim pie tevis iekšā. Viņi ir pieci, ja tas šoferītis tajā brīdī ir viens, situācija nav tāda, ka uzreiz vari kaut ko darīt," atceras šoferis Ģirts Penezis.

Migranti uzdarbojušies tieši diennakts tumšajā laikā, pārvietojoties baros pa četriem līdz pieciem cilvēkiem. Skatījušies, kurš šoferis iemidzis, tad pārgriezuši auto kravas nodalījumu ar nazi un iekļuvuši auto, izmantojot kāpnes.

"Viens otram palīdzējām, kā nu varējām.

Otro reizi mūžā es to negribu piedzīvot. Ja man būs kaut kas tāds, es vienkārši braukšu prom no tās vietas un nedarīšu savu darbu," stāsta šoferis.

Skaudrākā situācija aizvien esot uz robežām ar Franciju un Lielbritānijā.

Latvijas Autopārvadātāju asociācija sadarbojoties ar Anglijas un Francijas varas iestādēm, iepriekš pētot aktuālo situāciju. Asociācijas prezidents Valdis Trēziņš min, ka Latvijas darba devēji rūpīgi vērtējot cilvēkus, kurus pieņem darbā, un instruē viņus darba drošības jautājumos. Piemēram, norāda, ka nakšņot ir droši vien apsargātās stāvvietās, ne ceļa malā.

"Pats uzņēmējs instruē, un tas viss ir zināms. Tā situācija ir krimināla uz robežas, jo paši redzējāt, ka pat sit logus ārā un mēģina [iekļūt] pa dažādiem ceļiem un neceļiem. Šoferi jau kontrolē un mēģina, bet ir gadījumi, ko ne vienmēr var paredzēt. Tādos gadījumos pat ejošā, braucošā mašīnā ielec iekšā, tu nemaz nemani, tā kā tādi fakti arī ir," stāsta Trēziņš.

Pēc gadījuma Berlīnē jautājumus no šoferiem saņēmusi pārvadātāju firmas SIA „Vervo” vadība. Tās direktors Māris Bērziņš norāda, pašreizējā situācijā garantēt drošību neņemoties un aicina šoferus turēties kopā, kad iespējams:

"Vairāk vai mazāk tas ir pašu šoferu ziņā, kādā veidā viņi nodrošinās pret iespējamām iekļūšanām mašīnā.

Bet kopējās vadlīnijas jau tiek dotas katram šoferim, ko vajadzētu darīt, kā vajadzētu, bet, ziniet, tā realitāte ir tāda, ja kāds migrants gribēs iekļūt mašīnā, nu - tents ir tents. Tas ir auduma pārsegs, ko var pārgriezt un ielīst iekšā jebkurš."

"Protams, ka jābūt pašam uzmanīgam un, kā jau es teicu, darba drošības dažādas instruktāžas, kas attiecas uz pārvadājumiem un drošību," piebilst Kaspars Skrūzmans, firmas „A Express” vadītājs. Tāda esot reālā situācija, kādā ikdienā strādājot pārvadātāji. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti