Latvijā klausītākais «Latvijas Radio 2», trešajā vietā – «Latvijas Radio 1»

Radio stacijai "Latvijas Radio 2" ir lielākā klausīšanās laika daļa – tai ir veltīti 18,9% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas "Radio Skonto" ar 12,3% lielu laika daļu, tikmēr trešā lielākā daļa ir radio stacijai "Latvijas Radio 1" ar 8,3% lielu klausīšanās laika daļu, liecina jaunākie "Kantar TNS" radio auditorijas pētījuma dati.

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā ir iekļautas 45 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem:

  • Capital FM
  • EHR (Eiropas Hitu Radio);
  • EHR Russkie Hiti
  • EHR SuperHits
  • Jumor FM 88,6
  • Kurzemes Radio
  • Latvijas Kristīgais radio
  • Latvijas Radio 1
  • Latvijas Radio 2
  • Latvijas Radio 3
  • Latvijas Radio 4
  • Latvijas Radio 5 – Pieci.lv
  • Latvijas Radio 6 – NABA
  • Lounge FM
  • Radio Alise PLUS
  • Radio Baltkom
  • Radio MIX FM 102,7
  • Radio PIK 100 FM
  • Radio Skonto
  • Radio Skonto Plus
  • Radio SWH
  • Radio TEV
  • RETRO FM
  • Russkoe RETRO
  • Star FM
  • SWH +
  • SWH Gold
  • SWH Rock
  • TOP Radio
  • XO FM.

“Tirgus daļu sadalījums apliecina, ka Latvijas Radio lojālais klausītājs savu izvēli nav mainījis un turpina novērtēt sabiedriskā medija augstvērtīgo saturu," norāda Latvijas Radio valdes locekle Mārīte Tukiša. "Lai arī šogad lietota cita pētījuma metodika, līdz ar to dati pret iepriekšējiem gadiem nav salīdzināmi, tendences ir pozitīvas gan Latvijas Radio, gan radio nozarei kopumā. Sirsnīgi pateicamies saviem klausītājiem par uzticību un kopā būšanu!” saka Tukiša.

Dati liecina arī, ka caurmērā 68% jeb 1,061 miljons Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem šī gada ziemā un pavasarī ikdienā ir klausījušies radio.  Savukārt nedēļā radio klausījās vidēji 88% jeb 1,357 miljoni Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

 

Kopš 2018.gada sākuma pētījumu kompānija "Kantar TNS" radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu "Day After Recall" jeb DAR metodi, kombinējot telefonaptaujas un aptaujas internetā metodes. Šāda kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem radio klausīšanās paradumus, neatkarīgi no tā, vai viņi radio klausījušies radio aparātos vai internetā.

"Jau nākamajā dienā veiktā aptauja par radio klausīšanos iepriekšējā dienā nodrošina to, ka respondenti spēj diezgan precīzi atsaukt atmiņā savas vakardienas gaitas un atcerēties, kuras tieši radio stacijas šajās gaitās ir klausījušies. Tas ir precīzāks mērījums, nekā, piemēram, ja mēs lūgtu tikai vispārīgi atcerēties pēdējā laikā dzirdētās radio stacijas. Protams, jāuzsver, ka, "Kantar TNS" šogad pārejot uz jauno DAR mērījumu, dati vairāk nav viens pret vienu salīdzināmi ar līdz pagājušā gada beigām veiktajiem radio auditorijas mērījumiem, kas tika veikti ar dienasgrāmatu metodes palīdzību.

Salīdzinājumu varēsim veikt, sākot no rudenī apkopotajiem radio auditorijas pavasara un vasaras datiem, kurus skatīsimies attiecībā pret ziemā un pavasarī nomērīto," skaidro "Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga.

 

 

 

2018.gada ziemas un pavasara periodā radio staciju "Latvijas Radio 2" vismaz reizi dienā klausījās 14,7% jeb 231 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, "Radio Skonto" 13% jeb 205 000 klausītāju un "Latvijas Radio 1" 8,1% jeb 127 000 klausītāju.

 

 

 

2018.gada ziemas un pavasara periodā radio staciju "Radio Skonto" vismaz reizi nedēļā klausījās 36,9% jeb 580 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, "Radio SWH" 35,1% jeb 553 000 klausītāju un "Latvijas Radio 2" 32,8% jeb 517 000 klausītāju.

 

 

 

Pētījumu kompānija "Kantar TNS" radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu "Day After Recall" jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar TNS intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefonu numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumus par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītas arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

2018.gada ziemas un pavasara perioda radio auditorijas DAR pētījums notika laikā no 9.janvāra līdz 31.maijam. No kopējās 4528 aptaujāto izlases 85% jeb 3847 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15% jeb 681 respondents piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem radio klausīšanās paradumus, norāda "Kantar TNS".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt