«Latvijas dzelzceļš» testa režīmā sāk fiksēt neatļautu pārbrauktuvju šķērsošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

"Latvijas dzelzceļš" ir sācis uzstādīt jaunas aparatūras dzelzceļa pārbrauktuvēs, kas fiksēs transportlīdzekļus, kas pārbrauktuvi šķērso pie aizliedzošā signāla. Jaunās aparatūras ieviesīs, lai paaugstinātu drošību uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un lai samazinātu pārkāpēju skaitu. Par plānu koncerns gan vēl plaši nekomentē, aizbildinoties, ka pagaidām viss norit testa režīmā. "Latvijas dzelzceļš" arī nav atklājis, kādām institūcijām informāciju par pārkāpējiem plānots sūtīt. Savukārt satiksmes eksperti ieceri vērtē atzinīgi, izsakoties, ka datus par pārkāpējiem būtu lietderīgi sūtīt policijai. 

Dzelzceļa pārbrauktuve ir viena no bīstamākajām vietām ceļu satiksmē. Rīkojot dažādus drošības pasākumus, vilcienu un mehānisko transportlīdzekļu sadursmju skaitu ir izdevies samazināt. 

«Latvijas dzelzceļš» testa režīmā sāk fiksēt neatļautu pārbrauktuvju šķērsošanu
00:00 / 03:53
Lejuplādēt

Piemēram, pirms 20 gadiem reģistrēts ap 30 avāriju, savukārt pērn šis skaits saruka vairāk nekā par piecām reizēm, bet šogad konstatēta viena automašīnas sadursme ar vilcienu. 

Ar katru gadu sarūk arī pārkāpēju skaits, kuri šķērso dzelzceļa pārbrauktuvi pie aizliedzošā signāla, taču tas joprojām ir augsts, pēdējos piecos gados vidēji konstatējot 150 pārkāpumus. Lai satiksmi padarītu drošāku, "Latvijas dzelzceļš" ir sācis aprīkot dzelzceļa pārbrauktuves ar aparatūru, kas fiksēs transportlīdzekļus, kuri šķērso pārbrauktuvi pie aizliedzošā signāla. Par šo jaunumu koncerns gan vēl plaši nekomentē, skaidrojot, ka darbs norit testa režīmā. 

"Latvijas dzelzceļa" galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners skaidroja: "Tik tikko mēs sākām to mēģināt salāgot kopā, dzelzceļa sistēmas ar video sistēmām, lai spētu identificēt pārkāpumus. Šobrīd ir pāragri par to runāt, jo mēs pat vēl neesam sekmīgi uzsākuši."
Savukārt par iegūtā video materiāla nodošanu policijai, Zvaners sacīja: "Protams, vispirms mums jāsaprot, vai mēs to spējam kvalitatīvi izdarīt, kāda veida dati tad mums ir, tad mēs kontaktēsimies ar policiju un, ja vajag, ar citām iestādēm, lai to juridiski nokārtotu."

Arī par projekta izmaksām pagaidām "Latvijas dzelzceļš" runāt nevēlas, vien atklājot, ka tagad aparatūra ir uzstādīta uz pāris pārbrauktuvēm un tas ir izmaksājis dažus tūkstošus eiro.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis par jauno plānu izteicies atzinīgi, paredzot, ka jaunās aparatūras spēs būtiski uzlabot drošību uz ceļa. "Nekas jau tik labi nedisciplinē autovadītāju kā "lielā brāļa" visu redzošā acs. Šie tehniskie līdzekļi, kas tiek lietoti kādā lokālā vietā, parasti sniedz ļoti augstu efektu, jo vadītāji, saprotot šī soda neizbēgamību, parasti tomēr satiksmes noteikumus ievēro," atzīmēja Irbītis.

Eksperts uzskata, ka reģistrēto informāciju būtu lietderīgi sūtīt gan policijai, gan apdrošinātājiem, kuri varēs noteikt lielāku summu par transportlīdzekļa apdrošināšanu.

Par ierosmi pozitīvi izsakās arī Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks. Viņaprāt, fiksēto pārkāpēju informācija būtu jānosūta policijai.

“Es nekad neesmu bijis par to, ka cilvēki ir jāskolo ar soda mēriem, taču šajā gadījumā mēs runājam tomēr par ļoti, ļoti bīstamiem krustpunktiem. Līdz ar to tai lietai vajag pieiet ar maksimālu atbildību un tos datus vajadzētu dot attiecīgajām iestādēm, kas var piemērot sodus,” sacīja Vanks.

Savukārt Zvaners no “Latvijas dzelzceļa” nekomentē, vai informāciju par pārkāpējiem plānots sūtīt apdrošinātājiem. Vai iecerētais būs veiksmīgs, skaidrāk varētu būt zināms gada laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti