Latvijas skolēni starptautiskā bioloģijas olimpiādē izcīna sudraba un bronzas medaļas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

31. starptautiskajā bioloģijas olimpiādē, kas no 11. līdz 12. augustam norisinājās tiešsaistes režīmā, piedalījās arī četri Latvijas skolēni, kuri izcīnījuši divas sudraba un divas bronzas medaļas, informēja Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve Agnese Sviderska.

Sudraba medaļas sacensībās ieguva Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolēns Toms Ekmanis un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Rolands Lopatko. Savukārt bronzas medaļas ieguva Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Mārtiņš Dāvis Apsītis un Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas skolēns Mairis Bērziņš.

VISC pārstāve norādīja: tā kā olimpiāde šogad Covid-19 ierobežojumu dēļ norisinājās tiešsaistes režīmā, katra dalībvalsts pirms sacensību sākuma saņēma uzdevumus, ko žūrijas locekļi iztulkoja savas valsts valodā. Skolēniem bija jāatzīmē atbildes atbilžu lapās, kas pēc tam tika nosūtītas atpakaļ sacensību organizatoriem.

"Divas sudraba un divas bronzas medaļas ir augsts Latvijas komandas sasniegums, pēdējo reizi šādu medaļu komplektu Starptautiskajā bioloģijas olimpiādē Latvija ieguva 2015. gadā Dānijā.

Latvijas delegācijas dalībniekiem, gatavojoties sacensībām, tika rīkoti divu nedēļu ilgi sagatavošanās kursi, ko vadīja Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes mācībspēki. Paldies visiem, kas ieguldīja spēkus, lai jaunieši spētu tik labi startēt, pašiem dalībniekiem par uzcītību un neatlaidību, jauniešu vecākiem par atbalstu un visiem pedagogiem, kas veicinājuši jauniešu izaugsmi," skolēnu sasniegumus sacensībās komentēja Latvijas Universitātes Mikrobioloģijas un biotehnoloģiju institūta vadošais pētnieks un komandas vadītājs Jānis Liepiņš.

Starptautiskās bioloģijas olimpiādes organizatori bija sagatavojuši divus laboratorijas darbus un divus teorētisko jautājumu blokus. Laboratorijas darbi notika embrioloģijā un bioinformātikā.

Embrioloģijas darbā jauniešiem bija jāstrādā ar dzīvnieku embriju mikroskopisko griezumu attēliem, rekonstruējot dažādu struktūru attīstību. Savukārt bioinformātikas daļā bija jāanalizē dažādu organismu gēnu sekvences, izmantojot publiski pieejamās datu bāzes. Teorētiskie uzdevumi aptvēra vairākas atšķirīgas bioloģijas apakšnozares. Piemēram, lai risinātu uzdevumus par augu minerālo barošanos vai insekticīdu rezistences attīstību odu populācijā, skolēniem bija jāorientējās gan bioķīmijā, gan molekulārā bioloģijā, kā arī ģenētikā un ekoloģijā.

31. starptautiskā bioloģijas olimpiāde bija plānota Japānā, taču Covid-19 radīto ierobežojumu pasākuma norise šajā valstī atcelta. Olimpiādes organizatori tās dalībniekiem piedāvāja iespēju spēkus izmēģināt attālināti – virtuālā izaicinājumā.

VISC atzīmēja, ka Starptautiskā bioloģijas olimpiāde tās dalībniekiem nenozīmē vien uzdevumu risināšanu, tā ir arī vieta, kur dažādu valstu izcilākajiem skolēniem satikties un nodibināt kontaktus.

Starptautiskās bioloģijas olimpiādes organizētāji šogad veicināja dalībnieku tikšanos un sadarbību virtuālā vidē. Organizatori bija nodefinējuši četras jomas: evolūcija, infekcijas slimības, genoma rediģēšana un bioloģiskā daudzveidība un okeāns, kurās sacensību dalībnieki var veidot kopīgus projektus. Mēneša laikā, strādājot attālināti nelielās grupās, kuras pārraudzīs iepriekšējo gadu starptautisko bioloģijas olimpiāžu dalībnieki, šo sacensību dalībnieki kopīgi definēs problēmas, meklēs risinājumu un noformēs gala ziņojumus. Iegūtie rezultāti tiks prezentēti Japānas zinātniskajai žūrijai un žūrijas komisija apbalvos interesantākos, norādīja VISC.

Olimpiādes tiek organizētas Eiropas Sociālā fonda projektā "Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti