Piezvanot uz 112, iespējams sasniegt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu (VUGD), Valsts policiju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Gāzes avārijas dienestu. Piecos zvanu centros katru diennakti dežurē 13–19 dispečeri, kuri atbild uz vidēji divarpus tūkstošiem zvanu.
VUGD pārstāve Agrita Vītola atgādināja, ka 112 ir ārkārtas palīdzības izsaukšanai, nevis uzziņām.
Vītola sacīja: "Mūsu apkopotā informācija liecina, ka vairāk nekā puse jeb 52% zvanu ir tādi, kas ir saņemti par sadzīves problēmām, kuras principā risina komunālie dienesti, namu apsaimniekotāji – citu pakalpojumu sniedzēji, nevis operatīvie dienesti, līdz ar to tiek apgrūtināts arī zvanu centra darbs. Bet ir jāatceras tas, ka 112 ir ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs. Gan ikdienā, gan 112 dienas kontekstā piedāvājam izglītības iestādēm lekcijas par 112 un par rīcību dažādās ārkārtas situācijās un gadījumos."