Lai gan Latvija starp Eiropas Savienības valstīm var lepoties ar visai augstu izglītībai novirzīto valsts finansējumu, Latvijā ir zemas kvalitātes izglītība, norādīja eksperts. Viņš uzsvēra, ka mūsdienām neatbilstošs saturs un lielā pārslodze rada skolēnu un studentu zemo motivāciju mācīties un ievērot disciplīnu.
„Acīmredzot, sabiedrība nav sadzirdējusi to, ka bērnam izglītības slodze nebeidzas, izejot no skolas, jo mums joprojām valstī ir mājasdarbi. Iespējams, mēs nākotnē varētu atteikties no mājasdarbiem, līdzīgi, kā to plānojusi darīt Somija, jo ir sapratusi, ka mājasdarbi nenodrošina labāku izglītības kvalitāti.
Tieši otrādi – tas pazemina motivāciju bērnam vēl pēc nogurdinošās skolas atnākt mājās un nevis atslēgties no šīs intelektuālās slodzes, bet gan ķerties klāt pie mācību grāmatām cerībā, ka vecāki palīdzēs, vai tiem kas var atļauties – sāksies privātstundas.”
Jau ziņots, ka Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) augusta beigās apsvēra iespēju ar nākamo mācību gadu par nedēļu pagarināt skolēnu pavasara brīvlaiku, bet mācību gadu pagarināt par divām nedēļām. Tāpat Izglītības ministrs aicināja jau šajā mācību gadā skolēnus nepārslogot ar mājasdarbiem.
To, ka mājasdarbu apjoms būtu jāpārskata, atzina arī tiesībsargs.