Dienas ziņas

Reģionālās augstākās izglītības iestādes – pārmaiņu priekšā

Dienas ziņas

Depresijas simptomi konstatēti 42,6% mediķu

Attālināti mācās jau simtiem klašu visā Latvijā

Latvijas skolās nedēļas laikā četrkāršojies Covid-19 skarto klašu skaits

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijā Covid-19 izplatības dēļ vienas nedēļas laikā četrkāršojies klašu skats, kuras no klātienes pārgājušas uz attālināto mācību procesu. Jaunais mācību gads rit vien divas nedēļas, bet daudzas skolas jau atkal saskaras ar attālināto mācību darbu Covid-19 straujās izplatības dēļ. Tikmēr valdības lēmumi par stingrākiem ierobežojumiem gaidāmi nākamnedēļ. 

Dati liecina, ka šī gada pirmajā mācību nedēļā Covid-19 izplatības dēļ attālinātās mācības uzsāka 137 klases jeb tikai 1% no visām Latvijas vispārizglītojošo skolu klasēm, bet jau nedēļu vēlāk šis skaits četrkāršojās – 572 klases jeb 4,5%. 

Savukārt Rīgā situācija ir vēl skaudrāka – šeit mācību gada pirmajā nedēļā Covid-19 dēļ mācīties attālināti vajadzēja vien 13 klasēm, bet jau nedēļu vēlāk tās bija 157 klases.

Tomēr Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologs Jurijs Perevoščikovs  skaidroja, ka kopumā Covid-19 izplatība skolās bērnu vidū esot salīdzinoši neliela. Aizvadītajā nedēļā pozitīvi bijuši vien 0,18% skrīningu rezultātu. 

“Nedaudz redzam, ka pieaug izglītības iestāžu loma, pagaidām nenozīmīgi, bet tāds pieaugums ir novērojams. Šis procents kopumā nav liels, un lielākā daļa no gadījumiem atklāta jau pirmajā nedēļā, un līdz ar to masveida izplatība skolās šobrīd ir novērsta. Ja šie bērni turpinātu mācīties, tur būtu situācija daudz sliktāka,” norādīja Perevoščikovs.

Tikmēr Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedras vadītājs Ģirts Briģis situāciju mācību iestādēs iezīmē daudz skarbāku. Viņš atzina – jau pirms mācību gada sākuma bija skaidrs, ka, bērniem atgriežoties skolās, saslimstība sabiedrībā kopumā strauji kāps.

“Tie, kuri vēl nav saskārušies ar šo infekciju, šobrīd var turpināt, bet nav izslēgts, ja tik ļoti pieaugs, tad var pienākt brīdis, kad [būs] plašāki “lokdauni”,” atzīmēja Briģis.

Šobrīd ir aktuāls jautājums – vai un kad tiks lemts par stingrākiem kritērijiem arī skolās. Tiesa, valdības uzstādījums gan aizvien ir pēc iespējas ilgāk saglabāt iespēju bērniem mācīties klātienē. 

Kā uzsvēra veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par!”), ļoti svarīga ir pašu vecāku atbildība. “Ja ir simptomi – klepus, iesnas – uz skolu nevar iet, jāvēršas pie sava ģimenes ārsta, jātaisa tests un jānoskaidro situācija,” atzīmēja Pavļuts. 

Vismaz 60% gadījumu pēc epidemiologu veiktajām aptaujām noskaidrojies, ka pozitīva skrīninga rezultātā bērnam tomēr ir bijuši kādi simptomi. Tādā gadījumā labāk ir vai nu palikt mājās, vai arī vērsties pie ģimenes ārsta.

KONTEKSTS:

Nedēļu pirms 1. septembra pirmo reizi notika vēl nebijuša mēroga Covid-19 testēšana Latvijas skolās. Kopumā četras laboratorijas analizēja 200 000 cilvēku nodoto siekalu paraugu.

Sākotnēji plānots, ka šāda testēšana mācību iestādēs gaidāma reizi nedēļā. Tomēr process nevedās raiti un bija aizķeršanās. Vēlāk ministri vienojās par retāku skolēnu testēšanu - reizi divās nedēļās. Lēmums par to vēl jāpieņem valdībai. 

Testēšana notiek, jo iecerēts, ka šogad mācības varēs notikt klātienē, tomēr pret Covid-19 nevakcinētajiem vai vīrusu neizslimojušajiem pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības pedagogiem būs ik nedēļu jāveic valsts apmaksāti Covid-19 siekalu testi. Tāpat testē tos skolu audzēkņus, kuri nav potējušies vai izslimojuši vīrusu. Skolu regulārai testēšanai līdz gada beigām rezervēti 12,5 miljoni eiro. LSM.lv arī skaidrojis, kā notiek grupveida testēšana, aprakstīta arī jaunā testēšanas metode, kad testus veic tikai vienu reizi divās nedēļās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti