Panorāma

Ap 120 lauku skolās nav ātrgaitas interneta

Panorāma

Pludmales glābēju darbs

Latviešu ceļotājs airu laivā šķērso kluso okeānu

Latviešu ceļotājs airu laivā šķērso Kluso okeānu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Divu gadu ceļojums ir noslēdzies. Latviešu ceļotājs Kārlis Bardelis, iespējams, kļuvis par pirmo cilvēku, kas viens pats airu laivā, bez motora, burām vai pavadošā kuģa šķērsojis Kluso okeānu. Ceļojuma laikā Kārlis redzējis haizivis, bruņurupučus, piedzīvojis vienatni, milzums lielisku, izpalīdzīgu cilvēku atbalstu un pāri visam vērojis neaprakstāmi skaistu dabu. Kārlis savu ceļojumu beidzis Malaizijā un sāk kārtot formalitātes, lai atgrieztos mājās.

"Es šobrīd atrodos Malaizijā, divus gadus esmu pavadījis ceļā un šķērsojis Kluso okeānu šajā laiviņā," stāsta Kārlis. 2018. gada janvārī Kārlis Bardelis pameta Latviju. Devās uz Dienvidameriku un kopā ar draudzeni Lindu ar tandēmvelosipēdu šķērsoja tālo kontinentu. Un tad pirms diviem gadiem 14. jūlijā iekāpa laivā, atstūmās no Peru krastiem un sāka ceļu pāri Klusajam okeānam.

"Praktiski ir tā, ka, ja visas sauszemes teritorijas satilpinātu vienā masā, tad šo masu Klusais okeāns nosegtu pilnībā, nu tad cilvēki var iedomāties, cik ir visi kontinenti kopā un cik ir visas Amerikas, Āzijas, Āfrikas, un visas šīs pasaules daļas kopā ir tas pats, kas Klusais okeāns, tāds milzīgs, milzīgs, plašs un fantastiski skaists," saka Kārlis.

Ceļojums ilga turpat divus gadus, noairējot vairāk nekā 26 tūkstošus kilometru. Astoņi mēneši tika pavadīti dažādās salās, lai atjaunotu spēkus, pārtikas krājumus un izvairītos no taifūnu sezonām. Šādi ceļojumi ir mans darbs un mana dzīve, saka Kārlis.

"Darbs ir mūsu dzīve, un tas, ko tu dari, jau ir tas tavs darbs, ja tu to atdali – tas ir tas, ko es daru, maizes darbs un tad piektdien, sestdien, svētdien, tad es dzīvoju, tad viss ir baigi kārtībā, bet es uz to skatos, ka vajag dzīvot visas dienas, jo visas dienas ir šodienas," norāda Kārlis.

Kārļa laiviņa ir septiņus metrus gara un platākajā vietā sasniedz divus metrus. Mazā kabīne ir ūdensdroša, tajā ir navigācijas aprīkojums, radiostacija saziņai ar citiem kuģiem un ūdens atsāļošanas iekārta. "Ir kaut kādas foršas dienas, ir kaut kādas dienas, kad varbūt nekas tāds īpašs, bet tai pašā laikā - kā tu uz to paskaties. Varbūt ir kaut kādi garāki tie okeāna posmi, kuros [pagāja] 140 dienas, piemēram, no Peru līdz Franču Polinēzijai, tas bija garākais posms, tur tiešām nekādu salu nav, nekas, pat liekas - varbūt trīs kuģus es redzēju, jo tanī reģionā tā neviens nekuģo," norāda Kārlis.

Airēšana šos divus gadus bija mans darbs, saka Kārlis. No rīta piecēlies, paēdis brokastis un devies viena metra attālumā uz darbu – pie airiem. Vakarā atpakaļ uz kabīni un gulēt. Lielākoties airēts 8 līdz 12 stundas, vienreiz pat 23 no vietas.

"Starp salām šeit, Indonēzijā, kur jau es piekrastē airēju, kur jau daudz savādāk, daudz bīstamāka tā airēšana, tu esi tuvumā klintīm, krastiem, naktī jāmeklē, kur enkuroties, jo laiva nevar vienkārši dreifēt pa nakti, jo, teiksim, okeāna posmos tur brīvi, –  vienkārši es eju gulēt, nofiksēju stūri, un laiva dreifē, protams, ir bijušas situācijas, kad atpakaļ vējš pūs, bet galvenokārt ir pozitīvais," pauž Kārlis.

Daudz laika pavadot vienatnē, klausoties audiogrāmatas vai vienkārši domājot, Kārlis sapratis, ka lielākais ieguvums dzīvē ir satikšanās. "Kad tu ikdienā satiec labus cilvēkus, kā man šo divu gadu laikā ir nācies satikt, kur cilvēki vienkārši palīdz nesavtīgi, palīdz, ir draudzīgi, vienkārši grib palīdzēt tāpēc, ka viņiem ir laba sirds, un tas vienkārši atgādina par to, kādai ir pasaulei jābūt," tā Kārlis.

Šobrīd latviešu ceļotājs kārto formalitātes un domā, kā Latvijā nogādāt savu laivu. Viņš cer, ka ģimeni un draugus ieraudzīs jūlija beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti